Pentru Laurentiu Sinca, participant la Constanța Logo Challenge, creația este joacă și bucurie. Prin propunerile de logo înscrise în competiția de design a vrut să transmită o stare de bine, așa că elementele de la care a plecat în procesul de creație au fost eleganta, istoria și veselia.
"Un logo pentru Constanța trebuie să fie un simbol puternic, care să reprezinte toate fațetele acestui oraș. Trebuie să cuprindă toate emoțiile, elementele culturale, economice și istorice care îl definesc", spune Laurențiu.
Cum a distilat toate elementele reprezentative ale orașului și le-a transformat în simboluri care să definească mai bine orașul, despre mare, creativitate și inspirație, povestește Laurentiu Sinca mai multe în rândurile de mai jos:
Bio pe scurt
Născut în pitoreasca Brăila acum 46 de ani, am găsit în București un loc unde să-mi construiesc viața, încă de la 18 ani. Dar marea m-a chemat mereu, iar de șase ani am răspuns. Îmi petrec verile în Saturn, o oază de liniște și frumusețe, iar iernile în pulsul vibrant al Bucureștiului.
Momente care ți-au influențat parcursul
Călătoria mea a fost una de descoperire. Am fost mereu atras de frumos, de tot ce inspiră și încântă. Am căutat să mă exprim prin stil, muzică, tot ce mă făcea să ies din mulțime. Dar, sincer, nu știam încotro mă îndrept. A fost o călătorie fascinantă, o descoperire continuă a propriei identități.
Începutul în domeniul creativ
Încă din clasa a treia, eram "ajutorul de nădejde" al doamnei profesoare de desen. În timp ce ea transforma pereții școlii în opere de artă, eu eram responsabil cu "logistica": căram găleți, spălam pensule... Mă întrebam mereu: de ce eu? De ce nu altcineva? Ani mai târziu, destinul mi-a oferit răspunsul, într-un mod cu totul neașteptat.
În Braila, am avut privilegiul de a mă afla în preajma unor tineri talentați, care studiau la Liceul de Artă. Acolo s-au pus bazele pasiunii mele pentru artă.
Întâlnirea cu designul
Viața are un mod surprinzător de a ne ghida. În timpul facultății, am întâlnit oameni din lumea artei, iar unul dintre ei mi-a oferit o șansă neașteptată: să lucrez la o firmă de imagini pentru monumente funerare. Acolo am descoperit un talent ascuns, prelucrând fotografii cu ajutorul Photoshop-ului.
Cum și de unde ai învățat
Experiența de la firma de imagini ceramice mi-a deschis apetitul pentru prelucrarea foto. Am îndrăznit să trimit un CV unei agenții de publicitate, propunându-mi să le arăt ce pot. Au fost deschiși să-mi ofere o șansă, iar eu am transformat-o în oportunitate.
Autodidact prin definiție, am învățat din cărți, de pe internet – de pe vremea când era la începuturi în România – și, mai ales, din joacă. Pentru mine, creația este o joacă.
Participarea la Constanța Logo Challenge
Am aflat despre concurs de la un prieten, iar reacția mea a fost una spontană: "Poate ca e timpul să mă înscriu si eu!" Ador Constanța, iar ideea de a participa la un concurs acolo mi s-a părut perfectă.
Procesul de creație
Fiind și programator, am observat o paralelă fascinantă între design și programare. Sunt genul de creator care se adaptează, care modelează ideile pe parcurs, nu cel care are un plan fix de la început. Totusi, conceptul este busola mea, iar restul e joacă: forme, culori, idei care prind viață.
Punctul de plecare
Constanța are un aer boem, o atmosferă care te învăluie și te relaxează. E un oraș unde te simți liber, unde briza mării îți șoptește povești de vacanță. Venind din agitația Bucureștiului, Constanța este o binecuvântare, un loc unde oamenii radiază fericire. Deși nu am locuit aici, mă simt ca acasă (ca în Saturn) doar cu un plus de rafinament.
Surse de inspirație
Sunt un adept al echilibrului. Îmi place modernul, cu liniile sale curate și inovațiile sale, dar apreciez și clasicul, cu eleganța și rafinamentul său. Combinația dintre aceste două stiluri a fost sursa mea de inspirație, un mix armonios între trecut și prezent.
Cea mai grea parte
Pentru mine, designul este o joacă, o bucurie pură. Nu există "greu" în acest domeniu. Uneori, ideile prind viață imediat, alteori necesită mai multă explorare. Dar procesul de creație în sine este o sursă de satisfacție inepuizabilă.
Provocările unui logo de oraș
Cea mai mare provocare a fost să creez un logo care să rezoneze cu sufletele constănțenilor. Când creezi pentru un oraș, miza este mai mare, paleta creativă mai complexă. Nu e ca la un logo pentru o firmă ce activează într-un anumit domeniu, unde publicul țintă e mai restrâns. Aici, am vrut să ating fiecare inimă care iubește Constanța.
Un logo pentru Constanța trebuie să fie un simbol puternic, care să reprezinte toate fațetele acestui oraș. Trebuie să cuprindă toate emoțiile, elementele culturale, economice și istorice care îl definesc.
Am vrut să creez un logo care să transmită o stare de bine, o emoție pozitivă. Eleganta, istoria și veselia sunt elemente care contribuie la această stare de bine.
Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța
Constanța are un aer misterios, o vibrație boemă care atrage.
Cum ai descrie orașul într-o propoziție
Constanța, orașul orizonturilor deschise.
Relația ta cu orașul
Constanța a fost mereu prezentă în viața mea. Îmi amintesc cu drag de zilele copilăriei, când veneam cu părinții la mare, iar tata avea mereu delegații în acest oraș. Acum, revin an de an, pentru a simți pulsul Constanței, pentru a mă reconecta cu un loc care îmi este drag.
Ce îți place cel mai mult aici
Plimbările pe faleza.
Harta personală
Când ajung în Constanța, mă bucur de aceleași lucruri ca orice turist: plimbări pe faleză, relaxare la un restaurant cu vedere la mare, cumpărături ocazionale în mall, pe viitor poate reușesc să descopăr si partea culturală.
Participă și tu la Constanța Logo Challenge. Citește cu atenție brieful, lasă-te inspirat de energia și poveștile orașului, creează un logo care să definească cât mai bine Constanța și înscrie-te în concurs până pe 15 martie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.