Corespondenta de la Portroroz
Agentiile Grey Bucuresti si McCann Erikson au fost premiate fiecare cu cate un Golden Watch in categoria Advertising Campaigns a festivalului Golden Drum, desfasurat la Portoroz in Slovenia. Campania premiata de la Grey este "Nu taia padurea ca-n codru", iar de la McCann, "Sprite Icstrim - Help Line".
Celelalte doua campanii romanesi care se mai aflau pe shortlist-ul acestei categorii sunt "Restul e CanCan", de la 23, si "The real estate agency" de la McCann Erickson.
"Suntem fericiti. E o mare victorie pentru Grey Bucuresti si pentru Grey in general, dar mai ales pentru echipa noastra, pentru agentia asta, care merge cum si unde trebuie. A contat foarte mult faptul ca este o campanie care a reusit sa mobilizeze publicul, in conditiile in care campaniile sociale sunt, de obicei, fara impact. Multumim AMP, adica lui Dan, Ioanei si Nicoletei, Roxanei Matasel pentru un project management excelent si echipelor de creatie, lui Alex, Arpad, Cristina, Cosmin, lui Vlad, Cristianei si Laurei, lui Eugen si Mihai, multumim Carioca si Tudor Cuciuc si lui Daniel Voinea, de la Carturesti. Anul asta a fost o grupa cu multe sociale, multe si foarte bune, de aceea suntem cu atat mai mandri", declara, in exclusivitate pentru IQads, Claudiu Dobrita, Creative Director Grey.
Despre campania castigatoare, o campanie de responsabilizare fata de mediu, Dobrita spune: "Am luat premiu pentru campania asta pentru ca e adevarata, pentru ca a avut rezultat, pentru ca a generat awareness si buzz si pentru ca e rotunda, neconventionala, intr-o categorie de public bombardata de mesaje si destul de putin receptiva si reactiva la comunicarea sociala".
Campania targeteaza publicul larg si autoritatile cu putere de decizie in stoparea acestui fenomen, canalele media folosite fiind print, outdoor, media neconventioanala, spot radio. Agentia Grey Bucuresti a inscris in total 13 lucrari in festival.
"Sprite Icstrim - Help Line", cealalta campanie castigatoare a unui Golden Watch, i-a avut ca directori de creatie pe Adrian Botan si Alexandru Dumitrescu, Art Director - Radu Tinc, Copywriter - Titus Dumitrescu, Fotograf/Ilustrator - Ionut Macri, Regizor - Radu Muntean, Brand manager - Andreea Nastase, Account executive - Corina Toma, Beatrice Iftimi, Media planner - Sandina Vlad, Victor Croitoru si Dan Hagiescu (AV Producer).
Presedintele juriului categoriei Advertising Campaigns, Rudi Kobza, a declarat in cadrul unei conferinte de presa ca "aceasta campanie este una puternica, mai ales pentru ca stim cu totii cat de greu e sa faci o campanie pentru un client global". Referitor la categorie, el a declarat ca juriul a avut de-a face cu "campani reale, nu a incaput discutia ca s-au facut lucrari doar pentru premii". In total la aceasta categorie au fost inscrise 126 de lucrari, din care au fost selectate pe shortlist 21.
Celelelate campanii premiate cu Golden Watch anul acesta sunt "Green skipping rope" de la Wiktor Leo Burnett, "Better living starts at home", de la Leo Burnett Warsaw, "Not here but now", de la Walker Werbeagentur, "Impossible is nothing", de la 180 Amsterdam, "Don't call and drive", de la Saatchi&Saatchi Cehia, "Road traffic safety department. Shock songs", de la ZOOM! Letonia si "Earth Hour" de la Leo Burnett USA.
Anul acesta Romania a inscris in competitie 342 de lucrari, provenind de la 32 de agentii, fiind tara cu cele mai multe entry-uri. Cele mai multe inscrieri le are McCann Erickson (55), urmata de Graffiti BBDO (30), Publicis (27), Starlink (18) si Grey (13).