O noua forma de publicitate, propusa de un tanar care sustine ca poate transmite mesaje pe lumea de dincolo, a fost mediatizata si discutata pe forumuri si bloguri de cateva saptamani incoace. Ideea de a vinde "publicitate pe lumea cealalta" a trezit - dupa caz - suspiciuni, zambete sau revolte, fiind dezbatuta, pe bloguri, in ziare si in emisiuni tv.
Maximilian, "mijlocitorul intre lumea aceasta si cea de dincolo", cel care a starnit diverse reactii controversate atat in industria de advertising, cat si in presa, pretinde ca are harul de a lua legatura cu sufletele celor care nu mai sunt printre noi si le poate induce un comportament de consum al unui anumit brand, dupa ce acestea se vor reincarna. Maximilian merge mai departe, subliniind ca, prin aceasta metoda, un brand local se va bucura de un awareness international, avand in vedere faptul ca spiritele se pot reincarna in orice tara de pe glob.
Opinia blogosferei este ca Maximilian nu se afla in deplinatatea facultatilor mintale si ca aparitia lui inseamna ca lumea este foarte probabil sa se fi apropiat de sfarsit. Dintre cele 35 bloguri pe care au aparut posturi despre publicitatepelumeacealalta.ro, majoritatea redau povestea primirii harului, ironizand initiativa lui Maximilian. Bloggeri cunoscuti, intre care se afla Iulian Comanescu de la Hotnews, Razvan Varabiescu de la Media Direction, Dan Petre de la D&D Research au mentionat pe propriile bloguri initiativa mijlocitorului, tratand, mai mult sau mai putin in serios, problema existentei publicitatii pe lumea cealalta.
Activitatea mijlocitorului lumii de dincolo a starnit si interesul presei scrise. Povestea a ajuns sub lupa jurnalistilor tot ca urmare a fenomenului starnit de Maximilian pe Internet. Ca si in celelalte medii, activitatea lui a generat si in presa scrisa reactii contradictorii. Cotidianul 7 plus il plaseaza pe Maximilian alaturi de inventatorul rotii, intr-un articol realizat de Eduard Negru, care noteaza: "in ultimele sase milenii de istorie scrisa, tehnicile si metodele de marketing au vizat o singura piata de desfacere: marunta noastra lume materiala". La fel, saptamanalul Prezent il incadreaza pe Maximilian direct in lumea publicitarilor, prezentand in detaliu oferta sa, impreuna cu cateva comentarii, echilibrate in mod jurnalistic, de pe forumul site-ului sau. Redactorii site-ului presaonline.ro ilustreaza stirea preluata de la postul de televiziune Romantica cu o poza reprezentand Cimitirul Vesel din Sapanta: "Ce sa fie oare: Adevar. Nebunie sau vreo metoda revolutionara de advertising?"
Dincolo de mecanismul pe care il propune Maximilian, presa a analizat cazul lui si din perspectiva Internetului si a traficului generat de site-ul sau. Saptamanalul Prezent face o paralela cu autorul site-ului care si-a propus si a reusit sa-si vanda reclama pe pagina de pornire a site-ului sau cu 1 dolar pe pixel, strangand astfel 1 milion de dolari.
Subiectul a fost tratat si la jurnalul de stiri Antena 1, unde majoritatea parerilor au fost in defavoarea publicitarului neconventional. "Nu-i adevarat, astea-s minciuni. Is sisteme diabolice, satanice", spune revoltat un pensionar. Postul de televiziune Romantica i-a dedicat o buna parte din emisiunea "Jurnalul public", invitand in studio o voce autorizata a industriei de advertising: Razvan Matasel, Deputy Managing Director & Head of Planning, Leo Burnett. Acesta a exclus din start posibilitatea ca planul lui Maximilian sa aiba un potential de business, pentru ca nu exista branduri care sa fie interesate de aceasta afacere. "E doar o glumita de online", a remarcat Razvan Matasel, afirmand ca singurul castig pe care l-ar putea avea detinatorul site-ului ar veni din traficul generat. Juratii, oameni obisnuiti din public, n-au fost insa atat de categorici, acceptand ideea ca ar putea exista o forma de castig din toata afacerea.
Maximilian va dezvalui mai multe despre cum i-a venit ideea de a vinde publicitate pe lumea de dincolo in prima zi a festivalului de publicitate neconventionala, ADfel, care se va desfasura in perioada 24-30 septembrie, in terasa "La Motoare".