Apa-Minunilor are nevoie de un alt print

Pentru ca m-am legat de pretioasa printesa Dorna, era normal sa revin asupra subiectului, dupa ce am vazut si ultimul hit Izvorul Minunilor. O sa o spun chiar de la inceput: imi place mai mult sticla decit reclama, dar nici reclama nu este de lepadat.

Inainte de a intra in amanunte, am doua intrebari cu o parte de raspuns incluse.
1. Nu seamana ideea asta, gen Romeo si Julieta in varianta basmului autohton cu odiseea lui Prospetime (nu o sa pot uita niciodata numele acestui personaj de reclama), Foc si Gheata de la Elita? Si nu ma refer doar la padurea minunata care, in fum de efecte speciale, seamana cu sora ei Fresh Sistem, dar in afara de Prospetime (recunosc, este placerea mea de a-l repeta de cite ori am ocazia), personajele sint aceleasi. De o parte avem Gheata si Foc, iar de alta avem copiii lor. Mama si tata iau cafeaua, aia mai mici trec pe apa plata?

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Alexandru Boeangiu
acum 16 ani
Alexandra, nu vreau sa comentez intr-un mod negativ articolasul tau, dar ai macar habar de unde a venit ideea asta cu "foc si gheata"? Imi pare ca iti lipseste prima calitate (care ar trebui sa fie regula) a unui jurnalist bun: informarea.
Craciun Daniel
acum 16 ani
Spotul e plicticos la culme si nesuferit prin pedanteria actoriceasca a "povestitorului", de parca s-ar adresa bebelusilor. Mai lipseste un "Noapte buna copii!" la sfarsit, ca tacamul sa fie complet.
Iulian Popa
acum 16 ani
Comentariu relativ bun....sunt totusi dezamagit de faptul ca Alexandra nu s-a uitat la reclama, fapt care ar trebui totusi sa il fi facut. In primul rand, nu vad nici o aluzie la Stapanul Inelelor (sa nu fiu inteles gresit, nu iau apararea reclamei, dar mi s-a parut o critica inutila), este doar o reclama cu iz de basm, basme care din cate stiu exista in cultura noastra dinaintea aparitiei domnului Tolkien ;). Romeo si Julieta?...sa fim seriosi...poate doar un Fat-Frumos si o Ileana Cosanzeana, cam tristi ce e drept, dar asta se sugereaza... Inca o problema, respectivul "Fat-Frumos" nu calareste inorogul....e un cal maro....(alo?..). Una peste alta sunt de acord cu faptul ca acest spot nu transmite ideea cum ar trebui, sau ca nu era ideea asta necesara, dar sunt de acord si cu Jefe, care a punctat faptul ca Alexandrei ii lipseste informarea.
Alexandru Boeangiu
acum 16 ani
Da, noghri. Este o reclama cu iz de basm. De fapt s-a mizat pe "comercializarea" unui basm. (Cu ocazia asta o informam si pe Alexandra). In partile locului, mai precis a Stanei de Vale, unde isi are izvorul aceasta apa circula o legenda. "Legenda lui Fulg de Nea" si nicidecum a printesei ghetii sau cum i se spune in spot. Vorbesc la modul cel mai serios deoarece, intamplator, am citit acel basm kinder fiind. Este un basm cat se poate de autohton si mioritic in care nu prea apar inorogi. Cu alte cuvinte cei care au facut acest spot, au facut o treaba de mantuiala si au pus in imagini un mare fals.

Ce zici Alexandra; ai putea sa refaci acum articolul?

Alexandra Badicioiu
acum 16 ani

1. Nu ma uit special la un spot, inainte de a-l comenta. Ma hotarasc sa scriu despre el dupa ce l-am observat pe TV. Analizez doar in functie de impresia pe care mi-a lasat-o reclama, in contextul oamenilor obisnuiti. Adica, dupa ce am vazut-o de 2, 5 ori, la intervale inegale de timp, intr-un calup publicitar. Este un experiment la care tin. Am mai spus-o, repet, nu mergem cu dictionarul in supermarket. Romanii nu citesc comunicatul inainte de a vedea reclama. Din aceasta perspectiva comentez pentru IQads. Daca as fi dat stire cu "Izvorul Minunilor are o noua reclama", atunci tot demersul ar fi fost altul. Cam atit cu informarea.

