[AIdea] Dorin Andrei: AI ar fi un coleg neobosit, cu răspuns instant și imprevizibil. Tocilarul clasei cu A+ care refuză să chiulească chiar și de la ora de franceză

[AIdea] Dorin Andrei: AI ar fi un coleg neobosit, cu răspuns instant și imprevizibil. Tocilarul clasei cu A+ care refuză să chiulească chiar și de la ora de franceză

Cât de mult folosim AI? În ce condiții, pentru ce nevoi? Am pornit această temă la IQads pentru a vedea cum se formează, în prezent, relația oamenilor din domenii creative cu inteligența artificială. Dorin Andrei, Managing Partner Web Ventures, a început să testeze primele aplicații AI în perioada în care ChatGPT făcea valuri, iar impresiile lui au variat de la wow factor, la overwhelm și la concluzia: "hai să vedem dacă merită și cum putem face mai eficient task-ul X".

"Un dezavantaj ar fi că, dacă nu ești suficient de aware unde vrei să ajungi cu ajutorul unui AI tool sau assistant, să fii aware de ce știi și nu știi, poți cădea în capcana garbage in - garbage out. Când tu ești în charge cu direcția pe care o dai unui proiect unde folosești AI pentru eficiență și time saving, este minunat", spune Dorin.

Ce instrumente AI folosește în prezent, care sunt guideline-urile la nivel de agenție, cum vede influența inteligenței artificiale în viitor, explică Dorin Andrei în rândurile de mai jos: 

 

Când ai început să testezi AI

Aproximativ în aceeași perioadă în care lansarea ChatGPT făcea valuri, având acel element de wow factor.

Primele rezultate erau atractive doar ca și rapiditate în output, de multe ori răspunsul era incomplet sau ambiguu.

 

Primele impresii

Primele concluzii au fost că uneori, pentru a optimiza un task de 10 min, ai nevoie de ore sau zile de prompt engineering sau automatizări cu API-uri între mai multe platforme.

După ce mi-am dat seama că efortul semnificativ de input/context de care are nevoie un model de AI, am conștientizat că prima dată este nevoie de o prioritizare a task-urilor. Unele dintre ele merită să rămână "neoptimizate", în timp ce pentru altele merită alocat efort disproporționat de mare la început pentru a genera un rezultat pe care să îl poți valorifica mai bine.

 

Cum a evoluat relația ta cu AI

De la wow factor, la overwhelm, apoi la "hai să vedem dacă merită și cum putem face mai eficient task-ul X".

În special primele aplicații care promiteau rezultate cu AI (asta la 1-2 ani de la lansarea ChatGPT) aveau interfețe greoaie și aveai nevoie să investești timp și energie în a învăța o platformă nouă mereu, doar ca să poți testa ce ar putea face chiar și la un nivel basic.

Acum sunt maxim 4-5 tool-uri pe care le folosesc constant, iar pentru orice altă aplicație nouă o trec printr-un filtru mai dur. Merită acest task automatizat? Cu ce cost de timp și cost de API/tokens recurent rezolv un task vs. ce rezultate aș putea obține?

 

Instrumente AI 

ChatGPT versiunea PRO, Bolt.new, Rows.com de câteva ori pe săptămână.

Un trend recent pe care l-am observat este că AI-ul a fost introdus în majoritatea platformelor pe care oricum le foloseai. Aplicația de Mail de la Apple are deja summary făcut cu AI pentru emailurile mai lungi, Notes-ul la fel, etc.

 

Zone în care folosești AI

La nivel personal îl folosesc pentru a-mi clarifica un request pe care să îl fac unei persoane din alte industrii. De exemplu, dacă dorești să înveți/întrebi ceva nou într-un domeniu, poți pune o întrebare cât de "noob" dorești, iar apoi o clarifici tot cu ChatGPT înainte să i-o adresezi unui profesionist al cărui timp îl apreciezi.

Ca și exemplu, ai deja în curte niște materiale de construcții rămase de la lucrări mai vechi și vrei să construiești o cușcă pentru câine. Uneori, pentru o placă de OSB care este mai mică cu 10 cm față de cât ai avea nevoie, ești nevoit să cumperi o placă întreagă (cost placă OSB nouă + cost transport + delay la implementare + du-te-vino). Așa că, înainte să vină meșterul care m-a ajutat la construcția cuștii, am "discutat" cu ChatGPT despre tipul și dimensiunile materialelor pe care deja le am în curte, ca să determin exact lungime/ lățime/ înălțime pentru construcție. În felul acesta, în 10-15 min am clarificat exact dimensiunile pentru a nu mai fi nevoit să fac încă o vizită la magazinul de bricolaj, iar meșterul a primit exact schița și dimensiunile calculate de ChatGPT și validate de mine. Nu exagerez când spun că am terminat cușca în 45 min, când știam exact dimensiunile, ce materiale și la ce dimensiuni să fie tăiate. La final, resturile sau pierderile de materiale au fost neglijabile spre inexistente.

 

Colegii & AI-ul

Figma AI, ChatGPT, Google NotebookLM sunt cele mai folosite de colegi.

 

Guideline-uri la nivel de agenție

La început căutam tool-uri peste tool-uri, sign-up în cel puțin 4-5 pe săptămână, training-uri interne pe cum și ce să folosim, etc.

Apoi am oprit acest overwhelm pentru ce oricum sunt câteva tool-uri precum cele de mai sus, unde avem conturi pro și pe care le folosim cu toții, și, în plus, AI-ul a fost adoptat în majoritatea aplicațiilor importante pe care le avem în Macbook, telefon, etc.

