Supertare, am luat doi

Nu ma mai surprind de foarte mult timp reclamele la telefonia mobila romaneasca, mai ales cu atata multinationalizare si atata preocupare pentru comunicarea preasigurantei de sine. Si totusi, am avut o experienta placuta cu celebrul slogan propus de Vodafone "Supertare, am luat 2", acel raspuns dat de adolescent parintelui care citeste.

Doi domni, unul pe la vreo 35 de ani, celalalt trecut binisor peste 50, imi instalau televiziune digitala si, cum nu prea mergea raspandirea cablurilor prin casa, unul dintre ei a trebuit sa coboare sa caute o anumita "scula" prin masina. S-a intors cu o fata lunga. Tanarul l-a intrebat: "Ei, ce-ai facut?". Iar varstnicul, un mucalit desavarsit, a raspuns: "Supertare, am luat doi!". Am realizat atunci forta benefica a unei propozitii "idioate" bine plasate. A intrat rapid in galeria "Nu ma innebuni, nea Nicu'!?", iar lucrurile nu stau intamplator asa.

Avem ingrediente clasice: tatal blazat, dar preocupat de progenitura in ciuda aparentelor, excesul de energie indecent al copilului si, iarasi, moaca tatalui complet lipsit de vointa coercitiva ramas cu puterea de a nu da cheile masinii unui om cu nota "2". Si, nu in ultimul rand, cuvantul "super", "bovinizat" tot de publicitari si intrat de 4-5 ani in limbajul de zi cu zi al tinerilor.

Ma irita mai mult detaliile ultracliseistice, "indicatoare" ale tineretii. Graffiti-ul, de exemplu. E plictiseala completa, "floricelele" de pe pereti nu mai sunt de mult fresh, asta daca nu sunt facute de vreun artist-activist cu ceva mesaje noi si interesante de imprimat. In rest insa, graffiti-ul in publicitate urla, de fapt, criza de imaginatie. La fel, skateboard-ul. Si puteti continua lista. Am gasit pe blogul lui Adrian Monoranu o observatie extrem de pertinenta - in ultimele campanii pentru tineri, si Orange, si Vodafone folosesc imagini cu graffitti. E probabil cea mai trista coincidenta publicitara din acest moment, o chestie care indica intr-un fel completa desprindere de epoca in care clientii tineri trebuiau cuceriti si intrarea in era perceptiei schematice. Reclama Vodafone e salvata de un "supertare, am luat 2". Reclama de la Orange e fada de la un cap la altul cu tot cu animatia ei. Poate data viitoare nu mai apare sclipirea "supertare" la Vodafone si ramanem doar cu trei ziduri mazgalite si oferte rancede. Am asa o frica de viitorul reclamei pentru segmentul "tineri" , segment care cade, de obicei, primul rapus de locul comun…

Pana una alta, un indemn pentru amatorii de graffiti: mai lasati-ma cu aparenta ieftina. E in flagranta contradictie cu nota mea de plata la telefonia mobila.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune


Comentarii

Mihai Barsan
acum 17 ani
O reclama in care, nu stiu de ce, il recunosc pe Marcovitz :)

Tine-o tare domne!

Anca Frigioiu
acum 17 ani
Intr-adevar, sloganul si poate stropul de umor din final sunt singurele care salveaza o reclama, de altfel, usor depasita. In ciuda subiectului deja cliseu, jocul scenic ar fi putut avea mai mult simt, dar chiar si acesta lipseste, cele doua personaje parand ca citesc replicile de pe prompter. E trist ca o reclama pentru tineri lasa acestora un gust amar...
Georgiana Doba
acum 17 ani
mie imi place foarte mult reclama, atat sloganul, cat si jocul actoricesc al celor doi protagonisti. cred ca anca.mia s-a uitat la alta reclama...:D
octavian filip
acum 17 ani
e trist ka ne place graff si super dar asta e :)
melania alexandru
acum 15 ani
Imi place mult aceasta reclama. Este foarte degajata, tinereasca si nu in ultumul rand amuzanta.


Branded


Related