Tabu a desemnat castigatorii celei de-a doua editii ADidea

Miercuri, 22 august, Tabu a desemnat castigatorii celei de-a doua editii a seriei de concursuri ADidea, organizata pe forumul IQads, prin reprezentantul sau Sorin Axinte, director de marketing al diviziei print din Grupul Realitatea.Catavencu. Dupa 10 zile de concurs, premiul de 1000 de euro a fost cucerit de Roxana Andreea Cernea.

Cu o propunere de campanie integrata, Roxana a imaginat ce s-ar fi intamplat daca femei aflate alaturi de barbati-dictatori ar fi descoperit Tabu. Juriul a apreciat imaginatia situatiilor in care femeile gasesc curajul de a se exprima liber, infrangand complexele si atitudinea dictatoriala a barbatilor celebri alaturi de care erau.

Noemi Revnic, responsabilul de comunicare al revistei Tabu a decalart: "Ne-au placut propunerile ei pentru ca aveau mult umor, curaj si pentru ca a inteles foarte bine ideea de trendsetter si transformare, tinadu-se cu toate astea departe de atitudinea feminista".

Roxana Cernea, alias Cantareata Cheala, asa cum s-a semnat pe forum, spunea inca de la inceput: "Imi place femeia TABU. Nu pentru ca e o erudita […], nici pentru ca e o mare frumusete […]. Imi place pentru ca e directa, are curaj sa se exprime si are curaj sa termine felia uriasa de tort hipercaloric. Si poate chiar sa isi mai taie una. […] Femeii Tabu nu ii este teama sa spuna ce vrea sau ce simte. E atemporala si aspatiala."

Pentru a sublinia doza de inconstienta pe care o presupune curajul, Roxana si-a imaginat cum s-ar fi comportat cateva femei care apartin istoriei recente, daca ar fi putut descoperi din Tabu curajul de a se exprima liber, chiar daca se aflau alaturi de un barbat-dictator. Ea a avut curajul sa schimbe istoria si sa si-o imagineze pe iubita lui Hitler tatuandu-si un simbol evreiesc in zona intima, urmat de lesinul Fuhrerului. Iubita lui Dali taindu-i mustata in somn sau un tablou de familie in care sotia lui Napoleon poarta o pereche de sandale cu toc foarte inalt, alaturi de un Napoleon indignat sunt alte doua efecte determinate de Tabu. Campania castigatoare a inclus si propuneri de executii outdoor, pe Internet si neconventionale.

"De ce o intoarcere in trecut? Pentru ca valorile adevarate nu sunt dependente de context. Iar curajul de a te exprima liber este una dintre ele. […] Personajele sunt metafore, ele reprezinta tipologii. Multi barbati postmoderni se vor regasi si incadra in aceste «tipare»." Astfel, "Hitler este barbatul obsedat de o doctrina, il asociez cu «politicianul», Dali este barbatul contemporan care nu accepta pareri divergente cand e vorba de stil, iar Napoleon este barbatul scund si frustrat din acesta cauza.

Concluzia lui Sorin Axinte, director de marketing al diviziei de print din Realitatea.Catavencu, care a anuntat castigatoarea premiului? "On-brand, on-target, memorabil, concis, cu umor (dar fara glumite)."

Tabu nu s-a limitat la oferirea premiului stabilit initial, ci a hotarat sa rasplateasca curajul din ideile mai multor forumisti, prin mai multe premii speciale.

Un premiu special a fost adjudecat de catre Denisa Armasu, care a convins juriul ca normalul, ca "standard al turmei", dauneaza grav personalitatii. Femeile normale, pentru care sunt scrise revistele normale, invata pana in cele mai mici detalii cum sa fie in rand cu ceilalti. Asa ca Denisa formuleaza a formulat astfel insightul sau pentru promovarea celei mai curajoase reviste de femei, care aduce eliberarea de mainstream: "Pentru o campanie de awareness, am ales un fapt simplu: pe de o parte, Tabu se adreseaza femeilor inteligente. Pe de alta parte, femeile isi doresc sa fie inteligente. Ca sa se intalneasca pe teren comun, Tabu elogiaza inteligenta cititoarelor sale, pentru ca si altele sa-si doreasca sa fie in locul lor." Astfel, strategia propusa de ea evidentiaza inteligenta cititoarelor prin suma alegerilor facute. "Daca Tabu ar fi editura, ar publica mai mult Coelho. Pentru ca cititoarele noastre au nevoie de liniste in metrou." Si pentru ca inteligenta atrage inteligenta, Denisa a castigat aboamente pe un an la orice publicatie a grupului Realitatea.Catavencu.

Lucian Ricman a castigat o invitatie la Balul Academiei Catavencu pentru ca a adus realitatea la concursul ADidea, descoperind o viitoare cititoare de Tabu: "O mamica tanara, se plimba cu fetita ei, pe strada. La un moment dat, un sofer mai smecheras incepe sa claxoneze. Ce credeti? Cea mica se intoarce si-i arata degetul ..."

IQads multumeste tuturor celor care au venit cu idei la aceasta a doua editie ADidea si promite sa revina cu alte provocari asemanatoare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related