Respect pentru supermame

Am vazut mai demult la un AdBreak o reclama la o marca de produse de curatat care m-a facut sa imi schimb cu totul perceptia despre aceasta categorie. Spotul incepe cu imaginea terifianta a unei mame si a unei fiice despartite ca la vorbitor de un geam gros, impenetrabil. "Cand o sa iesi de aici?" spune fata aproape cu lacrimi in ochi atingand reflectia mainii mamei sale pe zidul transparent. "Curand" raspunde femeia continuand cu descumpanire in voce: "trebuie sa ma intorc". Si de aici hohotele pot incepe. Sub privirile disperate ale copilei, mama incepe sa frece cu sarg cada ingalbenita. Concluzia lor nu poate fi decat una: "Petrece mai putin timp facand curat". Concluzia mea este si mai usor de anticipat: "iata ca se poate face o reclama de nota zece si la produsele de curatat".

De atunci nu am mai vazut nici o relama la produse simalare care sa imi placa. Incluzand in categorie si detergentii, chiar daca, recunosc, in unele cazuri mesajul m-a surprins in mod placut, executiile nu m-au incantat niciodata. "Murdaria este buna" spune de ceva vreme Omo care a venit intr-adevar cu un insight interesant asociind doi termeni in mod normal antagonici, la fel cum Tide pentru ale sale supermame a constituit in momentul lansarii noii strategii de comunicare un element de noutate pentru aceasta categorie pe cat de grea pe atat de plictisitoare si plina de clisee. Cu toate acestea, pana si cele doua idei imi par ca bat tot cam pe acolo, tintind parintii ceva mai putin stresati de murdarie ca in cazul celorlalte branduri. Diferenta este ca, daca in cazul Omo mama nu se isterizeaza de petele de pe tricoul copilului, in cazul Tide femeia isi face si un act de glorie si mandrie din asta. Ca sa nu mai vorbim de Ariel care a trecut de la detergentul pentru "IMM-iste" la produsul pentru mame de adolescente.

Chiar daca vorbim de target-uri diferite (Omo si Ariel fiind un brand premium, iar Tide unul spre "mijlociul superior"), in definitiv toate sunt despre mame mai mult sau mai putin naturale, despre copii care se pateaza si despre un detergent care isi face mai mult sau mai putin inspirat loc in peisaj. Comparand ultimele doua executii de la Tide si Ariel ma gandesc ca singura diferenta este ca utilizatoarea de Ariel are copilul mai mare decat cea care prefera Tide. O precizare trebuie sa mai fac aici: desi am constatat de mult, la raft, ca cele doua branduri nu se bat pentru acelasi target, nu ma pot abtine sa fac comparatie intre cele doua. Asta si poate pentru ca, gospodina din mine oscileaza mereu intre Tide si Ariel fara a avea vreo preferinta explicita fata de unul sau altul.

De curand am trecut insa pe Ariel pentru ca, dincolo de toate aceste similitudini, am descoperit de la o vreme ca atitudinea Tide ma enerveaza la culme. Reclamele despre supermame ma fac sa ma intreb daca nu cumva, atunci cand voi avea un copil, singurul lucru care ma va face sa ma simt mama vor fi hainele curate ale celui mic. Pe de o parte ar fi usor, ca m-as scoate mai repede decat sa imi petrec ore in sir jucandu-ma cu masinute sau facand prajiturele, doar, doar voi primi titulatura de supermama, dar pe de alta parte sunt sigura ca, in ochii celui mic, hainele mele scrobite si mazarea din farfurie nu va compensa cu BMW-ul din parcare, cu cea mai tare jucarie de pe piata sau cu faptul ca "tati meu conduce mai bine decat al tau". Nu stiu ce este in mintea unui kinder de varsta posesorului lui Didutu, dar bag mana in foc ca nu se lauda cu hainele lui curate asa cum nu stiu ce este in mintea unei mame dar tind sa cred si sper ca nu se automultumeste cu ideea ca o gospodina buna este automat si o mama buna.

Sincer, cu ceva timp in urma aveam mai mult respect pentru mama Tide. Acum m-a cam dezamagit. Pe langa faptul ca pierde timp si bani ocupand masina cu o singura hainuta isi mai lasa conserva si baltoaca din fata casei. Bine macar ca are un super magnet cu care poate sa salveze un super pestisor facut dintr-un super material astfel incat sa tragem noi concluzia extrem de usor: Tide atrage murdaria ca un magnet.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Carina Sava
acum 16 ani
Reclamele la Tide sunt printre preferatele mele, desi nu sunt deloc in target. Cand sunt mici copii admira tot ce vad la cei mari. Am observat asta la verisorii mei care sunt uimiti de cele mai banale lucruri pe care le fac eu sau oricare alt adult din casa. Pana si faptul ca reusesc sa fac o fundita din siretele lor pare o minune :) Sigur ca micutul din reclamele Tide va fi uimit cum mami lui a reusit sa transforme hainutele lui :) Si sigur ca ii ofera titulatura de supermami...
cristian cristian
acum 16 ani
draga Alina Stanciu, esti VARZA. n-ai intzeles nimic. dar imi place ca scrii de parca ai sti foarte bine ce spui. m-am saturat de impostori din astia ca tine care au citit primele 2 pagini dintr-o carte proasta de marketing si mai stiu 2-3 cuvinte cool din advertising, "cunostinte" pe care le folosesc in articole interesanto-wanna-be-cool. parerea mea este c-ar trebui sa ti se interzica sa postezi ceva pe site-ul asta, pentru ca ceea ce ai scris mai sus este o jignire la inteligenta celor care au rabdare sa citeasca.
Cristina Gherman
acum 16 ani
pe copii nu ii intereseaza ce "minuni "face mama cu hainele murdare .

oameni astia din publicitate oare nu au putut sa gaseasca niste idei care sa nu insulte inteligentza mamelor ( tzinta vizata)



Branded


Related