Greu cu votul, știm, dar noi vă propunem un alt tip de alegeri. Alegeri care au legătură cu frumusețea, creativitatea și oameni talentați care au răspuns unei provocări ambițioase. Înscrierile la Constanța Logo Challenge s-au încheiat, iar competiția a intrat în etapa evaluării.
Juriul, format din specialiști în design & marketing și profesioniști din turism, va evalua și va nota propunerile de logo, iar publicul va vota lucrările care i-au atras atenția.
Până pe 21 martie puteți vota logo-urile pentru Constanța care v-au impresionat. Galeria este diversă și generoasă: peste 400 de lucrări au fost înscrise în competiție.
Peste 400 de logo-uri pentru Constanța
La începutul anului, OMD Mamaia-Constanța și IQads au lansat competiția de creație “Identitatea vizuală a Constanței - Orașul îmbrățișat cu marea”, cu premii în valoare de 10.000 de euro. O provocare ambițioasă, la care designerii din România au răspuns în număr surprinzător de mare, cu propuneri solide și creative, bine documentate.
Peste 400 de lucrări au fost înscrise în competiția de creație. Au participat la Constanța Logo Challenge creatori din Constanța, care au vrut să reprezinte orașul în care s-au născut și trăiesc, dar și designeri din alte colțuri ale țării, care au relație specială cu orașul.
Unii s-au inspirat din însemne heraldice mai puțin cunoscute, alții au căutat inspirație în repere arhitecturale iconice. Marea, senzația de libertate, diversitatea, istoria, energia urbană - toate au constituit o sursă de bază în procesul de creație, pe care participanții au trecut-o prin propriile filtre pentru a ajunge la acel logo care să capteze cel mai bine esența și spiritul orașului.
Lucrările așteaptă acum votul vostru. Priviți cu atenție propunerile înscrise și votați-le pe cele care au reușit să vă impresioneze.
"Trebuie să respectăm imensitatea de viață, energie, investiție care a rezultat de-a lungul secolelor în brandul Constanța. Nu putem avea pretenția că facem brandul Constanței - dar îi facem o haină nouă, pe care vrem să o poarte cu cinste", spune Mihai Bârsan, Fondator The ENGINE, parte din juriul Constanța Logo Challenge.
"Eu voi cauta o speranta de viitor pentru Constanta, in primul rand, aratand intelegere si respect pentru trecut. Prezentul nu exista si nu conteaza. Si un stil grafic care sa puna Constanta pe harta oraselor port, care-s si destinatie turistica si de investitii globale", spune Mihai Coliban, Branding expert, Creative Partner Neon42, UK, și parte din juriul Constanța Logo Challenge.
Vot & evaluare
Evaluarea lucrărilor va fi făcută de 2 tipuri de juriu în următoarea structură:
1. Aprecierea publicului, 30% din media finală: Publicul va vota lucrările admise până la data de 21 martie 2025.
2. Juriul profesionist, 70% din media finală: Membrii juriului vor analiza și evalua lucrările înscrise, le vor nota până la data de 28 martie 2025.
"Un logo bun nu expira rapid. Te uiți la el și descoperi lucruri noi, nu te plictisești. Formal - echilibrul intre plin și gol, valoarea lui atunci când îl reduci la Alb și Negru sau micșorarea iți arata consistența logoului. E particular și relevant pentru acest loc, nu one-size-fits-all sau pe vreo rețetă", spune Alex Icodin, Profesor design la SNSPA și parte din juriul Constanța Logo Challenge.
Juriul
Juriul competiției este format din specialiști în marketing, branding & design, jurnaliști, arhitecți, profesioniști din turism:
- Mihai Barsan, Fondator, The ENGINE
- Alex Icodin, Profesor design, SNSPA
- Dan Leu, Arhitect Șef, Constanta
- Mihai Coliban, Branding expert, Creative Partner Neon42, UK
- Gabriela Tigu, Decan, Facultatea de Business și Turism, ASE
- Romulus Oprica, Fondator, BrandBerry
- Calin Ile, Președinte de Onoare, Federația Internațională a Hotelierilor din România
- Felix Tătaru, Președinte, Institutul pentru Orașe Vizionare
- Adrian Boioglu, Jurnalist și Manager - Trustul Media CityDigital
- Daniela Ioan, Strategy Director IOV/GMP CommUnity
- Ioana Podosu, Director General, MEAT
"Un simbol vizual care reușește să cuprindă esența destinației devine „chipul” acesteia, iar familiaritatea chipului poate duce la creșterea afecțiunii. Până la urmă cred că e important pentru o destinație să genereze afecțiune chiar mai mult decât să fie surprinzătoare", spune Romulus Oprica, Fondator BrandBerry, parte din juriul Constanța Logo Challenge.
Premii
Valoarea premiilor este de 10.000 de euro. Premiile 1, 2 și 3, în valoare de 2.000 de euro fiecare, se vor acorda participanților ale căror propuneri de design vor primi cele mai mari trei punctaje, pe baza votului publicului și al juriului format din profesioniști.
Autorii celor 3 lucrări vor primi feedback de la Partener pentru a-și adapta propunerile, a veni cu declinări și a propune un slogan. Câștigătorul final dintre cei trei premianți va fi ales de către juriu & client și va finaliza manualul de brand.
Premiul special de 4.000 euro este condiționat de realizarea brandbook-ului, în perioada imediat urmatoare, până în data de 15 mai 2025.
Premiile sunt oferite de Partenerul aceste competiții, Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța (OMD).
Timing-ul competitiei
Perioada de desfășurare a competiției este 17 ianuarie – 30 martie 2025 cu următoarele etape:
- Perioada de înscrieri: 17.01.2025 – 15.03.2025
- Votul Publicului: până pe 21.03.2025
- Votul Juriului: până pe 28.03.2025
- Anunțul celor 3 lucrări câștigătoare: 30.03.2025
- Premiul special: până în data de 15.05.2025
Galeria cu cele peste 400 de propuneri de logo-uri pentru Constanța este aici. Faceți o călătorie printre simbolurile orașului, așa cum au fost ele gândite de participanți, și alegeți logo-ul care credeți că definește cel mai bine orașul Constanța.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii