Oamenii de PR fata in fata cu incalzirea globala

Afara sunt 39 de grade. Toate canalele media avertizeaza cu privire la riscurile aferente temperaturilor foarte ridicate. Vremea in toata lumea a luat-o razna. Incalzirea globala este intr-adevar o problema serioasa. O spune Al Gore, o spun specialistii din toate tarile, semnalele de alarma ne vin din toate directiile.

Eu va invit sa privim problema incalzirii globale din perspectiva oamenilor de PR. Va imaginati cam cati oameni de PR din lumea asta au primit cel putin un brief pentru o campanie de educare cu privire la riscurile aferente incalzirii globale? Cam cate companii, ONG-uri, institutii s-au sesizat in ultimii 2 ani si au vrut sa faca ceva? Cam cate minti s-au pus laolalta sa creeze ceva nemaivazut, nemaintalnit, ceva care sa zguduie constiinta omului de pe strada si sa-l faca sa fie mai responsabil?

N-am cifre si cred ca nici nu sunt neaparat relevante. Important este ca foarte multi oameni de comunicare din toate colturile lumii au aceasta tema pe agenda. Am avut-o si noi, in primavara. A avut-o si Leo Burnett Sydney la inceputul acestui an.

In cele ce urmeaza, o sa va prezint doua variante de abordare a aceluiasi subiect, de catre doua agentii aflate la vreo 16.000 km distanta. Ambele aveau acelasi obiectiv: sa-i faca pe oameni sa inteleaga ca incalzirea globala nu este doar o problema globala, ca noi toti, prin gesturi mici, putem schimba ceva.

GMP PR si oamenii de nisip
In luna iunie, timp de o saptamana, Bucurestiul a fost luat cu asalt de "oameni de zapada" din nisip. Plantati in marile intersectii, ei erau meniti sa traga un semnal de alarma cu privire la incalzirea globala. Sa arate bucurestenilor ca, daca nu avem grija de mediul inconjurator, peste cativa ani copiii nostri vor face oameni din nisip, fiindca zapada va disparea.

In timp ce te aflai in masina, la semafor, un tanar voluntar iti oferea un cub de gheata, cu mesajul "planeta se topeste in mainile tale, ai grija de ea!", impreuna cu un flyer care iti prezenta 10 gesturi mici prin care poti sa contribui la salvarea planetei.

A fost o campanie de Ziua Mediului initiata pentru clientul nostru Apa Nova. La campanie au fost expusi peste 60,000 de bucuresteni. S-a stat de vorba cu peste 10.000 de soferi. Aproximativ 40% dintre ei spuneau ca sunt constienti de efectele incalzirii globale, dar nu stiu ce pot face pentru a contribui la mentinerea planetei asa cum o stim. Campania a fost un succes, atat din perspectiva media (stiri tv, zeci de articole), cat si din perspectiva fenomenului "word of mouth". Pozele cu oamenii de zapada din nisip au fost subiect de discutie pe blog-uri si pe grupuri Yahoo.

Earth hour Sydney
Timp de o ora, in data de 31 martie, orasul Sydney si-a stins luminile. Dupa o campanie de cateva luni, care a inclus spoturi tv, radio, presa, PR, celebrity endorsement, government endorsement, activitati BTL si online, 2.2 milioane de oameni au stins luminile in casele lor timp de 60 de minute. Consumul de energie a scazut cu 10%, echivalentul a 48.000 de masini aflate in trafic timp de o ora. Transmisii in direct, PR coverage extraordinar in toata lumea, echivalentul a 17 milioane euro advertising value. O campanie senzationala premiata la Cannes. In urma ei, alte tari si-au exprimat dorinta de a o replica pe plan local in 2008.
Filmul campaniei il puteti vedea pe youtube http://www.youtube.com/watch?v=bh43FNFI8TY.

Am ales sa prezint cele doua campanii, chiar si cu riscul de a face campania noastra sa para micuta fata de impresionanta mobilizare de forte din Australia. Fiindca nu trebuie sa le privim prin comparatie, ci trebuie sa vedem cum acelasi mesaj poate fi transmis in doua feluri complet diferite, fiecare original si de impact. Sunt doar doua exemple. Lista e deschisa….depinde numai de imaginatia noastra, a oamenilor din PR, sa gasim variante si mesaje prin care sa atingem oamenii si sa-i convingem sa ia atitudine. 
In astfel de momente, realizezi inca o data ce frumoasa este meseria noastra si cat de multe se pot face prin puterea cuvintelor….

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Branded


Related