In lumea lor, sunt amandoi invincibili. In lumea noastra sunt amandoi animati. Ii deosebeste insa ceva important: Raid. Pentru Killtox este marele dusman metamorfozat in AXE-ul posesorilor de gandaci. Pentru Bugs este insa fratele cel mic si urat. Nascuti din acelasi tata, Tex Avery si fara mama, iepuroiul si Raid au facut amandoi istorie. Chiar si azi mii de copii-mai aproape de varsta sugarilor sau spre a doua tinerete asculta cu mare placere celebra replica "What's up duck!". Cat despre Raid, nimeni nu cred ca poate uita urletul insectelor cand intra in actiune insecticidul.
Killtox in schimb este un brand mai nou. Cel putin in comunicare si in mintea mea. Mai noua este si abordarea. Uracioasele animale de casa nu mai sunt rotunjoare si gelatinoase, nici nu le mai poti suspecta ca sunt oarecum simpatice (vorbesc in numele celor care nu se ingretoseaza de la orice). In varianta Killtox avem de-a face cu niste monstri in adevarul sens al cuvantului. Parca desprinsi din Men in Black, lumea creata de ei este mult mai sinistra decat cea din filmului lui Barry Sonnenfeld. Acest sinistru te atrage insa. Ca un film de groaza care te sperie dar te agata. Personal nu pot spune ca ma uit cu placere la privelistea din bucataria sau din baia omului. Dar nu cred ca acesta este un spot facut pentru a te amuza sau a-ti crea ticuri verbale. Este facut sa constientizezi ca, mai mult ca sigur, nu esti singur in casa. Intr-o acceptiune mai larga, este un fel de reclama la Protex sau la Domestos in care ni se arata cu lupa cum arata microbii de pe noi si de pe langa noi.
Contrar uzantelor, spotul nu are insa ca personaj principal femeia, mereu preocupata de curatenie si de sanatatea celor din jur. Este insa binevenit si barbatul. Mai ales ca se potriveste sinistrelor cadre. Cine oare sa se ocupe de lucrurile cu adevarat murdare din casa, daca nu barbatul? Ca tot faceam o analogie cu alte produse de curatat, de ce sa nu fie Killtoxul un Tide pentru super-barbati care tin sa mentina intrusii departe de casa? Si aici iar o abordare nemaintalnita pana acum la un insecticid: ideea de familie.
De altfel, pozitionarea diferita de principalul competitor Raid este binevenita, mai ales tinand cont de categorie care nu este tocmai usor de abordat. In definitiv atuul unui insecticid este ca omoara insectele. Cum poti spune acest lucru? Urmarind traseul deja batatorit de altii lucrurile sunt simple: "Kills bugs dead" daca esti Raid sau "Pana la ultima insecta" daca esti Killtox. Altfel spus, in vreme ce Raid s-a pozitionat ca un insecticid care omoara gandacii de-a binelea, noul brand te lasa un pic in suspans asupra metodelor prin care nedoritele vietuitoare isi muta domiciliul dar iti promite ca nu te vei mai intalni cu ele prea curand - sau cel putin nu la tine in casa. Acum depinde de fiecare ce alege: un produs care genereaza cadavre, sau unul care garanteaza disparitia.
Comentarii
Cei care au prestat spotul la Killtox au facut altfel, cu mult mai bine decat se face pe piata de advertising din Romania.
Spotul e la fel de terifiant ca si gandul ca ai insecte in casa ta, e incitant cat sa te faca sa vrei sa stii mai mult, place la vazut si asta te face sa retii numele brandului si mai ales, retii numele produsului atat de bine ca daca vrei sa omori insecte, Killtox are toate sansele sa-ti vina primul in cap la raft.
Felicitari autorilor!!!!!!