Festivalul de publicitate Golden Drum a ajuns anul acesta la cea de-a 14-a editie. Romania a iesit pentru al treilea an consecutiv, pe primul loc, McCann Erickson fiind agentia care a adus ultimele doua trofee Golden Rose in tara. Cele mai multe inscrieri au venit din Romania, cea mai zgomotoasa si populata petrecere a fost cea romaneasca, iar cate un "unde mergem in seara asta?", auzeai la fiecare pas in apropierea complexului Bernardin din Portoroz, locul unde se desfasoara an de an cel mai important festival din Europa Centrala si de Est Golden.
Ziua 1: Stie cineva unde e Piran?
Duminica, prima zi din festival, nu a fost ca in ceilalti ani o zi moarta. In locul de desfasurare al evenimentului puteai vedea foarte multi oameni din juriu, ei nu puteau lipsi, insa oamenii din agentii, cei care vin sa ia premiile acasa, ajung abia in zilele urmaotoare. Daca esti venit pentru prima data in Portoroz, te familiarizezi cu frumusetile locului (un fel de Neptun, cu 10 ani mai civilizat), afli ca undeva in dreapta, la doar 20 de minute de mers pe jos se afla localitatea Piran, ale carei stradute par desprinse dintr-o Venetia uscata. Cum spunea si un poster haios, referindu-se la distanta mica dintre statiunile Portoroz si Piran "Pick one, get the other one for free". Ai de luat de la receptie un badge si o geanta cu "instructiunile de folosire" a festivalului. Afli unde sunt petrecerile, unde mananci la amiaza, unde se tin seminariile, nu neaparat in ordinea asta. Daca tineai sa intri direct in priza publicitatii te puteai duce de la amiaza sa vezi spoturile inscrise in competitie, sa asisti la seminariile pe tema Beyond Horizons sau pur si simplu puteai sa vizitezi expozitia de printuri din holul hotelului. Oricum, urmau cinci zile de "strong competition, crazy party si devilish challenge", motto-ul festivalului, asa ca nimeni nu se grabea nicaieri. Am ales o plimbare pe faleza.
Comentarii