 

Cursuri, întâlniri, discuții pe tema AI

Absolut, am fost la unul dintre cursurile de AI ale lui Adrian Dragomir de la Termene, în online cursul de AI al celor de la MindValley a fost cu multe exemple utile (în special cel de modelling de stil/ tone pe zona de copywriting), și aproape săptămânal găsim câte un tutorial nou pe AI de la parteneri, etc.

Acum îi încurajăm pe colegi să caute singuri, să testeze și să vadă dacă și ce soft merită atenția celorlalți.

 

Utilizarea AI în agenție

Copywriting, meeting notes summary, sintetizarea conceptelor care urmează a fi prezentate clientului, direcții pe zona de script building în ad platforms, refolosirea content-ului creat pe o platformă pentru a fi folosit/sintetizat și pe o alta, lead warm-up, autorespondere smart, etc.

 

Beneficii

E greu să pornești de la un blank screen și parcă inspirația îți vine mai ușor când heavy lifting-ul îl face AI-ul, tu doar dând direcție sau câte un hint here and there.

Salvăm timp enorm pe "procrastinarea" inițială asociată unui fresh start, dar și poate simplificarea unui debugging de script de ads sau sintetizarea unor informații pe care, poate, uneori nu mai ai energie să le procesezi.

 

Dezavantaje

Un dezavantaj ar fi că, dacă nu ești suficient de aware unde vrei să ajungi cu ajutorul unui AI tool sau assistant, să fii aware de ce știi și nu știi, poți cădea în capcana garbage in - garbage out.

Când tu ești în charge cu direcția pe care o dai unui proiect unde folosești AI pentru eficiență și time saving, este minunat.

Mai sunt și dezavantajele că nu poți mereu să folosești orice tool de AI cu orice set de date, mai ales dacă sunt confidențiale sau date personale sensibile.

 

Cum a schimbat AI munca

În agenție este mereu o presiune de eficientizare, focus pe mai bine, mai repede, mai orice.

Dacă poți salva 30-40% din total timp petrecut pe un proiect ca să poți aloca timp și energie pe detaliile fine, strategice care pot face diferența și pentru agenție și pentru client, acolo este câștigul real.

 

Dezvoltarea AI-ului 

Creșterea în acuratețe este absolut fabuloasă. Dacă la început ne amuzam de anumite răspunsuri de la ChatGPT sau alte rezultate de prompt-uri în orice alt tool (poză cu oameni care au 7 degete la o mână, etc), acum îți dai seama că de cele mai multe ori AI-ul răspunde mai documentat și mai creativ și instant, decât o faci tu în majoritatea timpului când nu depui efort semnificativ de concentrare, research și ping-pong între tot felul de task-uri și alți stakeholderi de la care trebuie să îți iei fărâme de informație ca să poți performa.

 

Cât de bine performează

Performează direct proporțional cu contextul și prompt-ul pe care reușești să i-l dai.

Deja pe copywriting, layout design, image design, funcționează în majoritatea cazurilor impecabil. Pe video încă rezultatele sunt timide pentru platformele "comerciale", de masă, la care avem cu toții acces într-un preț ok, dar am văzut și TV commercials făcute integral cu AI la branduri din US unde îți dai seama că fără AI nu poți concura fără să ajungi la costuri și timpi de implementare care pot părea prohibitive făcute în modul tradițional, fără AI.

Pe procesele repetitive, oarecum reglementate este deja la un nivel foarte ok. De exemplu: în zona de anvelope/roți, poți lua cu un prompt dimensiunea oficială de anvelopă/jantă, se poate verifica cu stocul magazinului, iar înainte de "recomandare" poți lua de la client 2-3 întrebări de clarificare: stil de condus, tip de anvelopă, nivel de aderență/zgomot, etc pentru a pregăti pentru consilieri un răspuns pe care să îl dea clientului, ordonând sugestiile de anvelope din stoc în funcție de întrebările clientului. Și aici, peste 90% din heavy lifting-ul de du-te-vino cu clienții indeciși îl poate face AI-ul până aduci conversația din generic în specific să poți avea și o finalitate.

 

Probleme des întâlnite

Deep fake-urile și impostorii :)

Cu orice tool de AI poți ajunge să... mimezi, până la un punct, foarte bine interacțiunea dintre un profesionist și un client. Când ajungi în implementare, abia atunci îți dai seama cât de mic (sau mare) a gândit un furnizor, și câta fricțiune generează o prezentare bună, încercată de un impostor care nu are suficiente meciuri în picioare.

După pandemie, uneori pe proiecte din ce în ce mai mari, ajung la aceeași masă "profesioniști" care par să aibă discursuri elevate, similar, pline de termeni SF, dar la implementare apar tensiuni, fricțiuni și delay-uri imense.

Spre exemplu, într-un curs la MindValley am văzut un usecase simplu despre cum poți copia (într-un sens pozitiv) stilul de copywriting de la o publicație sau o persoană pe care o admiri. Pur și simplu îți iei conținutul tău brut, necizelat, neordonat și poate și incoerent, și cu un prompt smart îl poți avea în același stil, ton conversațional și format ca al celor pe care tu deja le apreciezi.

 

Influența AI pe viitor

Cred că feed-urile se vor umple de AI, atât pe zona de content cât și pe zona de ads, iar profesioniștii care vor putea stârni o emoție în timp ce orchestrează și o campanie comercială care să poată susține hype-ul, vor fi cei mai câștigați.

Pentru restul, va fi dans și balans :)

 

Dacă AI-ul ar fi un coleg: cum l-ai descrie?

Ar fi un coleg neobosit, cu răspuns instant și imprevizibil.

Tocilarul clasei cu A+ care refuză să chiulească chiar și de la ora de franceză.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related