Sa nu fie luate la misto. Mai ales cand vine vorba de viata lor sentimentala. Asa ca daca faci un spot in care dezvalui eternul feminin si la sfarsit vii si spui ca descoperirea celui mai mare secret al feminitatii te-a ajutat sa fii atent la prepararea unei prajiturici de 8000 lei, indiferent cat de minunata e prajiturica, incep sa ma simt ciudat si sa ma gandesc ca puteai sa-l folosesti sa rezolvi probleme mai mari: razboiul dintre sexe sau cine stie...o pozitionare pentru orice brand premium care se adreseaza femeilor.
Dupa un weekend in care fiecare pauza publicitara continea spotul Magura Barbatul perfect, care pe deasupra imi aducea aminte de relatia conjugala invocata de campania eJobs, am inceput sa capat o admiratie vie pentru campania Evolutie, realizata de Cohn&Jansen|Ashley&Holmes pentru Prajitura Casei de la Alka. Daca asta-vara nu imi trezea vreo emotie deosebita, acum, incercand sa gasesc motivul pentru care simt aceasta stare de disconfort cand vad spotul Magura, am inceput sa remarc calitatile campaniei pentru Prajitura Casei. Sunt perfect constienta ca produsele sunt diferite, ca unul se mananca numai stand la masa, iar celalalt poate fi insfacat din mers. O sa pot compara cele doua mesaje publicitare pentru ca nici unul, nici altul nu se refera la tipul de produs, ci este concentrat asupra destinatarului.
Ce vor femeile? Tot ce spune tanara din spotul Magura. Dar chiar tot, de la un capat la altul. Stiu, e absurd cand o spui cu voce tare si poate de-asta rad fetele in spot, pentru ca isi dau seama ca au pretentii absurde sau poate e auto-ironic intregul discurs sau cine stie ce i-o fi trecut prin cap lui Constantin Milu cand l-a scris. De ce rad fetele alea? Pentru ca trebuie sa fie vesel spotul? Pentru ca Magura se papa cand te distrezi cu prietenele? Pentru ca devin brusc constiente ca in ritmul asta, cu pretentiile astea, o sa moara singure si nefericite si ca va trebui pur si simplu sa fie multumite daca el e desavarsit dintr-un singur punct de vedere, de exemplu daca se da jos dintr-un BMW?
Nici nu conteaza de ce rad fetele in spot. Conteaza doar ca pana la un punct sunt in stare sa pun degetul pe insight, apoi incep sa ma napadeasca grijile ca poate e ceva in neregula cu mine, incep sa ma simt rusinata ca am fost expusa in public, incep sa suspectez ca poate tipa a fost auto-ironica si in mijlocul ambiguitatii fleosc! apare prajiturica prajiturelelor, ca dovada ca in sfarsit s-a gasit un barbat care sa stie ce vrem si s-a milostivit de a tras o fuga pana la fabrica de prajiturici, de le-a spus alora cum sa faca sa ne cucereasaca pe toate.
Pe de alta parte, avem un spot la care a lucrat si o femeie (Ligia Calin). Desi ideea nu te face sa te topesti in fotoliu de placere, iti ofera cadrul unei povesti coerente, reale, care te trateaza cu respect. Te recunosti in ipostaza de femeie moderna care nu mai are timp de gatit. Singurul lucru in neregula cu femeile de cariera e ca uneori se simt vinovate ca trebuie sa ofere familiei produse din comert, care au o gramada de substante dubioase, afanatori si E-uri de tot felul, produse care nu numai ca nu sunt sanatoase, dar nici nu reusesc sa fie la fel de bune ca o prajitura facuta in casa. E admirabil ca aceasta campanie a tintit atat de sus si ca a facut o promisiune serioasa tinerelor: aceea ca Alka le ofera o prajitura atat de buna, incat pare facuta in casa. Nu e nici o revolutie intr-un astfel de produs, mai exista destule. Numai ca de data asta, promisiunea calitatii produsului are si o componenta emotionala, reusind sa vindece sentimentul de culpa pe care femeile care nu au timp de gatit il pot avea. Fiecare consumatoare se va convinge daca produsul se ridica la intaltimea promisiunii sau nu. Dar in drumul pana la raft, femeile vor sti de ce se indreapta spre Prajitura Casei si nu se vor simti deloc jenate de semnificatia potentiala a spotului, asa cum se intampla cu Magura. Sa va povestesc de exemplu ce flashback-uri am eu de fiecare data cand dau cu ochii de vreo secventa din spotul cu pricina sau cand aud celebra melodie din fundal:
El paseste hotarat spre ea, o da pe spate la propriu, o tine suspendata intr-o imbratisare si privind-o patrunzator ii spune:
- Stiu, vrei sa fiu si dur, si sensibil in acelasi timp, vrei sa te inteleg dintr-o privire si sa nu fiu prea insistent, sa fiu concomitent amuzant si serios si sa gasesc in fiecare zi un alt mod prin care sa te seduc.
