Podiumul de la prima decernare de premii de la Cannes, Direct Lions, a fost dominat de europeni. Potrivit corespondentului IQads la festivalul de publicitate de la Cannes, agentia spaniola Shackleton Madrid ia acasa Grand Prix-ul pentru lucrarea "Lopetegui Deposit", urmata, pe locurile doi si trei de doua agentii din Germania - Nordpol+Hamburg, cu lucrarea "Clio Speed" si TBWAGERMANY- care au castigat cate un Gold Lion. Intre primele 10 agentii de la Direct Lions s-au situat 6 agentii europene, dintre care Spania si Germania au primit cate doua premii.
Calculand totalul premiilor, agentiile din Germania se situeaza pe primul loc, cu 12 premii, urmate de agentiile din Marea Britanie, cu 9 premii si Australia cu 6 premii.
"Germania este centrul de forta al direct-marketing-ului din acest moment", a declarat Rory Sutherland, vice-presedinte al Ogilvy Group UK si presedintele juriului de la Direct Lions.
Concluzionand prestanta agentiilor din aceasta sectiune, Sutherland spune ca direct marketing-ul inseamna sa intelegi, ca agentie, ca, in acest moment, te poti compara cu orice alt "capitol" al advertising-ului.
"Direct nu mai este numai despre tranzactii si, impreuna cu Cyber, este motorul de energie al industriei de advertising. Direct este pentru advertising ceea cea este conversatia pentru oratorie", e de parere Sutherland.
Theresa Tsang, de la City University of Hong Kong, membra a juriului de la Direct Lions, spune ca "lucrarile de anul trecut mi s-au parut mai puternice, in ansamblu fata de cele din 2007, in special in ceea ce priveste autenticitatea ideilor "out-of-the-box". O parte din lucrari este, fara dubiu, extraordinara.
Pe de alta parte, acest tip de comunicare ofera din ce in ce mai multe oportunitati de a atinge consumatorii. Ofera, de asemenea, multe posibilitati de a face lucruri, care duce la niste lucrari memorabile".