"Ne gandim la imaginea Leo Burnett ca la o echipa de profesionisti"

Interviu cu Roxana Dumitru, Managing Director Leo Burnett

In afara topurilor si competitiilor, orice agentie e formata din oameni. Despre oamenii Leo Burnett Romania, atmosfera si cultura organizationala - mostenita de la 'omul' Leo si ameliorata pe parcurs de cei care l-au urmat in Leo Burnett - ne vorbeste Roxana Dumitru, Managing Director la Leo Burnett Romania.

IQads: Ce inseamna pentru Leo Burnett pozitia de anul acesta din Top Capital?
Roxana Dumitru: Pentru management inseamna foarte mult, am crescut foarte mult de la un ana la altul, am avut o crestere considerabila, as putea spune. Am fost in fata multor companii - nu vorbim doar de cele de advertising - companii de renume, pentru grija pe care o au fata de angajatii lor. Pentru angajati, cred ca a fost chiar si mai placuta surpriza, pentru ca au realizat in ce loc lucreaza.

IQads: Cum explicati, totusi, cresterea de peste 60 de locuri in topul companiilor cu cel mai bun mediu de lucru? Ati ajuns, de la locul 73 anul trecut la locul 6 anul acesta....
Roxana Dumitru: Da, aici este problema pe care o avem si noi, pentru ca noi nu am facut lucruri total diferite fata de anul precedent, pentru ca lucrurile au evoluat pe o panta ascendenta, dar nu atat de dramatic crescatoare incat sa justifice pozitia din top. Oferim training-uri incepand de acum trei ani, conditiile interne sunt optime de mai multi ani, avem jocuri de echipa si alte lucruri stimulante pentru oamenii care lucreaza aici. As putea gasi o explicatie in faptul ca au mai venit colegi din alte organizatii unde lucrurile nu stateau atat de bine si diferenta li s-a parut mult mai mare. Noi, ca organizatie, incercam sa ne imbunatatim in fiecare an strategia.

IQads: Credeti ca, in conditiile de fata, Leo Burnett detine un monopol de imagine in ceea ce priveste mediul de munca al unei agentii de publicitate?
Roxana Dumitru: Eu cred ca avem un pol de imagine mai degraba pe partea de agentie cu cea mai buna strategie si creatie din Romania. Referitor la acest aspect, al grijii fata de angajati, nu stiu daca ne-am format aceasta imagine, pentru ca nu stiu cat de mult ajunge acest top la oamenii din advertising, ei fiind mult mai mult interesati de cat de mult se pune accentul pe 'product' in agentie si, in general, cand vin in agentie, nu cred ca studiaza vreun top. In schimb, sunt foarte la curent cu ce premii a luat agentia respectiva - de eficienta sau creativitate.

IQads: Ce puteti spune despre scoala de advertising Leo Burnett?
Roxana Dumitru: Leo Burnett are o foarte buna scoala de advertising, foarte multi profesionisti pe partea de brand-comm, pe strategie avem de departe cel mai bun departament din tara, iar pe partea de creatie nu mai vorbesc - avem deja multi ani de, ca sa zic asa, suprematie, desi e foarte mult spus. Referitor la oameni, faptul ca sunt angajati in foarte multe proiecte ii face ca, intr-un timp relativ scurt, intr-un an, sa capete multa experienta. Reversul medaliei este ca sunt si vanati oamenii din Leo Burnett si ajung pe pozitii superioare, poate.

IQads: De ce pleaca oamenii din Leo Burnett? Credeti ca posibilitatea de avansare e limitata aici?
Roxana Dumitru: Avem creativi care au plecat din departamentul nostru si au ajuns directori de creatie in alte departamente. De fapt, asta se intampla nu numai pe creatie. As zice ca pleaca de aici cu foarte mult know-how. Ce ne bucura este ca foarte multi se intorc, pana la urma. Si eu sunt unul dintre exemple. Dar mai exista si alti colegi care au fost plecati o perioada, dupa care au revenit - noi numim asta perioada de training.

