Would you like to add me as a friend?

Interviu cu Miel Van Opstal, Enthusiast Evangelist, Microsoft EMEA
Desi in Romania cei mai multi nu s-au plictisit inca de completat profiluri pe LinkedIn si pe Facebook, va veni o zi cand proorocirea lui Miel se va implini si pe taramurile mioritice si ne vom satura si noi de FRAM ("Friend spAM" - termenul ii apartine lui Kris Hoet, Marketing Communications Manager, Microsoft), pentru ca oamenii aia, dupa ce isi lustruiesc profilul, nu stau cu mainile in san si-l admira, ci trimit invitatii de join la toata lista de adrese de e-mail. Prezentarea lui Miel de la NetCamp s-a numit "The Internet Reality Check" si a fost o ocazie buna sa aflam ce ne paste, dar si sa empatizam intr-o anumita masura, in legatura cu aspectele enervante ale dezvoltarii platformelor de online social networking.

IQads: Copywriterii romani nu sunt prea incantati de ideea de a avea un blog personal si se multumesc cu ce scriu jurnalistii despre ei. Crezi ca au nevoie creativii de bloguri?
Miel Van Opstal: Ar trebui sa ai blog daca ai ceva de spus. Si daca esti copywriter, ai tot timpul ceva de spus. Cel mai important motiv pentru a avea blog este pentru ca, mai intai de toate, atunci cand cauti un job, te ajuta foarte mult daca ai deja un loc unde poti vorbi despre toate lucrurile care iti plac. Asta spune foarte multe despre cine esti. Eu am ajuns strateg la o agentie din Belgia (i-merge) datorita blogului meu de marketing, pe care il incepusem in facultate, in timp ce ma pregateam pentru lucrarea de diploma. Am inceput sa strang idei, lucruri care imi placeau foarte mult si cum fiecare artist bun e un hot bun, el vede multe lucruri care ii plac, le combina si obtine ceva care e si mai frumos si mai pretios si apoi il vinde ca pe creatia lui. Exact asta au facut Picasso si Dali: s-au uitat in jur, au gasit opere frumoase, le-au interpretat si au obtinut un rezultat diferit. Acelasi lucru se intampla si cu copywriterii: de cate ori vezi ceva si spui "as fi facut-o mult mai bine"? De ce sa nu iei acest exemplu, sa-l pui pe blog si sa le spui oamenilor cum ai fi facut-o mai bine. Asta e o cheie spre o alta usa. Daca ai nevoie sa-ti schimbi locul de munca vreodata, faptul ca ai blog te ajuta. M-a ajutat pe mine si a ajutat multi oameni pe care ii cunosc. Daca o sa simti vreodata nevoia de a cauta o idee pentru ca ti-ai pierdut inspiratia, o poti cauta pe blog, in propria ta arhiva de lucruri misto. Acolo vei gasi idei care sa te inspire, pe care le poti ajusta pentru un anumit client.

IQads: Poate cineva supravietui daca nu are nici un profil pe vreo platforma de social networking?
Miel Van Opstal: Sigur ca poti supravietui, dar in sectoarele de marketing, advertising, ca sa reusesti sa ajungi undeva, trebuie sa cunosti oamenii potriviti din companiile potrivite. Deci cum poti sa-i cunosti? Poti merge la petreceri, poti merge in barurui sau cluburi si sa-i cunosti, dar multi dintre acei oameni au un loc si un moment specific pentru afaceri: in timpul zilei. Iar tu, in timpul zilei, trebuie sa lucrezi. Deci care e locul cel mai bun in care poti intalni oameni cand ei muncesc si tu muncesti si nu vrei sa discuti despre afaceri "after hours"? Pe internet. Ai un profil. Nu trebuie sa ai 10 sau 20, dar daca ai unul - pe Facebook sau LinkedIn, o sa poti sa spui despre tine ce faci si ce ai putea sa faci si o sa ai o retea de oameni pe care ii cunosti. Avantajul este ca daca ai o problema, poti sa le ceri acelor oameni sfaturi, iar daca iti cauti un nou loc de munca, poti sa-i rogi sa te ajute si sa caute cu tine, iar daca acei oameni au nevoie de tine, pot sa ajunga la tine. Acesta e scopul unei retele sociale. Sigur ca poti sa supravietuiesti fara ei, dar poti sa supravietuiesti si fara masina, si fara casa...

IQads: Ce crezi despre OpenID?
Miel Van Opstal: Cel mai important e sa ai o sursa de incredere, pentru ca le dai foarte multe informatii despre tine acestor oameni. Daca faci asta, trebuie sa fii 100% sigur ca acest sistem este sustinut din punct de vedere legal si ca daca se intampla ceva, se vor lua masurile care se impun. Daca aceste reguli de baza sunt indeplinite, atunci cred ca e foarte bine sa ai un serviciu care-ti gestioneaza toate identitatile online. Trebuie sa poti sa ai incredere in ei, pentru ca daca ei merg offline sau daca sistemul lor este hackuit, atunci toate informatiile tale vor ajunge la toata lumea si pentru mine, acesta este un factor decisiv: trebuie sa fiu sigur ca datele mele vor fi protejate. Eu sustin OpenID, .net passport, LiveID pentru ca te ajuta sa te bucuri de multe servicii cu un singur username si o singura parola si acesta e un avantaj, pentru ca nu trebuie sa car dupa mine o agenda cu toate id-urile si toate parolele. Nu mai am nevoie de toate astea. OpenID poate fi foarte util, dar e ca si cum ti-ai alege o banca: trebuie sa ai incredere in compania careia o sa-i dai banii tai, pentru ca vrei sa fii sigur ca vor fi acolo cand vei avea nevoie de ei. In momentul in care o sa am incredere in OpenID ca intr-o banca, atunci o sa imi depun toate informatiile personale. Pe de alta parte, toate aceste companii mici ar trebui sa aiba un singur standard la care sa te inscrii si ar trebui sa faca posibila logarea de pe mobil. Deci mai e inca mult de munca, dar sustin sincer ideea genuina din spate.

IQads: Care sunt avantajele si dezavantajele pe care le aduce OpenID?
Miel Van Opstal: Compania care ofera OpenID ar putea sa impuna o taxa modica - 1-2 Euro/luna. Daca o sa aiba milioane de utilizatori, o sa conteze. Pentru companiile mici care trebuie sa-si compatibilizeze login-urile, OpenID este un serviciu pentru comoditatea utilizatorilor. E acelasi lucru cu Visa si American Express. Care e beneficiul pentru un hotel care ofera acest serviciu? Cand apare un consumator care foloseste American Express, se va simti confortabil si in siguranta in legatura cu utilizarea cartii de credit. Asta pune hotelul intr-o lumina buna. Clientul va crede ca hotelul este cool si demn de incredere in acelasi timp. Clientul va fi fericit, iar American Express se va extinde, pentru ca va avea un hotel in plus si un client fericit in plus. Cred ca la fel se intampla si cu OpenID.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related