Asociatia «Salvati Delta - AC» a protestat impotriva poluarii globale printr-un atelier ecologic in cadrul Festivalului de publicitate neconventionala Adfel de miercuri, 26 septembrie, pe terasa La Motoare de la Teatrul National.
Atelierul creativ a propus publicului prezent la festival o altfel de linie vestimentara, realizata doar din deseuri si materiale reciclabile. Patru voluntari ai Asociatiei «Salvati Delta - AC» coordonati de un designer-scenarist, au creat patru vestimentatii corespunzatoare unui tip de poluare: poluarea apei, poluarea aerului, poluarea fonica si poluarea sociala.
Vestimentatiile au fost prezentate pe scena mare a Festivalului, incepand cu ora 20:00. In spiritul evenimentului, fiecare din modelele care au purtat vestimentatiile reciclabile au devenit personaje simbolice cu slogan: Doamna Poluarea Aerului sau «Noxele iti dau aripi», Doamna Poluare Fonica sau «Viitorul suna tare», Doamna Poluarea Apei sau «Esti ceea ce deversezi» si Doamna Poluare Sociala sau « Scene de violenta moderata».
«Poluarea Apei» a purtat o rochie din ceolofan gofrat cu accesorii din PET-uri si tevi de carton, «Poluarea Aerului» a avut vesta din plasa de constructii si epoleti din masinute de jucarie, « Poluarea Fonica» a incantat prin difuzoarele pictate pe carton si cupe de sutien cu simbolul «play», iar Poluarea Sociala a amenintat din costumul de saci menajeri bandajat cu imitatii de foi din aluminiu.
Diversitatea deseurilor stranse in Delta Dunarii la actiunile de curatenie si ecologizare ale Asociatiei «Salvati Delta - AC», a creat ideea workshop-ului de a utiliza in scopuri creative materialele care nu mai sunt folositoare. Garderoba reciclabila nu este prima actiune neconventionala a Asociatiei: in campania «Tabara de Curatenie», doi arhitecti au construit pe bratul Sf. Gheorghe un Monstru al Deltei din PET-uri, inalt de 5 metri. Monstrul a avertizat turistii in perioada sezonului estival asupra pericolului aruncarii gunoaielor intr-o rezervatie naturala.
Mesajul pe care l-am transmis publicului bucurestean prin mijloacele advertisingului neconventional a fost de constientizare a poluarii ca factor nociv si a reducerii ei prin orice mijloace.
Festivalul de publicitate Adfel se desfasoara in perioada 24 - 30 septembrie si este organizat de IQads si 24- FUN.