IQads: Cat conteaza notorietatea agentiei pentru angajati?
Roxana Dumitru: Pe angajati cred ca-i intereseaza foarte tare notorietarea agentiei in afara, ci cat de mult se pune accentul pe produs. La noi 'good product' inseamna un produs care se bazeaza pe o buna strategie si are suficienta creativitate. Vorbim de 360, iar acum Leo Burnett este intr-un grup de companii, avem posibilitatea sa ne dezvoltam foarte mult pe online, cu iLeo, pe partea de PR cu The Practice, facem mult mai multe lucruri decat faceam inainte si notorietatea asta ii ajuta pentru ca isi dau seama ca atunci cand au niste idei se poate ca, in Leo Burnett, sa se puna in practica.

IQads: Credeti ca ati demonstrat ce-ati avut de demonstrat in advertising-ul romanesc?
Roxana Dumitru: Niciodata. Ok, ne-am dorit cinci ani la rand agentia anului la Ad'Or si-am reusit. Ne-am dorit sa ajungem agentia anului la Portoroz si-am reusit. Dar sunt mult mai multe lucruri de spus - noi, in fiecare zi trebuie sa ne reinventam, trebuie sa fim mai buni, trebuie sa facem campanii care sa aiba impact la nivel de consumator nu numai prin televizor, dar si prin toate celelalte medii, trebuie sa fim, in primul rand, in pas cu tendintele din advertising, pentru ca nu se opreste totul la Romania. Trebuie sa fii cu ochii deschisi catre Europa, catre ce se intampla in America. Deci nu cred ca ne oprim la atat. Ce ne intereseaza, insa, pe noi, este sa avem campanii care sa demonstreze ceva la nivel regional, la competitii cum sunt EuroEffie-urile, pe care am inceput sa le luam - campanii care demonstreaza ca avem un produs solid - si nu ca dam o cioaca creativa, cum spunem noi. Niciodata n-o sa ne oprim din a ne compara la nivel creativ cu numele importante la nivel mondial in industria advertising-ului.

IQads: Are Leo Burnett o pozitie privilegiata in ceea ce priveste criticile care ar putea fi adresate unei campanii? Faptul ca aveti o buna pozitie in piata este echivalent cu calitatea produselor creative?
Roxana Dumitru: Nu cred ca e cineva in afara criticilor. In primul rand, cu cat esti mai cunoscut, cu atat esti mai criticat de altii. Concurenta intre agentii va exista intotdeauna si, din pacate, nici aici lucrurile nu stau foarte bine - ar fi mai bine sa fim mai uniti si sa construim lucrurile impreuna, pentru ca toti existam in industria de advertising, avem interesul sa avem cat mai multi profesionisti, pentru ca cererea este mult mai mare decat oferta. Companiile au crescut foarte repede si agentiile nu prea au resurse cu care sa livreze super produs pentru toata lumea pentru ca nu mai sunt suficienti profesionisti pe piata. Noi am inceput sa dezvoltam aceasta parte cu Leo Academy, dar nu ajunge - este o baza teoretica pe care ar trebui ca tinerii care participa s-o puna in practica.

IQads: Pentru publicul larg, imaginea Leo Burnett este, in mare parte, asociata cu Bogdan Naumovici. Cum lucreaza Leo Burnett la promovarea oamenilor din interior pe care ii considera valorosi?
Roxana Dumitru: Ne-am gandit sa-i promovam. Ce imi place mie este ca la noi oamenii se promoveaza pe baza unor rezultate. Pe masura ce ei se dovedesc valorosi, imaginea vine de la sine. Uite, pe partea de strategie, exista oameni ca Razvan, ca Elena, ca Raluca - ei au avut ceva de spus si lucrurile s-au intamplat la modul firesc. Evident ca ne gandim la imaginea Leo Burnett ca la o echipa de profesionisti. Nu este un one man show. Bogdan este o persoana care a iesit in fata foarte mult, dar asta nu inseamna ca nu exista si alti oameni de valoare, care contribuie esential la ce inseamna Leo Burnett.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related