V+O vrea sa intre in topul primelor patru agentii de PR

Interviu cu Mirela Pitu, General Manager V+O

Agentia de consultanta in comunicare V+O a implinit recent un an de activitate pe piata de Romania, si dupa cum declara Mirela Pitu, General Manager, va incheia anul 2007 intre primele sase agentii de PR, ca date financiare. Tot ea vorbeste in interviul de mai jos despre cateva evenimente importante in piata de PR realizate de agentie, cum ar fi lansarea IKEA sau lansarea Dolce, precum si despre planurile agentiei in regiune. 

IQads: De unde vin initialele V si O?
Mirela Pitu: Numele firmei se pronunta V and O si vine de la initialele actionarilor Thomas Varvitsiotis si John Olympios.

IQads: Ce e V+O, o multinationala, sau o agentie independenta care s-a extins in aceasta regiune?
Mirela Pitu: V+O Communication este o agentie independenta care s-a infiintat in urma cu sase ani in Grecia care a intuit si a exploatat foarte bine potentialul si oportunitatile de business din Bulgaria, iar acum din Romania. Cel mai corect ar fi sa afirmam ca V+O Communication este o agentie regionala si nu una multinationala. In viitorul apropiat agentia va deschide noi birouri in regiune, dar si unul de public affairs la Bruxelles.

IQads: Cum va diferentiati fata de restul agentiilor de PR?
Mirela Pitu: La ora actuala, avem o expertiza foarte buna si specialisti in domenii cheie pentru piata romaneasca. Avem un portofoliu foarte bun de clienti in domenii precum IT&C sau retail care sunt considerate doua dintre cele mai booming industries din Romania: Cosmote, Romtelecom, Microsoft, IKEA, Germanos. Iar pe partea de account management lucreaza oameni care imbina experienta in PR cu o cunoastere foarte buna a industriei pe care o reprezinta.

IQads: Care e cel mai important proiect la care ati lucrat anul acesta?
Mirela Pitu: Un exemplu recent este campania de PR cu prilejul lansarii primului magazin IKEA in Romania. Este un punct de referinta pentru economia romaneasca in general, o recunoastere a dezvoltarii mediului de business. Comunicarea a avut un rol crucial in procesul de deschidere iar rezultatele au fost foarte bune, conceptul IKEA fiind foarte bine inteles de public. Un alt proiect la care am lucrat in ultimul an a fost lansarea serviciului Dolce de la Romtelecom, in luna noiembrie a anului trecut. Imediat dupa lansarea publica, erau inregistrate aproximativ 2000 de cereri de abonare-zi. Si in acest caz, Dolce a fost un moment de referinta, marcand o schimbare in politica de comunicare a clientului. Iar in ultimele luni am constatat o schimbare evidenta a perceptiei despre Romtelecom: din ce in ce mai multi consumatori sunt constienti de calitatea serviciilor si de faptul ca Romtelecom se transforma intr-o adevarata o companie multimedia, moderna. Un alt proiect pe care l-am inceput in urma cu un an si cu care am avut mari satisfactii este consolidarea brandului COSMOTE in Romania. Este un proces lung dar rezultatele intermediare in termeni de brand awareness si inevitabil market share sunt foarte bune. Tin totusi sa precizez ca in toate cazurile mentionate avem norocul sa lucram cu oameni extraordinari din partea clientilor care nu ne lasa momente de odihna.

IQads: Cat de mult a contat campania de PR pentru succesul Ikea in Romania?
Mirela Pitu: IKEA a fost primul pitch pe care l-am castigat in urma cu un an. Inainte de a ne prezenta la pitch am studiat foarte bine clientul si am incercat sa intelegem conceptul de business si modul in care comunica. IKEA ca si brand e foarte ofertant din punct de vedere al comunicarii. Impreuna cu echipa interna de PR am lucrat un plan de actiune care a imbinat practica internationala cu nevoile publicului romanesc. Succesul IKEA se bazeaza insa in primul rand pe conceptul lor unic de business.

IQads: Pana la ora actuala, v-ati confruntat cu vreo criza pentru vreun client?
Mirela Pitu: Chiar la inceputurile activitatii noastre, succesul extraordinar al cartelei pre-pay de la COSMOTE a depasit asteptarile clientului si ale pietei in general. Campania de comunicarea care s-a realizat atunci a explicat situatia astfel incat clientii au inteles si acceptat retragerea cartelei.

IQads: Aveti in plan programe de CSR pentru companiile pentru care lucrati?
Mirela Pitu: Am elaborat strategii si propuneri de proiecte de CSR pentru majoritatea clientilor nostri. Dar, deoarece avem doar un an pe piata suntem inca la inceputul declansarii programelor de CSR. Am remarcat insa ca un numar tot mai mare de companii acorda o importanta crescuta acestor proiecte, ceea ce este un lucru imbucurator.

