Constanța Logo Challenge | Laura Mihalache: Am plecat de la lucruri destul de rigide care apoi să fie “înmuiate”, să ducă către o zonă de ludic și experiment

Constanța Logo Challenge | Laura Mihalache: Am plecat de la lucruri destul de rigide care apoi să fie “înmuiate”, să ducă către o zonă de ludic și experiment

Laura Mihalache, participantă la Constanța Logo Challenge, este arhitect pe timp de zi și ilustrator pe timp de noapte. Ilustrația și desenul au fost cele care au deschis calea spre arhitectură și, apoi, tot ele sunt cele care îi oferă spațiul de evadare din rigorile arhitecturale. 

Constanța este orașul copilăriei și adolescenței ei, așa că înscrierea în competiția de creație a constituit o provocare specială. 

"Fiind o temă despre un subiect foarte apropiat mie, orașul copilăriei, pe care l-am locuit și văzut cu ochi diferiți: de copil, adolescent și adult, am văzut-o ca pe o provocare de a reuși să conturez măcar o frântură din unicitatea lui", spune Laura.

Înscrierile pentru Constanța Logo Challenge s-au încheiat, iar competiția a intrat într-o nouă etapă: până pe 21 martie puteți vota logo-urile pentru Constanța care v-au impresionat. 

Care au fost etapele în conturarea propunerilor de logo pentru Constanța, unde a căutat inspirație și cum arată harta personală a orașului, povestește Laura Mihalache în rândurile de mai jos:  

 

Bio pe scurt

Constanța este orașul meu natal și locul unde am crescut până la vârsta de 18 ani, când m-am mutat în București pentru a urma facultatea de arhitectură UAUIM. După terminarea facultății am rămas în București, însă au apărut diferite conjuncturi ce au determinat reveniri mai lungi sau mai scurte în orașul copilăriei mele.

La vârsta de 33 de ani aș putea romantiza că sunt arhitect pe timp de zi și ilustrator pe timp de noapte, însă acum, de multe ori aleg somnul în schimbul unei nopți albe. Arhitectura e lucrul pe care l-am cizelat și învățat pe parcursul perioadei mele de maturizare, dar ilustrația este mugurele ce a ajutat să înflorească pasiunea pentru arhitectură și o metodă de evadare din rigoarea acesteia.

 

Momente care ți-au influențat parcursul

Ar fi mai multe, însă alegându-le pe ceie mai importante ar fi: cea în jurul vârstei de 3 ani, când o induplecam pe mama să îmi cumpere cărți de colorat și cea de după 30 de ani, cea la care m-am înduplecat pe mine sa ma reapuc de desenat (în afară de schițe de arhitectură).

Din copilărie am fost atrasă de artă și de domeniile creative și am încercat să rămân în acest cerc, fiind foarte importante în parcursul dezvoltării mele personale și profesionale.

Încă mi se pare destul de greu pentru mine pentru că încerc să îmbin și arhitectura și design-ul în același timp.

 

Cum și de unde ai învățat

Multe lucruri le-am învățat sau analizat printr-un proces individual de căutare. 

 

Participarea la Constanța Logo Challenge

Fiind o temă despre un subiect foarte apropiat mie, orașul copilăriei, pe care l-am locuit și văzut cu ochi diferiți: de copil, adolescent și adult, am văzut-o ca pe o provocare de a reuși să conturez măcar o frântură din unicitatea lui.

 

Procesul de creație

Procesul a fost destul de dificil pentru că încerci să exprimi cât mai abstract un oraș atât de mozaicat. Provocarea e de a explica bogăția și specificitatea unui loc prin lucrurile comune, ce se regăsesc poate și în alte orașe, care tocmai prin modul alăturării lor creează contextul unic.

 

Punctul de plecare

Am plecat de la lucruri destul de rigide care apoi să fie “înmuiate”, să ducă către o zonă de ludic și experiment, o alăturare a rigorii cu forme sinuoase, culori și desene suprapuse.

 

Surse de inspirație

Diferite elemente naturale, arhitecturale, istorice, culturale sunt redate prin simboluri subtile sau mai directe.

 

Cea mai grea parte

Procesul de a concentra tipismul orașului și redarea lui sub o formă cât mai simplă.

 

Provocările unui logo de oraș

De a îl face suficient de distinctiv cât să nu se creeze o asociere cu logo-ul unui alt oraș.

 

Ce presupune special un astfel de logo

Să redai atmosfera și identitatea unui oraș prin acest logo.

 

Sensibilități de care ai ținut cont

M-am gândit la conexiunea cu istoria orașului, cetatea Tomis, la obiectivele arhitecturale, elementele naturale ce devin simboluri prin alăturarea lor, culori ale contextului în diferite momente ale zilei.

 

Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța

Asociez imaginea orașului cu un mozaic, făcând referire nu doar la cel aflat într-una din cele mai frumoase clădiri din perioada anilor 60, dar prin care se poate descrie atât diversitatea etnologică a orașului, cât și cea a tipologiilor de spații urbane și naturale.

 

Relația ta cu orașul

Deși m-am mutat în București după liceu, Constanța rămâne locul de dute-vino în weekendurile sau săptămânile mai libere. Îmi place să parcurg orașul la pas și să îl vizitez ca un turist ce vede orașul pentru prima data, simțind în același timp sentimentul unui spațiu familiar și confortabil.

 

Ce îți place cel mai mult aici

Aș vrea să pot spune totul, însă ce mi se pare că degradează încet, dar foarte prezent, acest “tot” este neconstientizarea locuitorilor asupra lucrurilor frumoase și importante din oraș și o destrămare treptată a comunității.

 

Harta personală

Peninsula este partea misterioasă și romantică (plimbări pe faleză, Cazinoul, povești de dragoste, ruine ale cetății, clădiri istorice). Zona gării este epicentul separării turiștilor de către locuitorii băștinași. Zona lacului Tăbăcarie este cel mai mare petec de verde al orașului ce se intersectează cu defilări de modă și plimbări cu sacoșe de piață. Zona CET este cea în care observi mulți oameni triști. Zona de periferie a orașului este partea cea ma transformată a orașului, unde papucii de plastic și sacii de cartofi de la en-gros sunt năpădite de un nor gros de praf ridicat de pe șantierele abia ridicate ce anunță cartiere de lux. Dar tot îmi e drag orașul Constanța.

 

Înscrierile pentru Constanța Logo Challenge s-au încheiat, iar competiția a intrat într-o nouă etapă: până pe 21 martie puteți vota logo-urile care v-au impresionat. 

 

TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Branded


Related