Noaptea Devoratorilor de Publicitate a strans si in acest an cateva mii de pasionati ai reclamelor la Sala Polivalenta. Fidelizati de editiile trecute sau nerabdatori sa vada totul in materie de reclame intr-o singura noapte, oamenii au venit din timp pentru a ocupa cele mai bune locuri in sala, situate in fata celor patru ecrane pe care au fost proiectate spoturile.
Organizata mai devreme fata de cea de anul trecut, editia din acest an a stat sub semnul premierelor, cea mai importanta fiind lansarea mondiala care, dupa 26 de ani, a avut loc in alt oras decat Parisul. Motivul pentru care initiatorul fenomenului numit Noaptea Devoratorilor de Publicitate, francezul Jean Marie Boursicot, a ales Bucurestiul ca punct central al celebrelor sale proiectii publicitare sta in colaborarea pe care acesta o are de ani buni cu producatorul evenimentului in Romania, Dan Chisu.
Desi programat sa inceapa la ora 20:00, mix-ul DJ-ului francez Thomas Lecuyer din deschiderea serii i-a asteptat pe toti cei care inca isi faceau curaj sa intre in sala, unde atmosfera era deja inabusitoare. La intrare te intampinau un fum gros de tigara, o multime de fluturasi aruncati si o agitatie mare, asta dupa ce obtineai aprobarea de libera trecere din partea bodyguard-ului din fata usii.
Pretul rezonabil al biletului a facut ca publicul sa fie destul de diversificat, de la elevi de liceu la studenti si adulti, de la simpli consumatori de reclame la oameni din industria advertisingului. Sala a avut insa o reactie unitara la un moment dat cand DJ-ul francez a introdus in programul sau o manea. Nici huiduielile prelungite ale publicului, nici interventia pe scena a uneia dinte organizatoare care i-a soptit probabil sa schimbe maneaua nu l-au determinat pe DJ sa renunte, convins fiind ca acest tip de muzica este caracteristic romanilor.
A urmat apoi concertul trupei Senzor, foarte apreciat de catre cei prezenti, o schimbare de stil in comparatie cu editia de anul trecut, cand pe scena s-au aflat Parazitii. Dupa prima pauza, au inceput proiectiile de spoturi. In aceasta privinta, parerile sunt impartite: unii (cei din industrie) spun ca nu au vazut decat putine spoturi noi, multe dintre cele proiectate fiind vizionate deja la Cannes Predictions: Sony Bravia Paint, Coca-Cola Grand Theft, Centraal Beheer Acupuncture, Fleurop Interflora Haircut, Nike Defy sunt doar cateva exemple. Ceilalti, care au vazut pentru prima data aceste spoturi, au aplaudat sau fluierat, validand sau negand ideile si executiile fiecarei proiectii. S-a stat peste tot de unde se putea vedea unul dintre cele patru ecrane, inclusiv pe jos, pe scari sau pe culoarele de trecere.
Nici anul acesta nu au lipsit spoturile sociale, acestea starnind reactia pozitiva a intregii sali. In special cele care militau pentru prevenirea SIDA s-au bucurat de o atitudine favorabila din partea publicului, poate si datorita faptului ca cei prezenti erau, majoritatea, tineri pana in 30 de ani.
Am mai remarcat reactia salii la segmentul spoturilor romanesti. Desi toate erau cunoscute, publicul a apreciat selectia celor paisprezece spoturi de la noi care concurau cu succes creatiile din afara. Mi-au ramas in minte cele doua spoturi Paxeladine, spotul pentru Gradina de Sud, cel pentru Bergenbier, DaKINO, ANPDC sau Posta Romana.
Pentru a evita nemultumirile de anul trecut, cand spoturile nu au avut subtitrari, toate clipurile de anul acesta au fost subtitrate in engleza sau in franceza. Trebuie mentionat ca tot montajul pentru Noaptea Devoratorilor de Publicitate a fost facut in Romania, in Abis Studio.
Dupa ora 12 noaptea lumea a cam inceput sa plece, in sala ramanand doar adevaratii devoratori de reclame, cei care nu schimba canalul cand incepe pauza publicitara la televizor. Reclamele care au urmat au fost un fel de retrospectiva a anilor de tinerete ai publicitatii, cel mai vechi spot proiectat fiind realizat in 1938
N-am rezistat decat pana la ora 2 a.m., oboseala si caldura si-au spus cuvantul. Am plecat cu gandul la restul spoturilor care mai erau de vazut si cu ideea ca, in ciuda caldurii din sala si a dimensiunilor destul de reduse ale celor patru ecrane care m-au impiedicat sa savurez cum trebuia spoturile, o sa merg si la editia de anul viitor. Din curiozitate..
Comentarii