Brandul asiatic Sony a devansat Coca-Cola in topul celor mai puternice branduri din lume din acest an, dupa ce anul trecut s-a clasat pe locul patru, arata studiul "Puterea brandurilor la nivel mondial" ("Worldwide Power Brands" ), realizat de firma GfK Roper Consulting, citat de Streetinsider.com.
Cele mai puternice branduri din acest an sunt, potrivit studiului, Sony, Coca-Cola, Nokia, Nestle si Pepsi, in timp ce anul trecut cele mai puternice branduri au fost Coca-Cola, Nokia, Colgate, Sony si Philips.
Brandurile americane se afla in declin, comenteaza Streetinsider.com. Dintre cele sase branduri americane care se afla in topul din acest an al celor mai puternice 15 branduri din lume, un numar de cinci, Coca-Cola, Colgate, McDonald's, Nike si Pepsi, au inregistrat o scadere a puterii brandului comparativ cu anul trecut. Disney este singurul brand american dintre cele sase care, in acest an, a inregistrat o crestere a puterii fata de anul trecut. Totodata, in acest an, din top 15 au disparut trei nume americane, Kodak, Gillette si Motorola, ele fiind inlocuite de doua europene, BMW si Mercedes-Benz, si de unul asiatic, Honda.