- O reclama trebuie sa ma faca sa cumpar, sa-mi creeze o stare fata de produs etc. Sa inteleg ca Izvorul Minunilor vrea sa isi trimita consumatorii la biblioteca? Este o alternativa si asta, chiar foarte buna, ramine de vazut daca ii intereseaza si pe ei

- Stapinul inelelor este ideea (ironica, recunosc) de a readuce in atentie fanatsy-ul. Bineinteles, romanii au fost primii in toate, asa cum ne-au invatat la scoala, dar ecranizarile lui Tolkien au facut mai multi bani decit basmele noastre, au creat un fenomen.

- Romeo si Julieta in sensul de "doi oameni care nu pot fi impreuna, dar incearca si mor la final".

- Multumesc pentru critici, dar ce-i cu incrincenarea asta?

Alexandru Boeangiu
acum 16 ani
Nu stiu ce impresie iti lasa tie acest spot, dar pe mine cel putin ma lasa mai rece decat gheata din parul junei. Spotul este o poveste spusa prost de un bunic decrepit in fata nepotilor care asculta nightwish. este jalnic.

in comparatie cu asta, ultimul spot dorna (cu toate ca il copiaza cu mult prea putin succes pe primul din seria <<he & she>>) te transpune nu intr-o poveste ci intr-o stare de spirit. fara a recita un basm anost. iti da senzatia de "it could be" si tocmai de aceea e "printesa apelor mioritice". metaforele sunt aruncate fara mila, dar intr-o armonie aproape perfecta incat nu le mai percepi ca fiind metafore. cele de la izv min imi provoaca greata de cat lirism vor sa transpire.

so ...

Alexandru Boeangiu
acum 16 ani
Decat sa te perceapa consumatorii intr-un sens negativ, mai bine nu mai comunici nimic (vezi caldurica de la pasarica).

Reclamele anoste trimit oamenii la culcare. Si nimeni nu cumpara nimic atunci cand doarme. (povestea jalnica izv min)

Victor Arnautu
acum 16 ani
Voi incerca sa fiu lapidar dar concis.A(lex)ndra, inainte de a te duce la Tolkien, pune mana pe o carte veche pe care se presupunea ca ar fi trebuit sa o stii de mica,de cand ti se citeau povesti.Cred ca sti, povestile sunt evolutive ca si oamenii.Se potrivesc unei anumite grupe de varsta.Exista povesti pentru 3 ani, 7,10,15 ani etc.Este vorba de "Legendele Bihariei" in care vei afla tot ceea ce te intereseaza.Probabil sunt cele mai frumoase legende romanesti posibile.Cam uitate insa!Acolo vei afla de ce subiectul reclamei a fost conceput asa.

Ai amnezie culturala, intr-adevar.Esti fata desteapta dar ai citit preponderent ce a aparut nou in ultimii 5 ani.In concedii ia toata seria "povestilor nemuritoare" ca sa recuperezi grupa 3-7 ani, "povesti cu zane" "basme romanesti"pentru 7-10 ani etc.Asa vei observa ca literatura a aparut inainte de Tolkien.

In ceea ce priveste sistemul tau de analiza al reclamelor, are pertinenta lui in ceea ce priveste continutul sau imaginea dar nu uita ca in final iti redactezi ideea unor oameni pasionati de publicitate si nu celor de la supermarket a caror reactie o urmaresti.Ok?

ioana badicioiu
acum 16 ani
"treaba de mantuiala","imi provoaca greata","povestea jalnica"..doamne,jefe calmeaza-te.intelegem ca iti displace profund spotul,insa asta am inteles-o din primul comentariu,nu trebuie sa te repeti.

cat despre lirismul exagerat de care zici,din spot,mi se pare mic copil fata de avalansa de metafore cu care "arunca" dorna in noi,in fiecare reclama.mingea transformata in frunze,trotuarul fluidizat in apa,caii de la metrou...PLEASE!!Mai mult lirism de atat,nu gasesc nicaieri.

