– O bătaie de câmpi cu potențial –
Nu mai suntem în punctul în care să ne întrebăm dacă să folosim sau nu AI. Cred că oricine își poate da seama că am depășit deja momentul în care unii își permiteau luxul ăsta – chiar și agențiile sau departamentele de creație.
Că ne dăm seama sau nu, trăim într-o eră când se poate „genera” carne în laborator, iar cimentul high-tech se repară singur. Da, serios. Tehnologia și informația au prins viteză maximă la vale. Deci cum să ne mai mire că deadline-urile strânse, crizele de inspirație (și de relevanță) și sute de task-uri zilnice sunt chestiuni la ordinea zilei – și, foarte posibil, ai trecut și tu prin ele?
Lupta clară acum se duce pe frontul „cât de smart pot să folosesc AI-ul?” Cine nu crede asta va rămâne în urmă. Sau mai rău.
Cel puțin la noi, în cadrul Lighthouse PR, treaba asta s-a înțeles de mult. Așa că suntem cu ochii pe tot ce mișcă la capitolul AI, la orice ne permite să facem lucrurile mai repede. Căci mai binele vine tot de la noi, de la oameni.
Ce ajută mult e să nu privești „mișcarea” sau „revoluția” AI – cum vrei să-i spui – ca pe niște roboți cu tendințe despotice care vor să te înlocuiască până miercurea viitoare, ci ca pe niște asistenți virtuali care-ți fac treaba mai ușoară. Nu suntem în Terminator (încă?).
Deci ce am aflat noi și vrem să împărtășim și cu tine, cel care citești asta? Câteva lucruri pe care voi încerca să le aștern pe foaie cât mai simplu. Poate le știi deja, caz în care ia toate astea ca pe o linguriță de refreshing knowledge.
Ce e important să înveți cât mai repede e cum să scrii un prompt ca lumea. Fără „te rog”, fără multe cuvinte-balast, ci cu idei cât mai concise. Să nu zăpăcești AI-ul cu prea multe informații în toate direcțiile, ca să nu iasă un talmeș-balmeș. Pentru asta trebuie să știi foarte bine (sau, mă rog, cât mai bine) ce vrei. Și să rafinezi răspunsurile, să le duci cât mai aproape de ce ai nevoie, să nu le lași în forma brută generată. Caută pe net tutoriale pe gustul tău pentru asta.
O altă recomandare de Doamne-ajută e să pui același prompt în mai multe programe, fiindcă vei obține, cel mai probabil, rezultate diferite, deci mai multă inspirație. Nu-l întreba doar pe ChatGPT, mai trage-l de mâneca algoritmică și pe Claude, de exemplu. De asemenea, explorează mai multe opțiuni. De ce să ceri o singură variantă când poți să ceri 10, 15, 20, să le compari și s-o alegi pe cea care se potrivește cel mai bine?
Obișnuiește-te să folosești mai multe tool-uri complementare ca să-ți optimizezi procesul de lucru. Extrage surse și date cu Copilot sau Elicit, compilează-le în Notebook LLM, sintetizează și verifică cifre, date și performanțe cu Google AI Analytics și dă-le forma cea mai apropiată de viziunea ta în GPT sau Claude. Pe baza conținutului tău, generează grafice, figuri și tabele oricât de complexe cu Napkin sau imagini demne de expoziții (sau măcar de bannerul tău) cu DALL-E, iar la final, evident, ajustează manual conținutul să „sune ca tine”. Pentru materiale video mai mult decât decente (dacă nu vrei să le înscrii neapărat la Oscar), te ajută Runway. Dacă ai și parte de social media, poți gestiona și monitoriza conturi (multiple chiar) cu Hootsuite.
Sunt doar câteva exemple, dar the Internet is your oyster. Caută ce ți se potrivește cel mai bine și obișnuiește-te să integrezi toolurile astea în procesul tău zilnic de muncă.
Evident, convinge-ți șeful că e spre binele tuturor. Și o să-ți mulțumească. Ca argumente, te poți folosi de faptul că, într-o lume când orice bucățică de conținut concurează pentru atenția unui public cu un attention span aproape lipsă, eficiența și descătușarea creativității echipei tale sunt cele mai bune atuuri. Iar, în scopul ăsta, să folosești softuri AI nu mai e un lux, ci o necesitate.
Investiția în tooluri AI se amortizează cu vârf și îndesat prin productivitate și eficiență. Iar asta 24/7 (că, nu-i așa, nu știi când îți vine ideea pentru headline-ul ăla catchy pe care-l cauți de 3 zile), la prețul unui cappuccino, nici măcar din ăla fancy.
Uite, asta e mișto aici, la noi – că încurajarea experimentării cu genul ăsta de progrămele vine chiar „de sus”, la modul „Hai să ne facem viața mai ușoară!”
Da, știu, încă e un pic haotic tot ce se întâmplă în lumea AI, dar, dacă trendul tot e aici – și pare că va rămâne aici – let’s stay ahead of the current!
Chiar sunt curios cum e la tine. Ce, cum și dacă folosești, care e modul tău de lucru preferat, dacă ai sfaturi, idei sau best practices. Hai să ne ajutăm unii pe alții să ajungem mai eficient unde avem nevoie, să găsim și să generalizăm un mod de lucru inteligent pentru toată lumea! Oricum, la final, diferența o vor face tot ideile noastre „de om”.
_______________________
Dan Talpalariu, Senior Creative Copywriter @ Lighthouse PR