Interviu cu Adrian Preda, director de creatie la McCann Erickson Croatia
Adrian Preda a castigat anul acesta doua premii la The Cup, festival desfasurat in Valencia, aflat la prima editie. Dincolo de impresiile sale de festival si de raspunsurile interesante referitoare la publicitatea din regiune, lucrul cel mai important e chiar in coada interviului: Preda se intoarce in Romania, dupa doi ani de director de "Croatie" la McCann.
IQads: A fost prima editie a festivalului The Cup, cum vezi aceasta competitie in comparatie cu altele?
Adrian Preda: Prima oara cand am auzit de The Cup, mi-am marait in mustata: "Minunat, exact ce avea Pamantul nevoie. Inca un festival de publicitate". Am intrat pe site si am citit despre Genius Loci, relevanta creativitatii locale intr-o lume din ce in ce mai globalizata, despre Ideea care transcende granitele de limbaj si cultura. Ahaaa
Si tot n-am fost convins. Orice festival, local sau international, spune acest lucru.
Dupa care (fara sa scap de sentimentul ca organizatorii vor sa ia o felie din placinta Cannes-ului) am incercat sa extrag principalele motive pentru care cineva ar dori sa participe la The Cup. Si am gasit trei.
Primul motiv este structura de supercupa. Exact ca in fotbal. Baza de selectie a castigatorilor este mult mai buna decat cea unui festival obisnuit (iar masochistii care au trait cosmarul longlistului la Portoroz stiu despre ce vorbesc). Daca ai reusit un shortlist la FIAP, ADFEST, ADCE sau Golden Drum inseamna ca trebuie sa fie ceva de capul tau.
Al doilea motiv este juriul. Hegarty, Serpa, Kagami, Droga, Sagmeister, Dupuy (unul din D-urile BDDP) etc. Megajuriu! Si inca un lucru interesant, structura sa va ramane neschimbata pentru urmatorii ani. Sau cel putin asa intentioneaza organizatorii, nu cred insa ca vor putea sa potriveasca agendele a 20 de creativi de fiecare data.
Si al treilea si cel mai important. Si acest lucru il inteleg numai cei care au trebuit sa convinga topmanagerul sa aprobe unui nou buget de festival: "Inca unul? Pai tocmai am trimis
" "Nu, stai putin ca asta e cu genius loci!" "Aaaa, in cazul asta
".
The Cup este gratis. Sau cel putin asa a fost anul asta. Daca iei shortlist la unul dintre cele patru mari festivaluri mentionate te califici automat. Si intr-o lume unde orice entry international se invarte pe la 300 de Euro fara TVA, ceva gratis e ca legea gravitatiei anulata in aeroport in timp ce trebuie sa tarasti dupa tine o valiza imensa.
Comentarii
Din cate stiu este primul festival cu aceasta abordare si cred ca este de urmarit.
boti