MV.com, compania care a ales sa puna semnul egal intre outdoor si neconventional, si-a schimbat de curand structura organizationala. Ocazie cu care am stat de vorba cu Andreea Pali, noul General Manager si Marian Costache, Managing Director la AHA Media, firma de consultanta pe proiecte neconventionale, infiintata recent sub umbrela MV.com. Vei vedea de ce au reclamele miros, cum vor incepe panourile sa vorbeasca si cam ce fel de probleme apar atunci cand clientul nu e chiar pe aceasi lungime de unda cu imaginatia celor care propun solutii de comunicare putin altfel.
IQads: Au avut loc cateva schimbari importante la MV.com in ultima perioada, hai sa vorbim putin despre ele.
Andreea Pali:Este o miscare organizatorica, pentru ca oricum activez de mult timp aici si eram in tema cu clientii, cu implementarea campaniilor, tot ce inseamna servicii MV.com. Acum sunt General Manager. In plus, s-a mai marit si echipa, noi cautam oameni inclinati spre neconventional in mod constant.
Marian Costache:Orice firma are un "nucleu tare", iar la noi acesta a crescut in ultimii ani.
IQads: Care e pozitionarea MV.com?
Andreea Pali: MV.com face suporturi si logistica pentru comunicarea neconventionala. Facem ce nu fac altii. Asa cum cred ca am mai vorbit despre asta, sunt foarte multi oameni cu idei foarte interesante, insa prea putini stiu si cum sa le implementeze.
Marian Costache: Mai pamantean fie spus, acum zece ani noi am intuit niste nise, pe care le-am dezvoltat, concomitent cu dezvoltarea companiei, prin colonizarea ulterioara a mai multor nise de comunicare, carora noi le-am spus de la inceput neconventionale, desi termenul acesta e folosit pe piata din Romania doar de vreo doi ani incoace. La inceput nu ni s-a parut atat de special, dar noi ne-am indreptat spre publicitatea neconventionala, ca urmare a unor intamplari cat se poate de normale. Noi lucrand ca furnizori de diferite servicii logistice pentru companii mari, consumatoare de publicitate din Romania, am ajuns la concluzia ca se repeta cheltuirea an dupa an a unor bugete enorme, dupa niste metode de comunicare cat se poate de fade. Din aproape in aproape ne-am gandit ca se poate face si altfel de comunicare. Asa a aparut panotajul mobil cu diferitele lui forme, dupa aceea vizualurile olfactive, apoi locurile de joaca pentru copii, panotajul mobil pe bicicleta, camioanele scena, transmisia de mesaje publicitare prin Bluetooth. Prin urmare, noi suntem operatori de nise neconventionale de publicitate. Din cauza ca e un business facut modular si securizat, am pus foarte mare accent pe apararea acestor niste cu ajutorul unor brevete de inventie.
IQads: Andreea, zi-mi ce obiective ti-ai fixat pe termen foarte scurt, ce ai vrea sa schimbi sau sa imbunatatesti la MV.com?
Andreea Pali: Schimbarile sunt binevenite, dar asta nu inseamna ca sunt imperios necesare. Daca ceva merge foarte bine, nu vad de ce ai schimba ceva acum. Nu mizez neaparat pe schimbare, cat pe dezvoltare continua.
IQads: Si ce vreti sa dezvoltati in perioada urmatoare?
Andreea Pali: Daca panotajul mobil cu toate formele lui a intrat oarecum in rutina media planurilor clientilor nostri, vrem sa insistam si mai mult pe comunicare olfactiva si pe cea prin Bluetooth, pentru ca stim ca este loc acum pentru asa ceva. Ultimul proiect pe olfactiv e cel cu Dero, se desfasoara in autobuze si la metrou. Pe Bluetooth am dezvoltat un proiect pentru Bulgari, care a inceput recent in cateva mall-uri din Bucuresti, Constanta, Iasi si Cluj. Avem servere instalate in magazinele distribuitorilor, insotite de mesaje de incurajare de deshidere a functiei Bluetooth si toti cei aflati in proximitatea magazinelor primesc pe telefon un spot Bulgari. Pe partea de reclama prin Bluetooth, noi suntem primii din piata, si operam in baza unui brevet international.
IQads: Care sunt cele mai cerute servicii in momentul de fata?
Andreea Pali: Panotajul mobil este cel mai cerut. Anul acesta am avut numeroase solicitari pentru toate suporturile noastre, in special camionul scena, campaniile parfumate, si spre sfarsitul anului am inceput bine si cu Bluetooth.
Marian Costache: Trebuie sa ne recunoastem si noi limitele. Panotajul mobil Maxi este primul nostrum produs si stim mult mai bine sa-l vindem, dar mai ales sa-l combinam cu alte instrumente. El poate fi un instrument de gherila, pentru ca prin el poti comunica bi si trisenzorial. In plus, poti sa pui o trupa de promoteri, pe care ulterior sa-i supraveghezi. Este mai mult decat un instrument de outdoor. Pentru una din campaniile electorale recente pentru euroalegeri am combinat panotajul mobil cu Bluetooth.
