Mecenat publicitar de la McCann Erickson

Interviu cu Directorul Regional de Creatie al McCann Erickson

Toata lumea se plange de lipsa de oameni tineri, creativi si bine pregatiti in agentiile de publicitate romanesti. Ca orice problema, trebuie rezolvata, printre altele, si de programul McCann Creative Mentorship, coordonat de Directorul Regional de Creatie al McCann Erickson, Adrian Botan.

IQads: Care este scopul McCann Creative Mentorship Program?
Adrian Botan: Sa pregateasca o noua generatie de creativi pentru McCann si nu numai. Ne vin foarte multi oameni cu talent si cu potential, dar care nu au in spate o practica, sunt oameni care au foarte multe idei, dar care nu stiu sa le execute pentru ca le lipseste experienta. Ei bine, practica agentiilor in acest moment este sa ii ia pe acesti oameni si fara nicio pregatire sa ii arunce in lumea reala. Aici acestia invata din mers meseria, cumva ca niste ucenici intr-un atelier auto. Asta are un efect pervers asupra lor pentru ca odata cu meseria, ei invata si compromisurile acesteia, ceea ce nu este neaparat bine pentru ei. Una este sa cresti facand leafleturi si promotii cu feedbackuri contradictorii de la client, strategie sau de la directorul de creatie, si alta este sa inveti pe briefuri ideale cu feedback de la practicieni.

IQads: Se aseamana acest program cu Leo Academy?
Adrian Botan: Din cate stiu eu Academia este un package pentru un "internship", un concept pe care diverse agentii il ofera de mai mult timp: trei saptamani de practica in agentie, dupa care cine e bun ramane.

Mentorshipul este un program permanent al carui obiectiv este pregatirea si la noi accentul se pune pe invatare nu pe recrutare. Mentorshipul este un program colaborativ si nu competitiv, este deschis si echipelor deci mai degraba colectiv decat idividual. E o diferenta culturala care se vede si intre cele doua agentii. Practic diferenta este ca de la Mentorship oamenii se vor alege si cu un portofoliu nu doar cu o angajare.

IQads: Ati avut anul trecut, un program asemanantor numit Next Generation. Ce aduce in plus pentru tineri McCann Creative Mentorship?
Adrian Botan: McCann Next Generation este un program intensiv de recrutare, nespecializat pe o disciplina anume. Mentorshipul este foarte diferit, se adreseaza doar creativilor, sau celor care vor sa fie/devina creativi si are in plus partea de "mentorship" propriu-zis: lucrul efectiv pe briefuri cu feedback de la mentori.

IQads: Ati postat pe site un brief destul de greu pentru un incepator. Nu credeti ca multi se vor speria si vor renunta sa se inscrie?
Adrian Botan: Am primit pana acum 80 de rezolvari individuale sau in echipa. Mai mult decat ne asteptam la prima strigare. Banuiesc ca acestia au fost cei mai curajosi, dar oare nu este si asta un criteriu de selectie?

IQads: Cand si dupa ce criterii se face selectia finala?
Adrian Botan: O sa avem un meeting joi, cu mentorii si vom discuta selectia finala, urmand ca la sfarsitul saptamanii sa anuntam pe cei care vor intra in program. Ca si criterii, ne intereseaza capacitatea de a "derapa creativ", intuitia, talentul si nicidecum cunoasterea mecanismelor publicitare. De aceea nici testul nu a fost unul publicitar si mai degraba a incercat sa ii stimuleze si sa ii elibereze pe participanti, decat sa ii bage in formulele reclamei traditionale. Este nevoie de oameni care stiu sa gandeasca si altfel decat in ATL, pentru ca publicitatea se va schimba radical in anii urmatori.

IQads: Cat costa acest program?
Adrian Botan: Ne costa cateva ore din timpul nostru liber. Priceless.

IQads: Unde se vor tine si cand vor incepe efectiv cursurile?
Adrian Botan: Nu vor fi cursuri propriu-zise ci mai degraba "ore de atelier" (cam cum se fac in facultatea de Arhitectura). In care mentorii se vor intalni si discuta feedback-ul cu studentii.

IQads: Vreti sa faceti si angajari dupa program?
Adrian Botan: Fireste.

IQads: Are McCann nevoie de resurse proaspete in competitia pentru suprematie pe piata romaneasca? Sau este un soi de mecenat pe care sunteti dispusi sa-l faceti?
Adrian Botan: Este mai degraba un mecenat, dar si partea de gasire de resurse este importanta. Este un win-win, care cuprinde cate putin din fiecare. Vrem sa intalnim oameni noi.

IQads: Care e rolul lui Adrian Botan in acest program? Esti "mentorul principal"?
Adrian Botan: Da, sunt int-un fel mentorul mentorilor. Voi superviza procesul, si mi-ar placea daca timpul mi-o permite sa am echipele mele ca mentor.

IQads: Cine dintre membrii McCann vor mai contribui la dezvoltarea McCann Creative Mentorship Program?
Adrian Botan: Ceilalti mentori sunt Tzugu (Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director) si cei patru Group Creative Directors: Craita Coman, Adriana Pascan, Andrei Tripsa si Titus Dumitrescu.

IQads: Aveti o campanie de promovare a programului?
Adrian Botan: Da, dar inca nu a inceput.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related