Suntem bombardati zilnic cu cate 384 reclame la 21 brand-uri bere. Dintre acestea, mentionez: berea pentru meseriasi, berea pentru secolul al 18-lea, berea barbatului, berea din laborator, berea-inghetata, berea cu scaun, berea pentru munte, berea din cosmos, berea de iesit cu baietii, berea din UE, berea cu ritual de servire, berea bucatarului, berea care te face sa vorbesti cu animalele, berea din armata, berea cu ecou in fotbal, berea-muzicala si am putea merge asa la nesfarsit. Mai nou, e important sa avem bere cu gust de vara, cat si cu gust de iarna (de ce sa nu iesim la terasa la -20 grade Celsius ?). Si totusi, cu incalzirea globala, gustul de iarna se va transforma treptat in gust de toamna sau primavara.
Vorbim despre bere mai tot timpul anului, desi consumul este mai intens vara. Berea si-a imbogatit strategia de comunicare de la an la an, descoperind treptat si celelalte tipuri media disponibile pe piata romaneasca. S-a inceput cu TV-ul, mai apoi acesta s-a sustinut cu campanii de Presa + OOH, acum traim experienta Internetului si Digitalului. Toate se dezvolta si se includ in mix o data cu cresterea exigentelor consumatorului de bere.
De fapt, avem o bere pentru fiecare situatie imaginabila si neimaginabila. Si totusi, ce e asa de cool la bere ? As zice ca avem de a face cu o piata perfecta in termeni economici. Oferta este atat de larga, incat poate acoperi cea mai exigenta cerere, reactionand la pret imediat. Faptul ca toata lumea o consuma, chiar daca unii o singura data in viata, toti suntem supusi gustului placut-amarui al berii. Tocmai de aceea, cateodata nu mai e important ce se spune despre bere, important e sa se spuna.
De aceea, va rog, consumati alcool cu moderatie!
Comentarii
1. muuuulte cuvinte pentru exprimarea a 3 idei simplute/incorecte : (a) exista multe reclame la bere, dar ce este cool(mea) este ca (b) piata berii este perfecta; in plus (c) sunt cca. 23 mil consumatori de bere in RO (oare nepotul meu s-a apucat deja de baut?)
2. honey, imi pare rau sa-ti spun, dar nu stapanesti conceptul de piata perfecta; lipsesc cel putin doua amanunte esentiale ca sa fie o aproximare a unei piete perfecta: produsele sa fie omogene si fiecare participant sa fie perfect informat;
desigur poate ai vrut sa faci o metafora si n-am inteles-o.
cu respect,
Tapas din Delhi
P.S. un super link util (sper sa-ti documentezi de a cum incolo articolele)
http://en.wikipedia.org/wiki/Perfect_market