Alegerile si pretul petrolului se numara printre factorii care vor influenta piata de publicitate in 2008, e de parere Stefan Voloaca, Creative Director&Partner BIGGERgroup. Celelalte previziuni se refera la faptul ca TV-ul va fi si anul acesta prima alegere a advertiserilor, in timp ce fee-urile mai mici si criza de personal vor afecta direct si salariile din industrie.
Agentiile mici cresc alaturi de conturile mari
Aici cred ca putem vorbi in cunostinta de cauza. Noi am crescut foarte repede, intr-o perioada scurta de timp. Practic, ne-am dublat in fiecare an si cifra de afaceri si numarul de angajati. Conteaza ca aceasta crestere sa fie una sanatoasa, nu umflata cu pompa.
Cine va creste cel mai mult in 2008
Va creste cine va avea un management bun, indiferent de marime.
Online-ul se dezvolta spectaculos
Fiecare an ne arata o crestere fantastica pe piata de new media. Trend-ul e global, iar noi avem mult de recuperat. Cred ca 2008 va fi un an si mai bun decat pana acum pentru online, atat ca bani cat si ca formate de campanii inovative. Acestea fiind spuse, in continuare media traditionala, mai ales TV-ul va domina. E o chestiune simpla, de pret vs. reach.
Piata de publicitate...
Sigur va creste. Cu cat, depinde de multi factori, pe care nu-i cunoastem in totalitate. Exista semne ale recesiunii la nivel mondial, care vor afecta multinationalele. Ramane la latitudinea lor ca politica lor in Romania sa nu fie influentata de cea internationala. Vin si alegerile, ceea ce, hai sa recunoastem deschis, afecteaza indirect si publicitatea. Ca sa nu mai vorbim de pretul petrolului!
Salariile din industrie, consecinta crizei de personal
Hai sa fim seriosi, in publicitate sunt mai multe transferuri spectaculoase ca in fotbal! E o industrie tanara, fara o baza solida de recrutare, ceea ce inseamna ca, pur si simplu, nu ai de unde lua oameni cu experienta. Iar oamenii profita! Totusi, salariile vor creste mai putin in perioada urmatoare, pe fondul fee-urilor din ce in ce mai "strans negociate" dintre agentii si clienti.