Ei i se dilata pupilele mai mult cu fiecare fraza a lui, din ce in ce mai mult, se zbate intre iubire si dorinta, e muta de uimire, e in pragul fericirii, respiratia ii e intretaiata, nu stie ce sa spuna, el tocmai a spus tot ce voia ea sa auda vreodata. El, convins ca are dreptate:
- Nu-i asa?
Beata de amor, ea isi aduna toate fortele si sopteste prelung:
- Daaa...
- Bine, ia o Magura.
Comentarii
Mie chiar imi place Reclama la Magura... In schimb ma simt oarecum jignita de cea la Alka :P
genial, am ras cu lacrimi, felicitari!
@cristian01: 10x
Iar Alka pur si simplu nu ma convinge, nu-mi spune nimic. Ideea unei reclame este sa te faca sa vrei produsul. Dupa o reclama Magura ma gandesc ca as manca o prjitura. Dupa reclama Alka raman indiferenta...
Seamna putin cu spotul de la bcr, ca idee. Stim intotdeauna ce'ti doresti.
Pustoaicele vor un mandrulean cu Q7, nu un amarat ,cu o magura pufoasa. Poate sunt io naiv! Vrei o magura?!
In fine... nu-s de acord. E un spotulet oarecum haiosel. Nu cine stie ce, dar fata de cel de la alka, care este corecto-plictisitor, asta este corecto-haiosel.
iar mesajul reclamei la alka e la fel unul de pozitionare, e pentru femeile moderne etc ...
si da adevarat, carei femei mature i.ar placea sa fie confundata cu o pustoaica?
@ioana.te: "beneficiile emotionale" sunt ca ei stiu ce vrem noi? allow me to roflmao
@alex.hent: nice, dar nu pricep de ce nu ar vrea oamenii aia ca toate femeile sa cumpere Magura, nu numai pustoiacele; oricum nu cred ca au vrut sa enerveze pe cineva cu buna stiinta...doar ca asa le-a iesit
Realitatea ca sunt doua produse diferite care mai au si target diferit nu era definitorie pentru faptul ca sunt si campaniile diferite. Dar informatia ca apare o femeie in credits da... Strange.
Ce n-ai inteles? Mesajul este ca femeile nu stiu exact ce vor (mai ales la o varsta frageda), ca nu stiu daca vor alba sau neagra, gri sau cacaniu. Asa ca prajiturica asta nu este doar ciocolata, sau doar frisca, sau doar nu mai stiu ce. Este o placere combinata din mai multe placeri.
Acuma... imi poti spune ca da, se poate aplica si altora. N-am zis contrariul. Sau ca ... da, nu e o idee nemaivazuta.
Dar de aici si pana la a-mi spune ca "n-am inteles" doar pentru ca mi se pare haios (poate din productie), e cale lunga.
Cand scrii ceva incearca sa fii mai obiectiva in reactii. Nu e un blog personal, cred... nu?
@saharapenguin: nu te atacam, spuneam doar ca mesajul nu e clar si ca la sfarsit, oricui ii e destul de greu sa povesteasca ce vrea sa spuna spotul de fapt
Si lasati in pana mea discutia asta nesfarsita.. .Magura vs. Alka. Intariti ideea ca femeile nu stiu ce vor.
numai faptul ca v-a facut sa scrieti atata spune multe!
eu am cumparat magura din cauza reclamei!
... chiar nu va tenteaza?!?
ei bine.. recmama mi se pare foarte buna: mesaj clar... protagonisti tineri si frumosi (baiat + fete), si ceilalti implicati sin spatele camerei si-au dat interesul si au reusit sa scoata o reclama care ar putea linistit sa ocupe o pozitie buna pe orice podium la un concurs de specialitate;
su stima, sAD!q