Pentru Ana Ursu, Senior Copywriter Hueman, temerile principale pentru 2025 țin de contextul economic dificil, diviziunile sociale tot mai accentuate și panica legată de ce trend viral complet neașteptat va mai apărea. Marea obsesie a anului - videourile AR.
"Ne pregătim cu strategii ceva mai flexibile, pentru că știm că lumea se schimbă rapid și nu putem rămâne blocați în aceleași formule. Explorăm noi formate, ne concentrăm pe diversificarea canalelo. Așadar, ne așteaptă un an în care experimentăm mai mult", spune Ana.
Din punct de vedere al consumului, crește dorința de a sprijini branduri locale și etice. Ea spune că oamenii vor să aibă mai mult control asupra a ceea ce cumpără, prin alegeri corecte pentru planetă. Rămâne de rezolvat un paradox - cum de aceeași oameni care au atenția reglată la câteva secunde, stau cu orele lipiți de un podcast?
Ce titlu de film ai da acestui an
Idiocracy 2024. A fost plin de decizii ciudate, schimbări bruște de scenariu și situații în care părea că toată lumea a pierdut manualul de utilizare a realității. Dar, în ciuda titlului, a fost un an în care am învățat să navigăm prin absurd cu un zâmbet pe buze.
Cum a fost 2024 pentru tine
2024 a fost un an care efectiv a zburat! Mi-am dat seama că, în ciuda tuturor haosurilor care ne-au dat târcoale, când pui pasiune și încredere în ce faci, poți construi lucruri solide, chiar și din haosul ăla aparent. În esență, a fost un an în care am învățat că, dacă ai oamenii potriviți lângă tine și o doză bună de energie pozitivă, orice este posibil.
Proiecte importante
Cele mai importante proiecte au fost campania aniversară Monte Banato și seria de TVC-uri pentru Doppelherz România. Acestea au fost cele mai ambițioase inițiative ale anului, la care întreaga echipă a lucrat cu dedicare, investind enorm de multă energie și resurse. Tot efortul a fost răsplătit însă prin satisfacția de la final - mixul acela unic de „Phew, am scăpat!”, mândrie că ne-a ieșit și acel boost de încredere gen „Mai aduceți proiecte, suntem de neoprit!”.
Bilanțul agenției
Încheiem anul ca de obicei – cu zâmbetul pe buze și o mare doză de mulțumire pentru tot ce am realizat și pentru clienții care au avut încredere în noi. Ah, dar partea „dificilă” (care, între noi fie vorba, e și partea preferată, pentru că ne provoacă mereu) rămâne echilibrul ăla delicat între creativitate și pragmatismul cerut de clienți. Dar iacătă că ne-am descurcat și am reușit să găsim acea armonie perfectă, așa că ne așezăm liniștiți și mulțumiți pe perna confortabilă a taskurilor încheiate.
Factorii care au influențat industria creativă
Parcă în fiecare an industria asta scoate din pălărie ceva nou. Cred că AI-ul și automatizările au adus transformări majore în procesele creative. Partea mai puțin bună a acestor tool-uri e că, uneori, au fost folosite împotriva noastră, deci pe de o parte, ne-au făcut viața mai ușoară, dar pe de altă parte, ne-au cam pus în fața unor dileme etice și morale pe care, până la urmă, trebuia să le discutăm.
Pentru 2025, avem planuri mari (ca în fiecare an, de altfel). Ne pregătim cu strategii ceva mai flexibile, pentru că știm că lumea se schimbă rapid și nu putem rămâne blocați în aceleași formule. Explorăm noi formate, ne concentrăm pe diversificarea canalelor, pentru că timpul ne-a învățat că nu trebuie să punem toate ouăle într-un singur coș. Așadar, ne așteaptă un an în care experimentăm mai mult.
Trenduri
Din punctul meu de vedere, trendul suprem a fost TikTok-ul, la modul general, cu videouri cât mai scurte și mesaje livrate rapid și cât mai captivant. Cred că asta se datorează faptului că oamenii vor ceva mai mult decât simple reclame - vor să simtă că brandurile chiar se implică în ceea ce se întâmplă în jurul lor.
Cum s-au schimbat obiceiurile de consum
Obiceiurile de consum ale oamenilor s-au schimbat destul de mult și, sincer, nu-i putem condamna! Suntem cu toții mai selectivi, ca atunci când alegem ce serial să urmărim pe Netflix. Crește dorința de a sprijini branduri locale și etice – deci dacă brandul tău nu are o poveste autentică și un impact pozitiv, s-ar putea să îți fie mai greu să captezi atenția. Într-un fel, oamenii vor să aibă mai mult control asupra a ceea ce cumpără și să se asigure că fac alegeri care sunt, pe lângă utile, și corecte pentru planetă.
Alegeri, crize politice și economice, schimbări sociale. Cum vezi tu lumea din jur?
Dacă-mi spunea cineva la începutul anului că urmează să trăiesc tot ce am trăit până în momentul redactării articolului (că cine știe ce mai apare), aș fi zis că e o glumă proastă, mi-aș fi făcut trei cruci și-aș fi scuipat în sân. Nici nu știu ce părere să mai am despre lumea din jur.
Temeri & speranțe
Temerile principale cred că sunt destul de comune pentru întreaga industrie: contextul economic mai dificil, diviziunile sociale tot mai accentuate și, bineînțeles, clasica panică legată de ce trend viral complet neașteptat va mai apărea să ne dea planurile peste cap. Dar, dacă 2024 ne-a învățat ceva, e că oamenii sunt mai rezilienți decât par – și că orice context dificil poate fi și o oportunitate.
Lecțiile lui 2024
Pentru mine, lecția de anul acesta pare să fie aceeași ca în anii anteriori: toate la timpul lor. Universul are tendința asta de a așeza lucrurile cum trebuie atunci când ne așteptăm mai puțin.
Trendul care a rupt cel mai tare în 2024
Marea obsesie a anului: videourile AR! Oriunde te întorci, mai apare câte unul: ba cu efecte spectaculoase, ba cu ceva care se transformă în altceva. Sau poate doar am eu nevoie să iau o pauză de la internet.
Reclamele de 30 și 45 de secunde, în lumea video-urile de 5 secunde
Reclamele de 30 și 45 de secunde vor rezista atâta timp cât reușesc să fie captivante – un fel de „survival of the most creative”. Și e cumva paradoxal să vorbim despre attention span-ul de câteva secunde, când aceiași oameni stau lipiți de ecran pentru un podcast de 3 ore sau o serie de TikTok-uri fără sfârșit. Poate în loc să ne stresăm cu „lungimea perfectă”, mai bine ne concentrăm pe creativitate și pe a spune ceva ce contează – până la urmă, asta ține lumea conectată, fie că vorbim de secunde sau de minute.