ADfel, singurul festival de publicitate neconventionala din Romania, si-a dechis portile luni, 24 septembrie, avandu-l ca invitat special pe Maximilian, personajul care a ajuns celebru in ultima luna prin oferta sa speciala: vanzare de publicitate pe lumea cealalta.
Vremea a tinut cu publicul venit in numar mare la evenimentul de pe terasa "La Motoare", asa ca in jur de ora 20 a intrat in scena prezentatorul animat al ADfel, Vicentiu Furnica. Acesta a anuntat intr-o maniera ce aducea aminte de prezentatorii festivalului "Mamaia" programul primei zile de festival, dupa care a inceput proiectia filmului campaniei ADfel 2007, realizata de Propaganda, si avandu-l in prim plan pe Maximilian, mijlocitorul lumii de dincolo.
Dupa ce Maximilian a facut turul mass-media, a venit vremea ca adevarata lui identitate sa fie dezvaluita. Maximilian e un actor din Iasi, care a acceptat sa joace rolul unui vanzator de publicitate. A demonstrat ca publicitatea neconventionala se face remarcata, iar noi avem sapte zile sa vedem cum. Cei prezenti pe terasa au putut urmari si comentariile lui Bogdan Naumovici, Creative Director 23, si Alexandru Dumitrescu (Tugu), Group Creative Director McCann Erickson, fata de Maximilian, filmate de IQads, cu cateva zile inainte de revealing-ul campaniei.
Dupa ce toata lumea s-a lamurit cum e cu publicitatea pe lumea cealalta, s-a trecut la pasul urmator, un VJ set pentru brandul Apple, asigurat de tvcrash, desfasurat pe patru panouri simultan. Lumea danseaza, in asteptarea ultimului moment din prima zi de festival, proiectia de spoturi din categoria "entertainment". Timp de o ora, acestea au adus in memoria spectatorilor spoturile care au starnit rasete in ultimii 30 de ani.
In jurul orei 23, Vicentiu si-a luat la revedere in stilul sau, invitandu-si publicul la a doua zi de festival, in care printre principalele puncte de atractie se numara premierea concursului de parodii publicitare Grand Spoof si proiectiile de spoturi despre publicitate.
ADfel este singurul festival de publicitate neconventionala din Romania. Ajuns la editia 2.0, upgradat, mai dezghetat si tot mai neconventional, ADfel aduce in prim-plan una dintre cele mai expresive forme ale creativitatii in domeniul comunicarii. Totul se va petrece in Bucuresti, La Motoare, unde va asteapta inca sase zile de publicitate neconventionala, workshopuri si proiectii ADfel.
ADfel este un eveniment organizat de IQads si 24-FUN si oferit de Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Schweppes, Apple si Nutline. Parteneri: Radio Guerrilla, Academia Catavencu, Tabu, OOPS Media, Re:PUBLIK, Realitatea TV, Carturesti, Grafica si Tipar, Studio 88 si Cotidianul.