Alex Anghel
acum 16 ani
Alexandra, eu tin sa te felicit, am citit aproape tote analizele de pe site si m-au cam lasat rece, cand am ajuns la analiza ta si am citit prima parte, mi-am zis, uite domnule in sfarsit o analiza de reclama asa cum trebuie, din pacate te-ai pierdut pe parcurs, incercand sa-ti exprimi prea mult nemultumirile.........felicitari pentru prima parte.....buna si partea cu atacul buticurilor de la sat.......in rest reclama e praf si pulbere, bani multi, regizor german, idei copiate, target gresit......chiar credeti ca s-a reusit repozitionarea brandului cu acest spot? eu ma indoiesc
Corina Bordeianu
acum 16 ani
Alex, bun articol, bine scris, in stil Iqads nu stiu ce au oamenii. Vreau sa punctez un singur lucru, pt Jefe. Cand ai un concept publicitar nu ti cont de un context cultural apus, trebuie sa te mentii in niste limite de noutate pentru a suscita senzatii, dar sa fie un context cultural autohton, nu universal.
Eduard Gherasim
acum 16 ani
Nu vad legaturi cu reclama "Foc si gheata de la ELITE"... mai bine pot spune ca reclama ELITE seamana cu seriile de reclame la electrocasnice Wirlpool, unde elementele sunt iar reprezentate ca si femei interesant costumate. Cand ai facut comparatia asta nu te-ai gandit decat la partea vizuala, si nu te-ai gandit foarte mult defapt. Ca o exagerare, daca 2 companii fac reclame in care apare Mos Craciun inseamna ca au copiat una dupa alta ? Elite se refera la un proces inovator de fabricatie a cafelei, izvorul Minunilor foloseste personajele pentru a spune o povesteÂ…

Sincer consider reclama foarte buna.... "Izvorul Minunilor" pentru ca...

Focul si gheata sunt elemente opuse, de neconceput impreuna dar sunt elemente primordiale, naturale, in acelasi timp poti face legatura dintre forta (foc) si puritate (gheata), masculin si feminin.

Deci apa minerala are puritatea sugerata de gheata, energia minerala data de foc, e echilibrata ca ying si yang pentru ca s-a nascut din doua elemente opuse care au format armonia, are origini vechi, mitologice, introducand astfel un element de mister si prin basm o incarnare a ideii si o evadare din cotidian, chiar mai mare decat exagerarile de la Dorna, cu turma de cai de apa de la metrou, pentru ca uiti de blocurile gri, uiti de timpul care te preseaza mereu, esti trimis intr-o lume atemporala, mistica, care iti pare totusi cunoscuta, poate din basmele copilariei, din vremuri mai bune. Decat iesirea nebuna din cotidian a tipei care vede cai la metrou (cai verzi pe pereti... poate ca apa are efectul asta racoritor si nebunesc, sau poate ca fata trebuie sa treaca pe la psihiatru) mai bine o calatorie in lumea de basm a Izvorului Minunii.

Eduard Gherasim
acum 16 ani
Mie unul imi place reclama pentru ca e diferita de restul reclamelor la apa... Dorna nu face nimic nou, am mai vazut stilul ala de reclama, am mai vazut si avalansa asta de metafore sub forma efecelor speciale vizuale (ProTV)... Piata e plina de apa minerala.... una mai naturala ca alta, alta mai puternic mineralizata, una mai pentru toti, alta mai trendy... una cu un strop de lamaie alta simpla.

Ok repozitionare? sincer cred ca abordarea asta de basm se potriveste ca manusa pt Izvorul Minunilor... si daca e basm nu inseamna ca e pentru copii... cu tot stresul de azi oricine doreste o scurta evadare din realitate.... iar timpul mitic, elementele de basm si vocea calma ajuta.... Reclama e relaxanta, sau mai bine spus iese din tipare prin pasul calm.... Dorna te oboseste cu explozia naturii in oras, altele arata tineri care fug ca disperatii si escaladeaza cascade... energie, energie, explozie, agitatie... dar parca vreau si un moment de relaxare. Ideea e ca abordarea e total diferita de a concurentei, ritmul si el..



Branded


Related