Constanța Logo Challenge | Maria Epuraș: Punctul de plecare a fost ideea de mozaic. Mozaic de culturi, de culori

Constanța Logo Challenge | Maria Epuraș: Punctul de plecare a fost ideea de mozaic. Mozaic de culturi, de culori

Maria Epuraș, participantă la Constanța Logo Challenge, a locuit o perioadă în Constanța și acum trăiește în Năvodari, așa că a simțit că e aproape o datorie să înscrie o propunere de logo în concurs. În procesul de creație a pornit de la ideea de mozaic și a încercat să surprindă în lucrarea ei diversitatea culturală a orașului. 

"Recunosc că m-am concentrat mai mult pe aspectul de modernitate, tinerețe și mozaic cultural. Îmi place arhitectura clădirilor din zona Veche, mixul de culturi, faleza cu Cazinoul si valurile înspumate ce se lovesc de faleza cu strigat de pescăruși pe fundal", spune Maria. 

Vorbim cu Maria Epuraș în rândurile următoare despre parcursul ei în domeniul creativ, cum a fost începutul în design, ce o inspiră și care au fost provocările creării unui logo pentru Constanța. 

Înscrierile pentru Constanța Logo Challenge s-au încheiat, iar competiția a intrat într-o nouă etapă: până pe 21 martie puteți vota logo-urile care v-au impresionat. 

 

Bio pe scurt

Buna! Sunt Maria, am 42 de ani, locuiesc in Năvodari de aproximativ 5 ani. Am o formare în informatică (liceu si facultate) și lucrez ca grafician la firma Mariata.ro.

 

Momente care ți-au influențat parcursul

Când am descoperit Photoshop-ul in liceu, și îmi plăcea să mă photoshopez în diferite locuri frumoase din lume sau sa fac tot felul de colaje cu diferite poze.

Când m-am înscris într-o organizație studențească (Board of European Students of Technology) in cadrul facultății de Automatică si Calculatoare / UPB si eram voluntara pe partea de grafica si foto, am făcut mici broșuri, prezentări, afișe, făceam poze la evenimente.

Apoi am lucrat de-a lungul anilor la agenții de publicitate în București si la o revista de HR.
M-am mutat înapoi pe litoral si am înființat firma Măria Ta Travel and Adventure împreuna cu tatăl meu. El se ocupă de școala de navigație cu motor si vele si plimbări cu velierul, eu mă ocup de partea de acte, de design grafic și uneori rezervări.

Ca grafician, lucrez pe o platforma internațională de proiecte, upwork.com dar și cu clienți români. Realizez design de logo, afișe, ilustrații, articole social media, etichete, design de documente atât pentru tipar cât și pentru distribuție online, fac si design de ambalaj. Lucrez atât la proiecte plătite cât și proiecte personale.

Am deschis recent și un mic magazin online shop.mariata.ro/2 cu felicitări realizate de mine și alte produse făcute de mine inclusiv o carte cu poze de moda străzii făcute de mine când locuiam la București.

 

Când a început să te intereseze domeniul creativ

Am fost de mică înconjurată de lucruri frumoase, multe realizate manual, mama tricota, bunica cosea perne si plăpumi, dar curajul de a încerca să fac și eu ceva creativ a venit destul de târziu în viață. Mai mult mă concentram pe a face ceva util, să fie și frumos. Apoi am prins curaj și am început să abordez mai multe medii, să fac colaje din bucăți de reviste, să desenez în creioane colorate, să creez mici mărțișoare din lut cu uscare la aer, să scriu scrisori de mână și să le închid cu sigilii, să cos la mână sau la mașina de cusut etc.

Am fost la niște cursuri prin ONG-ul in care am fost înscrisă, in facultate, unul în Polonia de exemplu, care au plantat niște semințe de creativitate, apoi am avut o perioada cu mai mult timp liber in care am avut timp sa explorez mai multe idei, apoi faptul ca m-am căsătorit si am o fetiță mi-a dat o doză de stabilitate si copilărie care m-au impulsionat sa încerc sa fiu mai creativa. Si sa nu uit dezvoltarea internetului, deschiderea care ți-o oferă la a descoperi alți oameni creativi, la a participa la cursuri diverse la prețuri modice, la a te înscrie si chiar participa la comunități creative, la urmări tutoriale fără număr pe YouTube. Acum trebuie doar sa vrei sa înveți ceva, ca se găsesc resurse mult mai ușor.

 

Începutul în design

A fost un început timid dar am făcut pași frumoși în această direcție. Îmi place acest domeniu și sper să fac materiale cu un design cât mai frumos și care să își îndeplinească cu succes scopul, să ajungă la privitor și să îi lase o impresie plăcută și o dorință de a afla mai multe.

Am învățat lecturând cărți de design și participând la cursuri online, (recenzii cursuri: Avantaj ConsoultingCourseraLindsay Marsh) și multă practică. La multe proiecte noi era și o doza de necunoscut, o doză de încredere că știu sa fac mare parte din proiect, dar va trebui sa mă documentez si să învăț cum se face acea parte.

