Mirela Angelescu face strategie cu experienta castigata de la clienti

Interviu cu Mirela Angelescu, Strategy Director, GMP

In noul ei rol, de director de strategie, Mirela Angelescu de la GMP isi propune sa pastreze directia GMP de a face lucruri indraznete si creative. Mirela nu crede ca strategia se invata din carti, ci din experienta si intuitie - in cazul ei, din experienta lucrului in Client Service.

IQads: Cum e sa schimbi client service-ul pe strategie?
Mirela Angelescu Pentru mine, entuziasmant. Este un salt lateral, nu foarte departe de ce faceam in Client Service. Eu am fost educata si am crezut tot timpul ca intuitia si intelegerea strategica sunt primele calitati ale unui om ce client service. Am acum sansa, insa, sa investesc mai mult timp in aceasta zona, sa stau mai mult pe cercetare si pe argumentare si pe studiul de benchmark-uri - deci sa fac, inevitabil, mai bine ceea ce faceam pana acum din postura de Client Service Director.

IQads: Cati oameni sunt acum in departamentul de strategie al GMP?
Mirela Angelescu Pentru moment sunt doi. Pana la sfarsitul lui 2008 vom fi trei.

IQads: Schimba acest lucru in vreun fel pozitionarea agentiei?
Mirela Angelescu Nu. GMP este o agentie care construieste povesti de comunicare de succes prin "daring strategy and relevant creativity". De obicei, strategia e relevanta si creatia indrazneata, noi incercam sa facem lucrurile usor altfel si sa punem presiunea creativitatii pe toate departamentele in mod egal. Noi credem o agentie creativa are nevoie de talent si pasiune nu numai in creatie ci si in strategie, client service, PR, etc.

IQads: E vreun departament model de strategie la noi, pe care ai vrea sa-l adopti, sau te inspira vreo agentie de la noi in sensul asta?
Mirela Angelescu Nu stiu daca l-as numi "model de departament", mai degraba cred ca e o lista de activitati pe care un departament de strategie le poate face. Sunt atatea...
Unele se nasc din nevoile specifice ale unei agentii, altele inspirandu-te de la altii. Noi avem un plan mulat pe specificul GMPului. Iar pentru extra-inspiratie ii avem pe plannerii lumii si ai Romaniei, care sunt generosi in a-si impartasi ideile.

IQads: Care din campaniile GMP crezi ca ar fi avut nevoie de ceva mai multa gandire strategica?
Mirela Angelescu Cred ca Boom. Am avut in mana resurse financiare si creative exceptionale pe care nu le-am maximizat pentru ca nu am folosit toate argumentele strategice pe care le aveam. Am facut o campanie de imagine minunata, care lansa o idee insightfull, urmata de o campanie de produs complexa si creativa. Am vazut de-a lungul timpului greseli care tineau de produs, pricing sau marketing communications - le-am sesizat si le-am discutat, insa nu ne-am folosit toata forta argumentelor strategice pentru a lupta cu ele.

IQads: De unde ai invatat cum se face strategie si de unde crezi ca se poate invata cel mai bine, in Romania?
Mirela Angelescu Nu se poate invata. Cred ca un strateg bun este un mix de studiu, experienta si intuitie. Nu inveti la scoala cum se face strategie. Cartile iti dau o schema, o secventa a lucrurilor, experienta te ajuta sa te orientezi si sa fii relevant in lumea reala iar intuitia, in final, face diferenta intre corect si inspirant.

IQads: O strategie mai buna crezi ca implica automat o creatie mai slaba, altfel spus, poate inhiba strategia creatia, dincolo de povestea ca sunt doua departamente care merg brat la brat?
Mirela Angelescu Ah, chiar ma preocupa subiectul. In ultimul timp am tot vazut exemple de strategie foarte bine pusa la punct ilustrate de creatie "just ok". Cred ca doar un brief foarte strict poate inhiba creatia. De aceea nu cred in briefuri stricte. Fermitatea unui brief trebuie sa stea in "communication outcome" pe care omul si-l ia din campanie, nu in directiile creative prin care am putea sa-i spunem ce vrem. In alte cuvinte, tin la "ce trebuie sa spunem", nu la "cum trebuie sa spunem". Asta e treaba creativilor. De la strategie pot insa porni niste directii creative, pe care le discutam si le validam (sau) nu cu echipele de creatie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related