Theodor Sandu: Industria era mult mai înfometată creativ decât e acum. Se experimenta mai mult, se testa mai puțin

Theodor Sandu: Industria era mult mai înfometată creativ decât e acum. Se experimenta mai mult, se testa mai puțin

Creativitatea înseamnă curiozitate continuă, crede Theodor Sandu, Creative Director MullenLowe Singapore. Asta l-a și atras în publicitate: diversitatea ideilor, dorința de a vedea ce se întâmplă când aduci împreună lucruri total diferite. 

Theodor are aproape 20 de ani experiență în industrie și a lucrat în mai multe agenții de publicitate din România, dar și în companii internaționale din Vietnam și Moscova. 

"Rolul meu a tot evoluat in timp și asta a dus la o creștere, o maturizare dacă vrei să-i zici așa, creativă. Perspectiva mea asupra publicității însă a rămas aceeași: try to do cool shit", spune Theodor.

Vorbim cu Theodor Sandu în continuare despre experiența din Singapore, lecțiile creative ale ultimilor ani și cum s-a schimbat perspectiva lui asupra publicității. 

 

Momente importante

Cred ca mai degrabă sunt câțiva oameni care au avut un rol major în acesta formare. Am întâlnit mulți oameni super talentați în decursul celor 20 de ani de muncă însă aș vrea să menționez doi: Critian Bulfinchi și Emilian Arsenoaiei. Primul m-a făcut să mă îndrăgostesc de publicitate, al doilea m-a făcut să mă îndrăgostesc de idei de premiu.

 

De ce ai ales publicitatea

E ca în fotbal, cred ca ea m-a ales pe mine. Am fost sedus de diversitatea ideilor și de influența pe care o pot avea acestea în viețile oamenilor.

 

Începutul în industrie

Începutul carierei mele e un blur de multă muncă și nopți petrecute pe la birou. Am început într-o agenție de apartament, plină de oameni misto. Industria era mult mai înfometată creativ decât e acum. Se experimenta mai mult, se testa mai puțin. Era mai wild west, cumva. Țin minte ca ambiția mea majoră era să am o lucrare selectată pentru Luerzer’s Archive.

 

Cum s-a schimbat perspectiva

Rolul meu a tot evoluat in timp și asta a dus la o creștere, o maturizare dacă vrei să-i zici așa, creativă. Perspectiva mea asupra publicității însă a rămas aceeași: try to do cool shit.

 

Lecțiile creative ale ultimilor ani

Greu de răspuns la această întrebare… Am trecut prin Covid și asta a schimbat drastic felul în care toți consumăm content. Suntem în plină explozie de inteligență articiala. Platformele de social media au devenit mainstream news platforms. Până și felul în care facem search se schimbă. Cred ca e greu să tragi o concluzie despre ceva ce e într-o continuă schimbare. Sau poate asta e lecția…

 

Experiența la MullenLowe Singapore

Cum ar fi să zic ca e rău…?! :)) Până acum e foarte ok. Sunt înconjurat de oameni super misto și creativi, nivelul e super ridicat iar asta e brici. Pentru ca am trăit în Asia deja de câțiva ani nu pot zice ca am avut vreun șoc cultural major. Mai ales ca Singapore este un oraș atât de cosmopolit.

 

Diferențe & asemănări

Procesele de munca sunt extrem de asemănătoare. Diferența o fac bugetele si “scope of work” care de obicei e regional, dacă nu global. Atmosfera industriei e un pic diferită însă. E mai serioasă treaba pe aici. Parcă le lipsește un pic nebunia agențiilor de publicitate din Europa.

 

Definiția personală a creativității

O perpetuă curiozitate de a vedea ce se întâmplă când aduci împreună lucruri total diferite.

 

Ce a adus experiența

Odată cu experiența a venit și o ușurime în a genera, selecta și tria ideile. Plus ca meditația funcționează.

 

Creativitatea e pe buzele tuturor Ce s-a pierdut, ce s-a câștigat

Nu cred ca s-a pierdut nimic, dimpotrivă. Cred ca oricine poate fi creativ în orice domeniu. Iar în ziua de astăzi in lumea in care trăim, lumea platformelor și a contentului excesiv, creativitatea se amplifică. Oricine are acces la un milion de unelte creative, și asta se vede. Mai ales pe TikTok, dupa cum bine stim…

 

Presiunea de a fi nonstop creativ

Eu zic ca da, exista. Dacă lucrezi în publicitate, mai ales dacă lucrezi în departamentul de creație, această “presiune” vine la pachet. Însă oamenii cu adevărat pasionati nu o percep așa. E doar un mod de a fi.

 

Puterea publicității în 2024

Reach-ul extraordinar pe care ideile bune, cele cu adevărat inovatoare, inedite și fresh îl pot avea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related