Potoleste-ti setea de reclame cu una calda si una rece

Chiar mi-a placut ultimul spot la Sprite, cel cu tipul care ii pune piedica luptatorului la urcarea in ring.
Chiar nu mi-a placut penultimul spot la Sprite, cel cu cei trei tineri care joaca paintball cu ursul.
Un inceput mai putin brusc, ar fi putut incerca sa spuna ca in general astept cu nerabdare spoturile Sprite. Cu putine exceptii toate spoturile m-au incintat.

Ce am inteles eu din Sprite pina acum?
Sprite inseamna adrenalina fara minte. Hai sa dam cu capul cit mai tare, un spirit mai degraba bovin, dar cu mare putere la tineri, la adolescenti. Intr-un fel e exact invers decit ceea ce spun explicit. Adica Sprite e un cico tocmai pentru cei care fac figuri, dar figuri de un tip mai aparte.
Sprite e sport extrem, dar nu in sensul de depasire a limitelor, de invingere a fricii, ci doar sport extrem de dragul senzatiilor tari. Ceea ce nu e cu necesitate gresit. E o pozitionare clara, prinde la adolescenti si, nu-i asa, cu totii am prefera sa vedem pustii de liceu ca beau Sprite in loc de alcool. Dar asta-i alta poveste.
Cu alte cuvinte, Sprite e un produs de nisa, care propune o alta perspectiva asupra vietii, un set de atitudini bine directionat spre impetuozitatea, spre nepasarea, spre revolta si dorinta de sfidare caracteristice adolescentei. (Vorba lui Dr. Dre: "Been there! Done that".)
Foarte bine pentru ei, mai ales ca pe mine unul m-au prins in mreje. Banuiesc, insa, ca sint o exceptie si ca, in ciuda faptului ca si oameni de 40 de ani se distreaza la reclamele Sprite, ei nu se regasesc in acest produs si nu sint clienti fideli.

1. Mucho dolor (la paintball cu ursul)
Din nou o idee stricata de executie. Nu-i pacat?
Ma intreb in primul rind care este motivul pentru care compania mama Coca Cola a facut o reclama in mod evident low budget. Ca nu-si permite nu se pune problema. Ca vor sa proiecteze o imagine nesofisticata, mai din topor, mi se pare daca nu gresit, atunci macar pripit. E drept ca nu sint L'Oreal, e drept ca au un mesaj contra, dar executia pare improvizata.
Si daca se poate spune ca sufera rau la un capitol, apoi dupa parerea mea, sufera grav la regie. In principal, reprosurile mele s-ar lega de lipsa unor cadre interesante si lipsa un punct culminant stabil. In fond nu e niciodata suficient sa arati citeva imagini inerte (cei trei urcind prin padure), apoi citeva prim planuri pe fetele de falsi tembeli ale personajelor, iar apoi sa faci marea descoperire si sa-ti dai un peste frunte exclamind: "Aia joaca paintball cu un urs."
Jocul actorilor este artificial, teatralizat si ridicol, ceea ce, pe jumatate, e tot vina regizorului. Banderola portocalie cu frunza in ea e un cliseu neamuzant, mai ales cind e completat de ochelarii mari, so uncool. Mult prea previzibil si lipsit de imaginatie.

2. Mucho gusto (local combat)
Pe de alta parte, spotul cu tipul care ii pune piedica unui luptator in timp ce acesta se indreapta spre ring mi-a placut. E mult mai complex in implicatii, dar nu te obliga la genuflexiuni mentale.
Poti sa te bucuri de el direct de la primul nivel. Un sfrijit urit si cu un tricou in mod evident nepotrivit cu fata ii pune piedica unei huidume care se indreapta spre ring pentru o lupta.
E un exemplu perfect de gest stupid, for the hell of it. De provocare in spiritul Sprite. Ma bag cu capul inainte fara sa ma gindesc la urmari, doar de dragul senzatiilor tari.
Personajul Mucho sfideaza un luptator de trei ori cit el in cel mai vulnerabil moment al lui, in drum spre ring in fata salii pline. Poate de aceea mi-a placut, pentru ca a avut curajul sa faca un lucru pe care toti ne-am dori, dar nu am indraznit.
Si ce mi se pare cel mai reusit aspect, spre deosebire de paintball, e regia. Este invizibila, asa cum ii si sta bine.
Ar fi totusi un mare minus, pe care am deseori impresia ca agentiile de publicitate de pe la noi il subapreciaza, repetarea actorilor. Daca nu ma insel, luptatorul e acelasi actor ca si in spot-ul pentru ciocolata Rom. Si nu cred ca sint singurul deranjat de aparitia acelorasi fete in zece mii de reclame.
Sunati-ma si apar eu.

Concluzia e evidenta. Doua spoturi tv care au plecat ambele de la cite o idee buna, dar au transpus-o cu rezultate diferite. Eu unul regret cel mai mult spoturile de genul paintball, pentru ca e pacat de idee. Publicul, pe de alta parte, taxeaza pe Sprite, si nu agentia sau regizorul. Parca n-ar strica ceva mai multa grija.

P.S. Dar cel mai mult mi-a placut parodia la Gillette.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related