[Newsletter Collection] Radu Oncescu: În #SoMeBites dau un brief zilnic despre tot ce mișcă pe internet. Informare, învățare, inspirație și educație sunt motivele pentru care scriu

[Newsletter Collection] Radu Oncescu: În #SoMeBites dau un brief zilnic despre tot ce mișcă pe internet. Informare, învățare, inspirație și educație sunt motivele pentru care scriu

Despre ce se întâmplă sub această mare pălărie numită „online”, unde se întâlnesc canale de social media, AI, performance marketing și eCommerce, scrie Radu Oncescu în newsletterul său, #SoMeBites, care apare de luni până vineri, dimineața la 7 fix. În el adună știrile și schimbările platformelor, care se întâmplă cam în ritmul în care merge lumea acum, cu viteză. Adaugă date, tendințe și condimentează cu niște filme bune și muzică.

„Nu-mi place „vorba multă”: sunt mulțumit dacă pot explica în 20 de rânduri modul în care funcționează algoritmul unei platforme de socializare, în 6 o opțiune lansată de o platformă de socializare, respectiv o știre în 10 rânduri”, spune Radu

Vorbim cu Radu Oncescu despre newsletterul #SoMeBites, concis și la obiect, cum îi și place lui să scrie despre informațiile și trendurile la zi din social media.

 

Omul din spatele newsletterului #SoMeBites

Radu Oncescu este omul – până voi avea o opinie unificată / unică din partea profesioniștilor care activează în industria de comunicare din România – „app researcher”, „app trendspotter” „social media expert”, „top organic social creator”, „OG social media geek” ș.a.m.d.

Nu o spun eu, ci Social Media Today, The Verge, Business Insider, 9to5Google & co. Acesta sunt.

Am început cu un blog – am abordat mai multe subiecte la început (social media, evenimente culturale, tehnologie etc.), respectiv muzică din reclame în ultimii 4-5 ani de viață (ai blogului) –, a urmat newsletter-ul.

Am scris de la bilețele de dragoste până la poezie și articole long-form. Un pic de experiență am și-n presa scrisă.

 

Ingredientele unui newsletter bun

„A fura meserie”, ambiție, organizare, răbdare, capacitatea de a prezenta o știre cât mai scurt și la obiect, research, atenția la detalii. O atitudine de tip „scoop the scoopers” nu strică.

 

Ideea newsletterului tău

Newsletter-ul #SoMeBites a apărut în timp ce scriam un alt newsletter pentru o agenție de publicitate, aceasta este povestea pe scurt. A început pe Facebook, acum este și pe Substack.

„Bites” vine de la mâncare.

 

Ce ți-ai dorit să aduci cititorilor tăi

Informare, învățare, inspirație și educație sunt motivele pentru care scriu: sunt informații la zi (știri, insights etc.), sunt trenduri (melodii virale, memes etc) și noi opțiuni care pot fi folosite aproximativ instant de către un creator de conținut, un freelancer, un social media manager, de un utilizator de rând.

Pe scurt, în newsletterul #SoMeBites dau un brief zilnic despre tot ce mișcă pe internet.

 

Alegerea subiectelor

Tot ce înseamnă „online” în Anno Domini 2025: social media în principal, dar abordez și AI, și cultura digitală, și retail (dacă are legătură cu media, social media, eCommerce etc), și streaming, și search / performance marketing, și eCommerce, și online piracy, și branding, și tendințe în digital, și filme, și muzică, și reclame etc. „Toată floarea cea vestită a întregului apus / răsărit”.

Pun de la mine date despre aplicații (orice aplicație găzduită de Apple App Store și / sau Google Play Store): număr de downloads înregistrate la nivel local (România), regional (EU27) sau global, respectiv sumele investite în abonamente.

 

Cum decizi ce este important și relevant

Decid ce este important și relevant în funcție de știrile care apar în media (noi produse, tips & tricks, cifre din industrie. noi opțiuni etc.), respectiv în funcție de opțiunile pe care Meta (Facebook, Instagram, Threads), TikTok, OpenAI, Google, YouTube sau LinkedIn le testează / le lansează.

Pare simplu, dar comunicarea are și un caracter local în sensul că pot începe și cu „Instagram / Google a lansat / testează și în România opțiunea…”.

 

Procesul de creație de la idee până la forma în care apare newsletterul

Research și scris. Atât. Simplu ca „Bună ziua”. Newsletterul are un template (o matriță) standard salvat (ă) în secțiunea „Drafts”. Nu încep de fiecare cu o „știre-știre”, ci și cu „TikTok testează…” ori „Instagram a lansat…”

 

De unde îți iei informațiile

Conturi și grupuri de Facebook, conturi de Instagram, conturi de Threads, conturi de Twitter și „app researching” în principal.

 

Cum au fost primite primele newslettere

Cu clasicul „Doamne-ajută” lângă, „știi că ești pe drumul ăl bun atunci când primești feedback pozitiv din partea BV McCann Erickson România”. Un like, un share, un comentariu, un subscribe, un follow, un „orice” nu strică.

 

Provocările de acum

„Acum” este atunci când apare o știre nouă.
„Provocator” este atunci când nu prea am materiale (știri sau noi opțiuni), dar m-am adaptat.

„Frumos” atunci când apăs pe butonul „Schedule”.

 

Ce ai câștigat odată cu începerea newsletterului

Mai multă vizibilitate în online.
Oportunități de colaborare cu agenții de publicitate și companii din România.
Două parteneriate cu două companii din SUA, Appfigures și Google (da, cei din 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA).

Sper eu curând și un job full-time.

 

Ce te interesează cel mai mult în rolul de editor de newsletter

Să livrez o știre în exclusivitate dacă se poate, să prezint informațiile într-o formă cât mai atractivă (de la două rânduri + vizual la șase rânduri + vizualuri). Snackable.

Nu-mi place „vorba multă”: sunt mulțumit dacă pot explica în 20 de rânduri modul în care funcționează algoritmul unei platforme de socializare, în 6 o opțiune lansată de o platformă de socializare, respectiv o știre în 10 rânduri.

Scurt, la obiect, fără bullshit.

 

Poți prezice care texte se vor descurca mai bine decât altele?

Nu am un răspuns concret la această întrebare, dar am scris primul despre lansarea TikTok Shop în UE încă din momentul în care compania a început procesul de recrutare (platforma este acum disponibilă în Irlanda și Spania).

 

Cum te asiguri că newsletterul tău nu trece neobservat

Îl livrez la timp de luni până vineri (la 07 dimineața fix), respectiv mă bazez pe alți doi „indicatori de performanță”: subiectele promovate în titlu și subtitlu.

 

Colecția ta de Newslettere

De la noi citesc Autocritica lui Mircea Meșter, Brandient Radar, Civilizația din perspectiva lui Victor Kapra, Munca descifrată a lui Doru Șupeală, cei Patru Pereți ai lui Daniel Popescu sau Poveștile din Sport ale Andreei Giuclea, respectiv newsletterele care mai apar prin feed-ul Substack. De la ei: exclusiv despre social media. Atât generale, cât și nișate pe diferite platforme de socializare sau subiecte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related