 

Participarea la Constanța Logo Challenge

În primul rând dintr-un fel de datorie, locuiesc la Năvodari, merg des la Constanța și am simțit cumva că trebuie să fac măcar o propunere. Aș fi vrut să mă organizez mai bine să aloc mai mult timp acestei idei, dar atât am putut.

Al doilea rând, văzusem concursul la începutul lui februarie, am și publicat un anunț pe grupul de Graficieni, dar m-am luat cu treburi si noroc ca am văzut articolele cu participanți la competiție și mi-am amintit și m-am apucat de lucru.

 

Procesul de creație

Am citit brieful, mi-a atras atenția cuvântul mozaic si am decis sa mă concentrez asupra lui. Am căutat pe internet referințe la mozaicul roman din Constanta, la logo-uri cu mozaic și mi-a plăcut ideea de litere colorate diferit așa că am lucrat pe această idee.

Punctul de plecare a fost ideea de mozaic. Mozaic de culturi, de culori.

 

Surse de inspirație

Mozaicul Roman, viața la malul mării cu albastrul valurilor, relaxarea vara pe un șezlong, fonturi colorate.

 

Cea mai grea parte

Alegerea culorilor, decizia dacă să las la litera C un semicerc de culoare sau să adaug un val. Am ales valul până la urmă.

 

Provocările unui logo de oraș

Am mai participat la concursuri de logo de oraș, am participat la concursul orașului Oradea si pentru stațiunea Mamaia. Provocarea e să înțelegi particularitățile orașului, ce repere turistice marcante are, datorită a ce elemente e recunoscut?

Trebuie să incluzi într-un logo elemente cât să-l facă recognoscibil pentru privitor. Să zică da, e logo Constanța.

 

Sensibilități de care ai ținut cont

Recunosc că m-am concentrat mai mult pe aspectul de modernitate, tinerețe și mozaic cultural și poate trebuia să mă concentrez și pe aspectul istoric și vechi al Constanței. 

 

Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța

Faleza cu Cazinoul, zona veche, adolescența mea.

 

Cum ai descrie orașul într-o propoziție

Orașul port, capitală de județ, cu o istorie impresionantă.

 

Relația ta cu orașul Constanța

Am locuit o perioada in Constanța, când am urmat studiile la Liceul Ovidius. Acum locuiesc relativ aproape, în Năvodari și mai vin pentru diverse motive în Constanța. Îmi place orașul, dar din păcate nu cred ca am beneficiat de tot ce poate sa ofere, decât ici și colo câte o experiență, o plimbare.  

 

Ce îți place cel mai mult aici

Îmi place arhitectura clădirilor din zona Veche, mixul de culturi, faleza cu Cazinoul si valurile înspumate ce se lovesc de faleza cu strigat de pescăruși pe fundal.

 

Harta personală

Harta mea a orașului Constanta începe de obicei pe bulevardul Tomis, unde parchez de obicei, iau parcare prin SMS pentru câteva ore, apoi îmi continui drumul pe bulevard, iau ceva de băut de la Starbucks sau de la Cafeneaua 5 to go, mă uit cu pofta la prăjiturile din vitrina cofetăriilor din zonă, apoi poate ajung pe la Magazinul Tomis, sa îmi iau materiale creative de la magazinul Pictor, arunc o privire la Luna Bistro de lângă Tomis sa vad ce au in vitrina, apoi poate iau flori de la Piața Griviței si un covrig însiropat de la patiseria de acolo, mă îndrept apoi spre parcul de lângă Primărie, trec pe lângă harta mozaic, parcurg parcul, trec pe lângă statuia Lupoaicei, pe lângă Muzeul de Arta Populară si o iau agale in jos spre Piața Ovidiu. Au shaorma buna la Cin-Cin. După Piața Ovidiu si Muzeul de Istorie, drumul continua pe străduțe, poate urc in turnul moscheii, fac un mic popas la Casa cu Lei, trec pe lângă Hotel Intim, uneori aprind o lumânare la Biserica Ortodoxa si ajung in sfârșit pe faleza, la Cazino, admir lucrările de renovare ale Cazinoului si apoi merg in Portul Tomis la o limonada sau la o înghețată la unul dintre restaurantele din port, daca mai am chef de plimbare continui drumul până pe plaja Modern si apoi urc scările până ajung înapoi la Bulevardul Tomis. V-a plăcut plimbarea? 

 

Înscrierile pentru Constanța Logo Challenge s-au încheiat, iar competiția a intrat într-o nouă etapă: până pe 21 martie puteți vota logo-urile care v-au impresionat. 

TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info
Sectiunea SpotLight • Branded cuprinde articole branded content dezvoltate in colaborari comerciale cu branduri, companii si agentii despre aspecte din activitatea lor, in special in domeniile comunicarii, marketingului si CSR-ului.
Daca esti reprezentantul unei companii sau agentii si vrei sa dezvoltam un proiect de acest tip, ne poti contacta aici.

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related