Fantezii cu frisca

Iata cum s-a intamplat totul: intr-un brainstorming, cu cateva saptamani inainte de Craciun, unul dintre ei, mai bine organizat, care din intamplare primise de la Mos Nicolae "Pozitionarea", a inceput sa scrie pe un flip chart:

- Ce face lumea de sarbatori? Ciorba de potroace, carnati, toba, lebar, sarmale, sex, caltabos, mamaliga, prajituri, cozonac, tort cu frisca. Hopa! Va dati seama ca poate fi produs sezonier? Ce insight, frate! Acum e sansa noastra sa promovam PRODUSUL! Ce fac toate gospodinile din tara as we speak? Lista de cumparaturi, fireste! Asa ca exact asta o sa facem si noi. O sa plasam subtil un item in aceasta lista, iar el se va numi FRISCA HULALA!

- Daca tot suntem la capitolul atribute functionale, ma gandesc ca nu toata lumea e gospodina si ca unele mai si cumpara tortul si prajiturile. De ce sa ratam ocazia ca ele sa ne remarce produsul? Nu uitati ca frisca nu e buna numai la prajituri…uite, chiar tu ai enumerat una dintre activitatile de sezon care se practica acum foarte mult...

Dupa ce au aprobat tacit atributele functionale pe care urma sa mizeze, au creat doua scene de viata absolut obisnuite, cu personaje obisnuite, care se comporta obisnuit si care comunica prin fiecare gest: "identifica-te cu mine!".

Surpriza
El s-a intors de la cumparaturi si scoate din punga cutia de frisca si tubul (Moment in care iti vine sa-i apreciezi sincer ca au segmentat publicul corect si ca au tinut cont ca nu sunt toate femeile gospodine. Unele nu stiu sa gateasca, altele sunt lenese, iar altele pur si simplu nu au timp de pierdut stand cu mixerul in frisca lichida.)

Ea: Pregatesti o surpriza? (Aha, deci in target sunt inclusi si sotii iubitori, care nu au abilitati de bucatari, dar care sunt cuprinsi, o data-ntr-un an, de dorinta arzatoare de a face schimb de roluri cu sotia-gospodina si de a-i prepara ei un desert.)
El: Poate... (Ptiu, mai e si misterios. Cum nu se poate mai bine.)

Noroc cu tuburile astea de frisca: supriza se prepara rapid, iar sotul afectuos se infatiseaza in spatele unei usi, isi prelinge degetul de-a lungul ei si bate usor cu degetele spre a-si semnala prezenta. Apoi, cu cel mai languros glas de care e capabil, intreaba soptit: Esti aici?. Ea: Da, normal.

Apoi el deschide larg usa si dezvaluie surpriza. Trece un piscot prin frisca in care isi tapetase partile moi si musca din el cu pasiune. Inainte sa apuci sa te intrebi de ce se comporta el ca in "Singur acasa", in timp ce ea nu se asteapta decat la o cina obisnuita, in familie, fatalitatea face ca in tocul celeilalte usi sa se infatiseze fiica lor+una bucata bunica abandonata in spatele unui vizor, ca sa supravegheze activitatile de pe scara. Inainte ca bunicii sa i se dilate pupilele, zgatia de fata incepe sa se prapadeasca de ras ca un emoticon, in loc sa intrebe ca orice copil de 0-7 ani: "Tati, fatza e mai sus. De ce te razi acolo?". Tatal, de parca era a mia oara cand era prins in timp ce incerca si el sa faca sex cu propria consoarta, isi da ochii peste cap si suspina amarnic, zicand in sinea lui: "Of, iar m-au prins, nu poate omul sa-si inmoaie partile delicate in frisca si sa-si puna in practica fanteziile sexuale pe masa din sufragerie ca gata! toti copiii din bloc, urmati de toate batranele care nu au mai facut sex de 30 de ani si carora chestia asta o sa li se para ciudata (ce prostie, e un lucru atat de banal) dau buzna peste tine si spulbera magia momentului".

Si toate astea ca si cum barbatii de 30 de ani, casatoriti, cu copii de clasa I care misuna prin casa nesupravegheati decat de catre bunicile lor bagacioase, atunci cand au fantezii cu frisca, includ propriile sotii in ele. Si atunci ma intreb oare in ce moment din cariera ta de publicitar trebuie sa-ti pui problema tipologiilor personajelor pe care le folosesti in reclame?

