Incepand cu iulie 2007, ca urmare a activitatii unui grup de initiativa din care fac parte mai multi strategic planneri din Romania a luat fiinta prima asociatie profesionala a oamenilor care fac strategie in domeniul comunicarii - APG Romania (Account Planning Group). APG Romania face parte din familia internationala a Account Planning Group, alaturi de alte asociatii similare, precum cele din Marea Britanie, Australia, Germania, Argentina sau Spania.
Infiintarea APG Romania vine ca un pas firesc dupa aparitia unui numar tot mai mare de specialisti cu responsabilitati de strategie in cadrul agentiilor de publicitate din Romania, precum si a cererii tot mai mari pentru astfel de specialisti - atat in randul agentiilor, cat si al clientilor. Asociatia isi propune sa contribuie astfel la dezvoltarea disciplinei de strategic planning in Romania si sa promoveze interesele persoanelor care practica aceasta meserie indiferent de tipul de companie in care lucreaza. Ca urmare a initiativei de infiintare APG Romania a fost ales (pentru o perioada de interimat de sase luni) si un prim consiliu de conducere. Acesta are sarcina de a indeplini obiectivele pe termen scurt ale organizatiei, care includ atragerea de membri in cadrul asociatiei. Astfel, primul board APG Romania este format din cinci persoane alese prin vot de catre membrii fondatori ai asociatiei: Razvan Matasel, (presedinte), Costin Radu (responsabil de comunicare), Bogdana Butnar (responsabil de proiecte), Stefan Stroe (responsabil de proiecte), Diana Ceausu (trezorier).