"salut stefan. n-ai vrea sa scrii ceva la Insider? tema e tupeul in publicitate, dar daca ai alte idei, baga tu!" ... cam asa incepea emailul. evident, ca orice copywriter orgolios, aveam 10 alte teme, personale si mult mai interesante, dupa propria-mi judecata. hmmmm. in fata wordului deschis, cu lista celor 10 idei in fata, incercand sa le aranjez intr-un fel de top si sa ma apuc de una, am realizat ca smecheria asta cu topul e mai tare decat ideile in sine. asa ca acest insider va fi unul scurt si interactiv: TOP TEN TUPEU IN PUBLICITATE
10. inegalabilul, atat de faimosul si eminamente idiotul "caldurica de la pasarica"
9. student, anul unu, jurnalism, care a cerut 600 de euro la prima strigare, ca doar "se castiga bine in publicitate"
8. una dintre principalele multinationale, top 5 advertiseri, facand pitch pentru un pliant de 250 de euro, la care a invitat 4 agentii de top
7. tot la capitolul pitchuri: clientul care a invitat 12 agentii si a facut un spot direct cu casa de productie
6. CNA, de mult prea multe ori
5. reciclarea ideilor la modul nesimtit: aceeasi agentie, aceeasi idee creativa, doi clienti diferiti!
4. "acesta nu este un ghost, e o campanie pe bune ... etc"
3. "sa traiti bine!"
2. campania Unirea - in cel mai bun sens posibil, pentru ca a introdus lumea reala a strazii in lumea imaginara a publicitatii, pana atunci edulcorata si artificiala
1. in preistoria publicitatii din Romania, un sef de agentie a intrat in TVR, si-a tras o sapca pe ochi si s-a dat drept nou angajat, pentru a da pe post o caseta cu spotul clientului, care in mod normal tocmai pierduse deadline-ul de emisie!
Comentarii
hm...