Oricat ar zice agentiile ca premiile nu sunt interesante, dupa un an de business, cu clienti pierduti si castigati, o constanta a publicitatii ar putea ramane premiile. Am luat patru festivaluri in calcul, care produc de obicei cel mai mult buzz, si am mai pus inca o data pe tapet campaniile premiate anul acesta. E singura modalitate de a spune ceva bun despre un an publicitar care, dupa parerea multora, a oferit putine reclame de tinut minte peste ani.
Asadar, Headvertising a micsorat Gazeta dar a marit numarul de cititori, pentru care a fost rasplatita cu Grand Effie. Leo Burnett a fost cea mai buna agentie de la AdOr pentru al cincilea an consecutiv, McCann a bisat premiul cel mare la Portoroz, dar probabil cea mai importanta realizare pe anul acesta raman premiile castigate de GMP si Starcom la Cannes.
Pentru cei care apreciaza rezultatele
EFFIE-urile sunt primele din lista cu premii pe care agentiile trebuie sa le detina pe parcursul unui an. Promoveaza eficienta, dau un start avantajos celor care ajung sa fie premiati si contribuie la permanenta lupta morala intre cei care vor rezultate si nu creativitate pe hartie, dar si pentru cei care cred ca aceste doua aspecte merg foarte bine impreuna.
Castigatoarea marelui premiu din 2007 Grand EFFIE-ul a fost Headvertising, pentru campania Smaller but handier , realizata pentru Gazeta Sporturilor. Nu ne-au vazut niciodata ca pe un furnizor, a fost o relatie de parteneriat, tot timpul am stiut ca eram pe acelasi plan, intotdeauna am avut niste obiective de indeplinit si am facut o treaba impreuna, ceea ce e foarte frumos si foarte rar, declara la acel moment Serban Alexandrescu, Directorul de Creatie al Headvertising.
Au urmat trei Gold Effie-uri, pentru GMP lucrarea pentru UCPR Cooked chicken doesnt harm, la categoria Others. Celelalte doua au fost Cohn & Jansen pentru Cosmote si Propaganda pentru pentru Radio Guerrilla, singura campanie care a luat Gold EFFIE fara tv.
Leo Burnett & Target a obtinut Gold EFFIE pentru Tide Super Mums, un Bronze pentru Joe si 2 Gold-uri pentru Bergenbier, de care Razvan Matasel este deosebit de mandru: Sunt fericit ca cel mai tare brand din Romania pentru mine, Bergenbier, a luat si anul acesta 2 Golduri (pentru campaniile New "q-pack shape for smart guys) si campania de imagine pe tot anul), deci impreuna cu ei am luat 5 premii pana acum in 2 ani. Totusi, el crede ca Leo merita mai mult. Jurizarea a fost corecta, dar eu cred ca anul acesta diferentele au fost foarte mici. Daca anul trecut au fost niste castigatori siguri, anul acesta s-au batut toti intr-o marja foarte mica si atunci a aparut hazardul.
McCann Erickson Sleeping (un client felicitat pentru curaj) si Sprite - Promotions are won by the wrong people si un Bronze pentru Vodafone No small print.
La una dintre cele 3 categorii noi de anul acesta, David vs. Goliath, Gold EFFIE-ul a fost luat de Graffiti BBDO pentru Banca Romaneasca - "The Guide". Next Advertising si CAP se mandresc cu Gold EFFIE pentru Salonta si 2 Silver, pentru Zaraza 3 stars si Banca Transilvania.
Cohn&Jansen a contribuit la premiile COSMOTE Romania de la editia EFFIE2007, unde brandul a adunat cele mai multe premii un Gold, un Silver si un Bronz. Cele trei campanii de marketing, elaborate de echipa de Marketing & Comunicare a COSMOTE impreuna cu agentia de publicitate Cohn&Jansen | Ashley&Holmes, au fost premiate pentru contributia la cresterea semnificativa a cotei de piata.
2 Gold Effie alaturi de Leo Burnett pentru Bergenbier, un Silver Effie cu McCann Erickson pentru campania Lowenbrau.
Facand echipa cu Leo Burnett, Bergenbier a castigat in 2006 Marele Premiu Effie pentru campania Prietenii stiu de ce, aur in categoria Bauturi Alcoolice pentru aceeasi campanie si aur pentru campania Gratarele in categoria promotii FMCG. Alaturi de McCann, Bergenbier si-a adjudecat argintul in categoria Bauturi Alcoolice, cu campania Acum ori niciodata.
5 ani de suprematie la Ad'Or pentru Leo Burnett
Agentia Leo Burnett a castigat anul acesta "The Platinum Agency of the year" la AdOr, fiind pentru a cincea oara consecutiv cea mai buna agentie din festival. A fost primul an in care s-au acordat patru mari premii. Pe locurile urmatoare s-au clasat GMP (Gold Agency of the Year), Propaganda ("The Silver Agency of the Year"), premiul "The Bronze Agency of the Year" revenind agentiei TBWAMerlin.
Naumovici declara imediat dupa competitie ca juriul a fost unul corect, poate putin prea generos, mai generos decat in alti ani, a dat cele mai multe nominalizari si cele mai multe premii din toate editiile AdOr. N-a fost in nici un caz un juriu aleator ca anul trecut.
