De ce iubim Bucurestiul

Pentru ca la fiecare strop de ploaie, se transforma intr-o Venetie atat de fascinanta, incat iti pui rapid cizmele de cauciuc, iti iei salupa si mergi s-o descoperi. Pentru ca atunci cand se fac lucrari la canalizare, se termina foarte repede, sunt foarte eficiente si totul ramane neschimbat in urma muncitorilor. Pentru ca oricand iti arde buza, apa de la robinet iti stinge setea ca-ntr-o reclama la Coca-Cola. Pentru ca oriunde te-ai intoarce, gasesti un loc pe care il iubesti.

− Alo, sunt pe strada pe care ma duceam la scoala. Acum pe unde o iau?
− Pai acum mergi drept inainte si ajungi pe Mihail Kogalniceanu istoric, colt cu strada pe care am pupat-o pe Mimi. Peste drum e locul unde bateam mingea cu baietii si unde acum il plimb pe Bruno. Vezi, cand ajungi pe strada pe care statea bunica, nu-i spune ca te indrepti spre strada pe care sta cea mai buna mama, pentru ca e noru-sa si-o sa se supere fleasca.
− Acum am ajuns in statia unde m-am adapostit cu Alex de ploaie. Aici am invatat sa sarut. Uite, tocmai vine troleul care ma ducea acasa.
− Ce coincidenta! Acolo faceam cheta in liceu. Apropo, nu mergem si noi diseara in barul unde am facut-o pe Nicoleta sa urle de placere?
− Nu, as prefera acolo unde am lasat bunele maniere deoparte.
− Si totusi, n-ar fi frumos sa existe cineva care sa stie exact ce iti doresti ?
− Nu stiu, dar cred ca ma mut in Tara ING, pentru ca poporul ING e cel mai multumit din lume. Cum privesti tu batranetea?
− Cred ca si la pensie o sa beau tot unde am baut prima bere cu tata.
− La Capsa?

"De ce iubim noi Bucurestiul" sau "De ce are nevoie de campanie de imagine Apa Nova"? Care e intrebarea? Deja v-am plictisit. Campania asta e minunata pana afli pentru cine e. Multi dintre noi nu se intalnesc cu brandul prea des. Aud despre el doar cand se intampla ceva rau in legatura cu apa - fie ca se revarsa canalele sau ca se lucreaza la conducte saptamani intregi, astfel incat esti nevoit sa-ti alegi alt trotuar pe care sa mergi o vreme. De bine nu se vorbeste niciodata despre Apa Nova. Iata ca acum toata lumea are sansa de a face cunostinta cu brandul in alt mod decat impiedicandu-se de un indicator cu "se lucreaza", in drum spre birou. Din moment ce nu a fost invitat sa vorbeasca, brandul s-a hotarat sa ia singur cuvantul si a initiat un dialog foarte antrenant cu publicul.

Cu siguranta ca fiecare dintre noi este patruns de emotii cand da nas in nas cu o placuta cu un nume inedit de strada sau cand se pomeneste asteptand la semafor in fata unui panou care ii aminteste de cineva drag. Dar de ce ar vrea sa impartaseasca aceste amintiri cu Apa Nova? Pentru ca e legata in cel mai profund sens cu putinta de Bucuresti? Ce legatura au conductele cu emotiile? Ele trebuie doar sa fie functionale. Singurul lucru pe care trebuie sa-l inspire un astfel de brand e incredere. In ceea ce priveste atitudinea, tot ce-i trebuie unei astfel de companii este mai putin scepticism din partea cetatenilor care, atunci cand nu stiu exact cum functioneaza un anumit proces si sunt incapabili sa se gandeasca la adevaratul responsabil pentru problemele lor, aleg singurul nume care este la vedere si care se intampla sa fie ApaNova.