IQads: Ce clienti v-ati mai dori in portofoliu?
Mirela Pitu: Ne-am dori sa avem reprezentare in fiecare industrie. Avem IT&C, consumer, financial-banking, dar ne-am dori sa intram si pe piata farmaceutica. In principal ne dorim dezvoltarea portofoliilor din prezent, dar ne indreptam si spre alte industrii.

IQads: In prezent aveti vreun client politic in portofoliu? 
Mirela Pitu: Nu, dar ar putea fi printre servicile pe care le oferim.

IQads: Au existat clienti care au venit la V+O odata cu infiintarea agentiei?
Mirela Pitu: Da. Primul client pe care l-am avut a fost Cosmote. Asa s-a deschis agentia.

IQads: Pe ce loc e V+O intr-un top al agentiilor de PR din Romania?
Mirela Pitu: Din pacate nu exista studii sau research-uri pe aceasta tema. Daca este sa ne luam dupa datele financiare, cred ca pana la sfarsitul anului o sa ne pozitionam in primele sase locuri. Pentru anul 2007 estimam o cifra de afaceri de aproape de jumatate de milion de Euro.

IQads: Cum se desfasoara un pitch pentru o agentie de PR?
Mirela Pitu: In principiu, clientul trimite brieful unei liste de agentii selectionate conform criteriilor proprii: fie cele de top, fie cele care au o experienta mai mare in industria in care activeaza, fie pur si simplu o listare a agentiilor pe care le cunoaste. Sunt clienti care prefera sa discute cu 5-6 agentii, sunt altii care trimit briefuri la 10-15 agentii. In general, prima triere se face pe baza unor credentials, apoi, agentiile de pe lista scurta sunt invitate sa-si prezinte propunerea. Nu exista o regula in acest sens. Fiecare client decide ce si cum e mai bine pentru business-ul propriu.

IQads: Care e cel mai recent client castigat de V+O?
Mirela Pitu: Cel mai recent e Microsoft.

IQads: Conteaza in fata clientilor ca vii dintr-o retea regionala? E un avantaj fata de agentiile locale? 
Mirela Pitu: Reputatia conteaza foarte mult in aceasta industrie, dar faptul ca vii de la o multinationala sau o regionala nu il intereseaza foarte mult pe client. Clientul vrea sa fie convins prin ceea ce ii poti oferi. E interesant ca avem clienti in Romania care concureaza cu cei ai agentiilor din Grecia si Bulgaria.

IQads: La ora actuala, piata de PR din Romania este una matura?
Mirela Pitu: Piata de PR din Romania se afla inca intr-o faza efervescenta, cu multe intrari ale unor noi jucatori. Estimez insa ca foarte curand vom intra intr-o faza de consolidare care va marca si o maturitate a business-ului.

IQads: Care sunt planurile pentru viitorul apropiat?
Mirela Pitu: Evident, sa ne dezvoltam portofoliul de clienti. Iar ca business, ne dorim sa intram in top 4, moment de care nu suntem foarte departe. Lucram de asemenea la largirea echipei din Romania si realizarea unei mai bune coordonari cu celelalte birouri din regiune.

Despre Mirela Pitu, General Manager V+O

Conduce din mai 2006 filiala din Romania a agentiei regionale de consultanta in comunicare, V+O Communication, calitate in care coordoneaza programele de comunicare ale unor clienti prestigiosi precum IKEA, Romtelecom, Cosmote, Microsoft, Germanos.

Mirela are o experienta de peste 5 ani la conducerea unor agentii de PR, anterior fiind General Manager al agentiei de comunicare Synergy si detine o vasta expertiza in market entry consultancy, privatisations, public affairs, corporate & brand communication. In ultimii ani, Mirela a coordonat programele de comunicare pentru Erste Bank, ZIUA dar si pentru organizatii internationale precum UNDP, UNICEF, OECD si World Learning.

Absolventa a Universitatii Bucuresti si a SNSPA, Mirela are dubla specializare in Stiinte Politice si Administratie Publica precum si un master in Studii Administrative Europene. Din 2006 urmeaza cursurile de Executive MBA ale Wien University.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune


Comentarii

loredana simulescu
acum 17 ani
Ce ma bucur ca industria de PR se dezvolta si mai ales ca vando ajunge sa se bata cu cele mai bune, cele mai profitabile si cele mai strategice agentii de PR din CONGO.

Felicitari! Tine-o tot asa!

Te pupik si iti doresc o agentie fara timpi morti!

Ben John
acum 17 ani
Fata asta din Pipera a plecat de jos, s-a schimbat 360 de grade si uite unde a ajuns! Suntem mandri de tine!
ana popescu
acum 17 ani
Pentru cine doreste o cariera ide facut drumuri pana la obor pentru a cumpara cadouri ieftine pentru presa, este locul ideal.


Branded


Related