Cum trecem de pandemia fricii?

Cum trecem de pandemia fricii?

Am trecut noi de o pandemie, de crize economice, de tulburările tranziției, și după 35 de ani de la Revoluție, părea că începem să ne obișnuim cu testele democrației. Alegerile din acest an, însă, ne arată că mai avem multe de învățat. Pe fondul fenomenelor politice externe și a valului de extremism în societățile occidentale, rezultatele de duminică nu sunt foarte surprinzătoare. Nu sunt surprinzătoare nici în tabloul nemulțumirii generale din România față de clasa politică tradițională. 

Surprinzător este, totuși, polul nou sub care s-au coagulat. Suveraniștii cunoscuți au fost înlocuiți de un nume nou, Călin Georgescu, câștigătorul primului tur la alegerile prezidențiale. 

Ce rămâne de făcut în această situație în care confuzia domină starea generală, iar instituțiile statului nu par să ajute la recuperarea coerenței? 

Încercăm să păstrăm mintea limpede. Ne informăm. Recorder este una din cele mai bune surse în acest moment. Și ne păstrăm argumentele. Continuăm să vorbim unii cu alții, în ciuda taberelor formate, în ciuda tentației de a ne enerva sau de a capitula. 

Vorbim unii cu alții încercând să ne înțelegem. Așa cum se întâmplă în mesajul de mai jos, care amintește că "noi nu suntem răi, nu suntem extremiști, nu suntem misogini". Și că e momentul să arătăm cum suntem de fapt. 

Melania Medeleanu are, de asemenea, un video, în care arată cât de important este să păstrăm deschise granițele dialogului. Mai ales în astfel de momente:

Mihai Găinușă încearcă să destindă aglomerarea de emoții prin parodie:

Tudor Chirilă are un filmuleț mai lung, nu neapărat TikTok style:

Delia votează #fărăfrică:

Voltaj a lansat melodia „Yo, apa nu-i H2O!”:

Și acum să trecem la Gen Z și mesajele lor. Selly îndeamnă oamenii să se documenteze și să voteze: 

Si de pe TikTok vin semnale de implicare și de debugging:

Situația este explicată serios și simplu:

Și cu dovezi:

Furia face apel la memorie:

Oricare ar fi aglomerația de stări și emoții, mergem la vot. Acesta e cel mai important lucru. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related