Trei, Doamne, si toti G

As fi avut deja pregatit si titlul pentru articolul pe care il voi scrie in 2008 despre serviciul 4G, "Cuartet de G fara coarde", daca n-ar fi existat o generatie intermediara, o generatie "mai mare decat 3 dar mai mic decat 4", un fel de generatie "pro si contra", generatia 3,5G - sau 3.5G in tarile in care punctul este virgula. Dar mai e ceva timp pana cand vioara wireless va ajunge la noi, asa ca ne vom intoarce din nou privirile spre televizoare, bucurandu-ne de ceea ce avem acum, oferta 3G de la Connex si spotul aferent.

Inca de la prima vizionare poti observa cu usurinta delimitarea stricta a targetului tipic Connex: toata lumea. Ce usor trebuie sa fie pentru agentii cand la intrebarea "Cui ne adresam?" se raspunde simplu: tuturor! De obicei, doua categorii de varsta sunt, totusi, omise: batranii si copiii. Si in acest spot batranii raman pe dinafara, un fel de generatie de sacrificiu pe altarul progresului tehnologic, insa copiii au demonstrat ca nu mai pot fi ignorati. Din pacate, introducerea lor in randul utilizatorilor cu drepturi depline s-a facut intr-un mod cel putin ciudat, cu o secventa care reprezinta singurul punct slab al seicului Connex 3G. Nu pot sa inteleg cum pe firescul la care toti aspiram este grefat acel final luat "Straight Outta Compton", caci nu parea sa fi fost un concert Dr. Dre, Ice Cube si restul, iar Joe Dolce nu canta gangsta rap. Sa fie viata in ghetouri un vis al copiilor romani de care nu stiu eu? Ma indoiesc, dar sa nu va para rau ca exist. Chiar incepusem sa ma intreb daca-i un spot romanesc, noroc cu acea dulce adolescenta care, la vederea catelului, nu zice "wow" ci neaosul "vaaai" (asta putandu-i-se citi pe buze cam in acelasi mod in care se poate intelege din ce poet latin declama fotbalistii cand sunt faultati).

In rest, spotul este excelent, melodia face deja furori, serviciul in sine este unul foarte atragator, dar mai exista un semn de intrebare. Va mai amintiti spotul Connex - loialitate? Il aveti aici pe IQads, revedeti-l si remarcati similaritatile. Mai intai este secventa cu personajul atat de prins de placerile mobile incat uita de sedinta, apoi secventa cu concertul, mainile in aer, telefonul la fel. Poate fi o manevra "subversiva" sau o coincidenta, insa eu inclin spre prima varianta. Sau, mai exact, asa mi-ar placea sa fi fost, ceva intentionat. Clipul "loialitate" a avut succes la vremea lui, vreme in care, sa nu uitam, Connex-ul era mai verde. Sa se fi vrut 3G-ul si o punte intre nuante, cu un mesaj de genul "avem o noua culoare, o noua sigla, noi servicii, dar suntem acelasi Connex"?

In final, trebuie sa spun ca am scris acest articol cu o mica durere in suflet, gandindu-ma la degetul pe care ni l-a aratat Connex cu mai mult timp in urma si la soarta pe care bietul de el o va avea in acest viitor multimedia. Opozabilule, nu fi trist, chiar daca viitorul nu-ti suna deloc, pana la generatia 21G, "NoTouch Phone", tot tu apesi pe butoane.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related