IQads: Cum reactioneaza publicul la reclamele olfactive, totusi se combina niste mirosuri ciudate in metrou sau autobuz
Andreea Pali: Campaniile olfactive se fac in special primavara sau toamna, pentru ca tine de dispersia particulelor parfumate in aer.
Marian Costache: Exista un moment in care te prinde o comunicare publicitara. Pentru ca cei care se urca in autobuz vad ca acesta e decorat extrerior, eventual in clipa in care se deschid usile primeste aroma, intra in autobuz, primeste si confirmarea vizuala, ca acolo e o reclama a parfumului X.
IQads: Vi se pare ca unii clienti au devenit mai deschisi in ultima perioada spre lucrurile neconventionale?
Marian Costache: Voi, presa, i-ati facut sa ajunga asa, prin informare. Noi doar am fost consecventi si perseverenti inca de la inceput. Inca de acum zece ani lumea voia ceva "altfel", dar doar la nivel declarativ. Pentru ca le era teama de locul caldut din multinationala. Acum sunt mult mai dispusi sa riste. E vremea publicitatii neconventionale, suntem mult mai mult bagati in seama. Oferim pana la urma kit-uri multisenzoriale care prind pana la urma intr-un mod neasteptat si memorabil consumatorul.
IQads: De curand ati lansat si AHA Media, ce face aceasta firma mai exact?
Marian Costache: Am lansat AHA Media deoarece MV.com a avut nevoie de un department de cercetare si dezvoltare pentru a mentine cresterea firmei din punct de vedere tehnic, pentru ca nu poti scoate un brevet de inventie fara un departament de cercetare. E foarte greu, fara sprijinul unor oameni dedicati sa faci si cercetare care sa se materializeze cu brevet de inventie, si sa mentii si relatia cu clientii. Deoarece am simtit in urma cu cativa ani, cand a aparut toata nebunia cu brevetele de inventie, o anumita vocatie in acest sens, am decis sa ma dedic mult mai mult activitatii de cercetare. Am fondat un departament pe care l-am botezat ulterior ca si companie separata sub numele de AHA Media. Asa am considerat ca Andreea trebuie sa faca un pas inainte si sa conduca deplin MV.com, asa incat eu sa ma pot ocupa de cercetare. Asta in ideea in care am putea primi cereri de utilizare a altor suporturi, in afara de cele pe care le facem noi.
IQads: Apropo de idei noi, explicati-mi ce s-a intamplat la Inspire 2008?
Marian Costache: Cu ocazia Inspire, am prezentat alaturi de Dan Petre de la D&D Research proiectul Magink. Este vorba despre realizarea unor vizualuri cu ajutorul unei vopsele speciale, care, aplicata pe orice suport, poate sa-ti dea aceeasi senzatie ca un ecran cu leduri. Vizualurile respective pot fi folosite pe echipaje mobile, in vederea formularii de mesaje publicitare perzonalizate. Mai exact, este identificat un cip al hainelor tale, sau un SIM de telefon mobil si, de exemplu, cand vii acasa seara, vezi ca panoul de la coltul blocului te saluta: "- Buna seara d-le X, n-ati mai trecut pe la noi ...". E o idee aplicabila peste cateva luni.
IQads: Cam ce probleme apar la nivel de implementare a suporturilor neconventionale?
Andreea Pali: Problemele sunt variate si apar cand te astepti mai putin. Ne izbim de maruntisuri de cele mai multe ori. In relatiile cu oamenii din puncte cheie, administrativ vorbind, intampinam reticenta atunci cand e vorba de rezultatele campaniilor pe suporturile noastre, care nu pot fi inca riguros masurate, fiind mult prea noi...
Marian Costache: Este vremea publicitatii neconventionale, dar vremea abia a venit. Inca de la implementare, aplicarea unui suport este gandita modular. Gandim intotdeauna pe scara larga, majoritatea produselor sunt facute in-house, in proportie de 80-90%. In privinta factorilor de decizie, spun un lucru brutal, dar in Romania exista oameni nepregatiti in locuri cheie, in comapaniile romanesti. In clipa in care dam de un astfel de caz , e greu sa convingi. Din pacate, Romania e condusa inca de corijenti...
IQads: Da, trist, spuneti-mi ceva mai optimist in final
Marian Costache: Avem proiecte majore, si conteaza foarte mult de succesul Andreei cum va reusi sa multumeasca clientii in continuare. Ar fi extraordinar daca am reusi sa-i facem pe clientii nostri sa vorbeasca despre noi. Despre partea de cercetare sunt permanent lucruri "pe teava". Unul ar fi Magink, care ar trebui perfectionata si adusa in faza de ofertare/implementare. O alta lucrare ar tinti transmisia sonora de mesaj publicitar asociata unui panou stradal mobil sau nu. Am conceput un sistem de transmisie directionata de mesaj publicitar sonor exact la nivelul urechilor unui numar de trecatori. Momentan prezentam lucrurile acestea la clienti, la capitolul noutati, dar sunt proiecte hi-tech si vor avea nevoie si de bugete pe masura.