Campania "De ce iubim Bucurestiul?" deschide un subiect de discutie la care nimeni nu s-ar fi asteptat si care nu are o legatura directa cu identitatea brandului, care de-abia acum se contureaza. Cei care au avut neplaceri in care Apa Nova era implicata, ar putea raspunde "pai daca il iubiti atat, de ce nu va comportati ca atare?". Aud de procese pentru facturi umflate, de care oamenii si-au dat seama dupa ce si-au pus apometre. S-au gandit imediat ca cineva ii fura. Ca sunt pierderi pe undeva nu s-a gandit nimeni. Cine ar trebui sa repare instalatiile din bloc sau conductele cu pricina - e o intrebare pe care nu si-a pus-o nimeni.

De aceea, cred ca, inainte de a face Bucurestiului declaratii de dragoste si de a bate degetul pe obraz spre cei 31,75% de locuitori oportunisti ai orasului, care stau aici pentru bani si cariera, Apa Nova ar fi trebuit sa aiba o campanie care sa clarifice din nelamuririle oamenilor in legatura cu ce face compania si cu actiunile pentru care este ea responsabila.

Campania e prea minunata, prea emotionala si are un impact prea puternic ca sa nu incite descoperirea brandului care o sustine. Daca oamenii l-ar fi perceput ca nepatat si cu fata curata, poate ca legatura puternica dintre apa potabila, canalizare si oras, ar fi facut ca initiativa sa fie considerata laudabila. Dar atata timp cat publicul mai are dileme in legatura cu probitatea brandului, mesajul campaniei pare ipocrit. In definitiv, noi nu iubim Bucurestiul, noi iubim momente din copilarie sau din tinerete, care in mintea noastra sunt legate de locurile in care s-au intamplat. Pe acest principiu, asteptam campania De ce iubim Copsa Mica sau De ce m-as muta oricand in Adunatii Copaceni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Nae Constantin
acum 17 ani
Hai, ca nu e chiar rea - macar si pentru faptul ca e prima campanie (din ce stiu eu) care se bazeaza masiv pe media neconventionala - dar, domnu', domnu', am ji io doo dureri:

Una - si io iubesc Bucurestiu' si faptu' ca se poate da spaga oriunde, da' cand o dati la primarie, dati-o si voi mai pe sestache, fiindca "strada unde m-am lins cu Maria" sau ce mama dracu scrie pe o placuta identica sub aia cu "Jean Louis Calderon" pute a ilegal rau de tot. Ma rog, in rand cu compania.

Si a doua (si mai mare) - da la un bucurestean nascut si crescut va spun dan suflet: daca faceti campanii despre amoru' da Bucuresti, dati-le si voi la un copywriter bucurestean. Ca restu' poate nu stiti, dar argoul pentru "petreceri" la noi, a fost si va fi etern "bairame", nu "chefuri", indiferent da cat da multi publicitari o sa ne invadati dan Baia Mare, Agigea si aiurea.

marta marta
acum 17 ani
http://chrismilla.wordpress.com/2007/09/06/sa-se-revizuiasca-primesc-dar-sa-nu-se-schimbe-nimic/
Adverticus Maximus
acum 17 ani
Nu se putea sa-mi aduca cineva aminte mai bine de ce nu iubesc Bucurestiul decat o companie care contribuie din plin la felul imputit in care arata...

Daca aceasta campanie ar fi fost initiata de Primaria Capitalei, jos palaria, ar fi fost gustata din plin. Cu alte cuvinte, imi pare o campanie reciclata, candva propusa pentru alegerile primarului general, dar din diverse motive necontractata.

Ce ma mira insa, este cum au acceptat cei de la Apa Nova sa cheltuiasca bani pentru o 'cauza pierduta' in loc sa ramana focusati pe obiectul activitatii lor, si anume apa, si sa initieze o campanie sociala, de exemplu de curatare a lacurilor din Capitala?

Oricum la intrebarea "De ce iubim Bucurestiul?", raspunsul vine inevitabil: 'In nici un caz datorita Apa Nova.'

alin stoica
acum 16 ani
campania asta mi se pare asha "genu neutru", merge a in orice oras cu aceleasi denumiri da strazi. in buc treea sa fi fost "strada unde mi-a luat tiganu ala banii"..."statia de tramvai unde i-au ciordit mobilu lu sor'sa"...."strada unde l-am ars pe fraier" ....etc. , sau oricum ceva mai da bucuresti asha , ceva mai "personal".


Branded


Related