Faptul ca saraca femeie nu se astepta la alt fel de pofte ale sotului decat pentru mancare, e confirmat de primul spot din campanie, cand ea vine de la cumparaturi, aseaza pe masa cutia si tubul de frisca, are loc schimbul de replici obisnuit "Pregatesti o surpriza?"/"Poate...", el se gandeste la sex, iar ea vine inocenta cu un tort ornat cu frisca. Nu ma avant in discutii despre igiena la romani si nu o sa insist asupra indiciului pentru o noapte de amor: faptul ca el face (in sfarsit) dus si se spala pe dinti, in timp ce in toate filmele pe care le vedem, atmosfera romantica, lumanarile, petalele de trandafir sunt cele care tradeaza intentiile romantice. Poate ca intr-adevar, romanii o sa se recunoasca in spot, daca vrem sa credem ca si ei se spala pe dinti numai la ocazii. Lasand la o parte rautatile, sa ne intoarcem la "saraca femeie", care nu putea corela supriza pentru sotul ei decat cu o bucurie gastronomica. Dupa cum arata actorul pe care l-au ales (nu ca ar fi ceva in neregula cu asta), se pare ca a tot avut parte de surprize de acest gen si ca implinirea fanteziilor sexuale nu era pe lista lui de prioritati in mod normal. Pe ea o recunoastem, e genul de 3 ori femeie: mama, gospodina si colega de camera. Copilul insa pare a fi obisnuit cu costumatiile ciudate ale tatalui si chicoteste de fiecare data, mai, mai sa intelegi din asta ca "iar are tata de gand sa faca sex!". Deci el incearca de mult timp, iar colega de camera nu vrea??? Atunci ei de ce nu-i trece prin gand despre ce fel de surpriza ar putea fi vorba?

Oricum, indiferent de cat de intortocheat ar putea fi rationamentul (care se prea poate sa fie absent), nu pot sa nu remarc lovitura de geniu si modul in care se instaureaza suprematia principalului atribut functional al produsului: de fapt, frisca Hulala, nu numai ca te ajuta sa-ti ornezi torturile, indiferent ca e lichida sau in tub, nu numai ca iti poate servi daca ai vreo fantezie sexuala de implinit, dar e un fel de Wash&Go si are functie de "relationship revival" - te ajuta sa resuscitezi o relatie de cuplu de durata, plictisitoare si subreda, adica in agonie.

Acum ca a incetat difuzarea spotului si ca s-a asternut tacerea si monotonia in vietile noastre sexuale, am senzatia ca a ramas un mister care planeaza deasupra monitoarelor: oare tipul citise cartea aia de la Mos Nicolae?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

magdi popi
acum 16 ani
ironie fina, condei maiestru, vocabular planturos logica feroce, topica imaculata. ana militaru, esti un poem. sau un parfum, cum preferi.
Florin Zugravu
acum 16 ani
delicios scris, captivant de citit, incredibil: am uitat sa-mi sun clientii citind de 3 ori articolul! FELICITARI!
Catalin Anghel
acum 16 ani
easy of use / spontaneitate / hulala
gheorghe nitulica
acum 16 ani
cred ca o fi bine , trebui incercat''
Craciun Daniel
acum 16 ani
Nimeni nu ar cumpara asa ceva. Nici campania, nici frisca... Ca sa nu mai vorbim ca depaseste acceptabilul, si ar fi oprit de CNA. Putem insa sa avem vise erotice la serviciu!
Adamescu Iuliana
acum 16 ani
Piscot, frisca si sex. Prea multe cuvinte pentru 3 cuvinte simple. Aluzii prea complicate intr-o scena neverosimila. Cred ca era suficient SEX INTR-O FRISCA CU PISCOT
Craciun Daniel
acum 16 ani
Uite, alta idee... Un mare crai, un Cassanova cumintit, trecut de prima tinerete, rememoreaza, in flashback, tineretea: o negresa cu frisca (cafea cu frisca), o juna cu buzele ca o capsuna, o asiatica, ma rog. La un moment dat, vede un tub cu frisca pe masa din bucatarie. Se uita in jur banuitor... si apare sotia, zambind cu siretenie. O cuprinde, cu pasiune... Ea face cateva miscari, ca si cand ar cauta ceva mai jos si scoate, trimfatoare, un piscot.
Craciun Daniel
acum 16 ani
Pentru ca nici unul dintre publicitari n-a ridicat manusa, va mai dau, gratis, o idee de spot cu frisca.

Un ardelean:

"- Marie, bag sama ca esti cam palida... Nu vrei oarece?

- Ihi!

- Poftim!", si-i intinde ditamai linguroiul pe care a pus cutia cu frisca, cu ambalaj cu tot.

Logo: "Frisca Hulala - Te imbujoreaza!", cu accent ardelenesc.

Pentru cealalta, alt logo: " Frisca Hulala - O viata cu ea!"



Branded


Related