Interviu cu Sorin Tranca, Managing Partner, Friends Advertising
De cateva saptamani, Friends Advertising si-a schimbat traiectoria - s-a integrat intr-un grup publicitar european, cu ambitii de business extins. Explicatia e una simpla : traim intr-o lume publicitara in care sansele de evolutie sunt mai mari atunci cand ai aliati puternici. Asta nu inseamna ca Friends isi va schimba abordarea cu care si-a obisnuit clientii si consumatorii, spune Sorin Tranca, Managing Partner la Friends Advertising.
IQads: De ce ati facut acest parteneriat? Ce beneficii aduce el agentiei?
Sorin Tranca: Agentia va evolua pe baza unor planuri de afaceri pe urmatorii 3 ani, avand ca focus niste directii deja lamurite cu IMSG. Pe ei ii intereseaza ca prezenta lor in Romania sa reprezinte ceva si atunci vor sustine agentia Friends sa creasca. Ne vom dezvolta fie prin crestere organica, asa cum s-a dezvoltat si IMSG, fie prin realizarea unor achizitii.
IQads: Ce schimbari vor fi facute in agentie o data cu aceasta asociere ?
Sorin Tranca: Managementul actual al agentiei va ramane in functii si va avea ca tinta dezvoltarea si consolidarea agentiei in directiile in care ea se indrepta deja, pentru a obtine un proces de comunicare through-the-line. Ne propunem sa extindem expertiza grupului in directii precum online, retail, BTL, gandire strategica.
IQads: Care sunt punctele comune din strategia creativa a Friends si IMSG?
Sorin Tranca: IMSG aduce un know-how extins in zona de retail si field marketing, acolo unde putine agentii de comunicare au cunostinte solide in Romania. In plus,cu agentia din Turcia a grupului gasim cele mai multe afinitati in dezvoltarea unei colaborari pe branding, PR si strategie.
IQads: Veti mai fi la fel de friendly in abordare?
Sorin Tranca: Absolut. Si as vrea sa ma adresez mai cu seama clientilor nostri acum, spunandu-le ca la fel ca intotdeauna pot conta pe noi, Friends, pentru lucrurile complicate, noi avand acum, datorita implicarii IMSG, mijloace pentru a raspunde si mai bine cerintelor lor. Vom munci la fel de mult si ne vom dedica la fel de mult, avand acum si mai mult de oferit.
IQads: Mai au vreo sansa agentiile mici si independente sa reziste in urmatorii ani?
Sorin Tranca: Da.
IQads: Ce se intampla cu Friends daca nu semnati cu IMSG?
Sorin Tranca: Se intampla ca am fi dedicat urmatorii 10 ani pentru a pune la punct un produs pe care acum il putem pune la punct in urmatorii 3 ani.
IQads: Ce beneficii palpabile veti avea datorita asocierii cu IMSG?
Sorin Tranca: Friends reprezinta baza dezvoltarii serviciilor IMSG in Romania. In acelasi timp, isi va putea valorifica potentialul pe piete pe care activeaza grupul la acest moment, asteptarile si cerintele acestor piete fiind similare celor ale clientilor de pe piata romaneasca.
IQads: Au venit clienti de la IMSG?
Sorin Tranca: Vom putea vorbi despre asa ceva de-abia la anul. Momentan suntem in plin proces de planificare.
IQads: Cum apasa asupra agentiei pe care o conduci faptul ca in patru ani Friends va fi complet asimilata?
Sorin Tranca: Nicicum. E de bine.
IQads: Cat de usor e sa faci un rebranding la Izvorul Minunilor, cum s-a intamplat?
Sorin Tranca: Izvorul Minunilor este una dintre cele mai valoroase marci din portofoliul European Drinks. Dupa o analiza atenta, am considerat - impreuna cu partenerii nostri de la Trout si de comun acord cu clientul - ca se impunea o miscare de comunicare mai curajoasa, mai exact o repozitionare.
IQads: Cu ce i-ati convins pe cei de la Libra Bank?
Sorin Tranca: Propunerea creativa (am avut o propunere fresh, originala - a fost fix ceea ce vroiau) sustinuta de o strategie clara, a fost factorul decisiv care a a convins Libra Bank sa aleaga pe noi, in fata altor 2 agentii, ca noul lor partener pe probleme de comunicare.