Campania anului, Ziua Barbatului a venit din partea Leo Burnett Romania. La Cel mai bun spot TV castigatoare au fost agentiile GMP, cu Pig si Pen confrontation, wearebasca cu MTV Exit Cribs. Castigatorii categoriei Cel mai bun ad de presa au fost Starlink cu Chiuveta/The Sink, TBWA MERLIN cu Victims of the Floods -The Rocker, si GMP, The Note. Cel mai bun outdoor s-a dus la Leo Burnett pentru lucrarea Cearceafurile/The Bedsheets. Categoria Cel mai bun spot radio a fost castigata tot de Leo, prin doua campanii: Ziua Barbatului/Mans Day Pizza, Florile/Flowers, Patinaj/Figure Skating si Display.
Primii lei romanesti la Cannes
Desi agentiile din Romania nu si-au facut o prioritate din festivalul de la Cannes, considerand ca festivalurile locale si regionale cantaresc mai mult in ochii clientilor, anul asta agentiile romanesti au spart gheata si au castigat primii doi lei.
Primul Leu, unul de argint pentru sectiunea Media, a fost castigat de multi-premiata campanie 1 din 8 femei, campanie pentru Avon, realizata de agentia de comunicare Starcom.
Campania, care lupta impotriva cancerului la san, castigase, inainte de Cannes, premiul pentru Best Innovative Media la AdOr, cel mai important festival de creativitate din Romania, nominalizare la EFFIE Romania, nominalizare M&M Awards, si reusise o prezentare in numarul din luna mai al celebrei reviste Cream Magazine, ce recunoaste cele mai creative campanii media din intreaga lume.
A urmat GMP, la sectiunea Print, cu un Leu de bronz pentru Mandra, o alta lucrare deja premiata la Golden Drum, in prima sa versiune: Nu stiu daca s-a intamplat ceva neaprat anul asta, poate s-o fi spart ghinionul, pentru ca daca ma gandesc bine, lucrari bune am avut si anul trecut. Cred ca pur si simplu faptul ca Romania a inceput sa-si trimita lucrarile la festivaluri, sa-si expuna lucrarile si la alte festivaluri, nu numai locale, spune Felix Tataru, Managing Partner GMP.
Golden Rose se vede dublu pentru McCann Erickson
La ultima competitie importanta din an, Golden Drum, festival la care romanii sunt deja obisnuiti sa castige premii importante, McCann Erickson Romania a cules the Golden Rose pentru a doua oara consecutiv, fapt care consolideaza pozitia agentiei in regiune, asa cum spun reprezentantii McCann.
Romania a inscris, de altfel, si cele mai multe lucrari la Golden Drum - 342 de entry-uri agentiile care au inscris cel mai mult fiind McCann Erickson, Graffiti BBDO si Publicis. Lucrarile McCann Erickson care au castigat trofee la Gala de premiere sunt: Apocalypse Later , Peace and Peace, (Maggi) Silver Drum, in categoria Press, Long List (Geta Voinea Studio) Golden Drum in categoria TV, Sleeping (Foton) Golden Drum, in categoria TV, Spitalul (Eptisa Romania), Silver Drum in categoria TV, The Family, The Couple, Grand Prix, in categoria Press.
Adrian Botan, CEE Creative Director McCann Erickson, a declarat imediat dupa premiere ca juriul a dat prea multe premii fata de anii trecuti. Shortlist-urile nu au fost extraordinare, mai ales pe partea de TV la primele categorii.
La Golden Drum McCann Erikson a iesit al doilea an consecutiv Agentia Anului, fapt care a adus cu sine si cateva controverse. Asadar, Sprite Icstrim Help Line de la McCann a luat un Golden Watch, alaturi de campania Nu taia padurea ca-n codru de la Grey.
A contat foarte mult faptul ca este o campanie care a reusit sa mobilizeze publicul, in conditiile in care campaniile sociale sunt, de obicei, fara impact, declara atunci Claudiu Dobrita, Creative Director Grey.
Presedintele juriului categoriei Advertising Campaigns, Rudi Kobza, a declarat in cadrul unei conferinte de presa ca Sprite Help Line este o campanie puternica, mai ales pentru ca e foarte greu sa faci o campanie pentru un client global.
Starcom a fost castigatoare in categoria Media Campaigns, cu 1 din 8 femei, iar Webstyler la Interactive, cu ring tone-ul alo.. 322, vreau presedintele inapoi
Celelalte agentii romanesti premiate la Gala Golden Drum au fost: Graffiti BBDO, cu lucrarile Picasso, Van Gogh, Munch - Gold in categoria Press si Iwo Jima, Tien an men, JFK, Silver in aceeasi categorie. Starlink Romania a castigat cu lucrarea Volume un Silver Drum in categoria Press, Publicis Romania, cu lucrarea The puppy, un Silver in categoria TV, GMP cu The Light, un Silver in categoria TV, Ogilvy & Mather Romania, cu lucrarile Pelicanul si Caprioara , cate un Silver in categoria Press si Click, Hunting, Gold in categoria TV.
Daca McCann Erickson a castigat in fata publicitatii din regiune, iar Leo Burnett a fost, pentru a cincea oara, agentia anului la AdOr, Headvertising le-a dat o lectie de eficienta la EFFIE. Eficienta a fost si prezenta Romaniei la Cannes, unde s-au luat primele doua premii din istoria romaneasca de publicitate pe Riviera Franceza. In rest, un an ca toti ceilalti, cu campanii contestate si dispute mai mult sau mai putin relevante, intr-un peisaj in care singura certitudine ca lucrurile vor sta mai bine anul viitor sunt premiile de anul acesta.