[Creativitatea de zi cu zi] Dana Marin: AI și Social Media completează creativitatea, oferindu-i o voce și o imagine în exterior

[Creativitatea de zi cu zi] Dana Marin: AI și Social Media completează creativitatea, oferindu-i o voce și o imagine în exterior

Dana Marin este designer de interior și antreprenor, iar de opt ani este forța creativă din spatele proiectului Postcard Projects, transformând „casele urâte în case frumoase”, cum spune fiul ei. Dana a lansat ghidul „Cum să amenajezi camera copilului”, un proiect prin care își propune să ajute părinții să creeze singuri camere pentru cei mici, oferind sfaturi practice și soluții accesibile.

"AI și Social Media completează creativitatea, oferindu-i o voce și o imagine în exterior. Ideal ar fi ca AI să preia partea de task-uri, nu pe cea creativă, dar poate fi un ajutor în procesul creativ dacă știi ce să îi ceri", spune Dana.

Dana invocă creativitatea atunci când scrollează pe Pinterest sau Instagram, eventual cu o muzică bună pe fundal. Își mai trage seva inspirației din călătorii sau muzee, uneori și din conferințe de parenting. Când nu creează spații de poveste, Dana este un călător pasionat și un membru activ al comunității, contribuind la inițiativele Grupului de Inițiativă Civică Icoanei-Ioanid.

 

Definiția personală a creativității

Creativitatea este partea din noi în care dăm libertate imaginației să zburde liberă și să creeze o lume mai bună, mai frumoasă, mai interesantă, mai provocatoare și mai incitantă pentru noi toți.

 

Cum s-a schimbat perspectiva 

Perspectiva asupra creativității s-a tot schimbat de-a lungul timpului, de la momentele de inspirație care credeam că te lovesc - și da, încă se întâmplă, dar într-un context deja creativ -, la modul în care te concentrezi pe ceea ce ai de făcut, te retragi în imaginația ta, aduci și partea concretă de la care pleci și atunci induci momentul de creație, când ai nevoie de el. E și muncă, așadar, dar și sentiment și impuls.

 

Tabieturi, shortcut-uri, rețete 

Invoc creativitatea atunci când mă scufund în Pinterest sau Instagram, ideal și cu o muzică adecvată pe fundal. Plec de la o idee sau o combinație de culori și ajung, din vizual în vizual, la un rezultat cu totul diferit de sursa inițială. La fel se întâmplă și atunci când mă joc cu băiețelul meu de 5 ani și încerc să nu mă gândesc prea mult la ce vreau să fac, las să curgă momentul și văd ce iese.

 

Ce a intervenit odată cu experiența

E mai ușor să accesez creativitatea acum, pentru că știu că plec de undeva și drumul mă va duce la un rezultat. Dacă acesta este rezultatul dorit, până în final, rămâne de văzut, dar măcar te transpui încetul cu încetul spre o direcție. De exemplu, dacă n-am niciun alt punct de plecare în realizarea unui concept de design interior, plec de la Chestionarul de Beneficiar, pe care îi rog pe clienții mei să îl completeze la începutul colaborării noastre. Acolo am întrebări de multe feluri, referitoare la spațiul pe care îl refacem, îl finisăm, mobilăm, personalizăm, dar și întrebări referitoare la felul de a fi, a trăi și a funcționa al beneficiarului în casa respectivă, în fiecare cameră a acesteia. De asemenea, îmi place și mi se pare esențial să știu ce fel de oameni sunt clienții mei, ce culori preferă, ce materiale, texturi, unde își fac vacanțele, ce hobby-uri practică și cu cine. În general, întrebări personale pe baza cărora eu să pot creiona o direcție stilistică, un concept/o tematică și o paletă cromatică.

 

Cum îți antrenezi creativitatea

Cel mai mult îmi antrenez creativitatea când sunt în vacanță și vizitez/văd/trăiesc/experimentez. Când ajung la târguri de design, la expoziții, muzee, sau când port conversații meaningful și interesante pe subiecte de la artă și istorie la filme, cărți, arhitectură, design etc., chiar și parenting sau universul copiilor. Inclusiv revistele online și newsletter-ele sunt sursă de inspirație și învățare.

 

Cursuri, ateliere, evenimente care să te inspire

Merg cât de des pot la evenimente și conferințe de design interior. Cursuri și workshop-uri am tot făcut, în ultimul timp destul de mult despre partea de business și antreprenoriat. Ascult cu interes podcasturi din mai multe domenii, talks și prezentări online. Îmi place să învăț mereu lucruri noi, așadar mai caut și cărți noi de design interior sau antreprenoriat pentru a mă putea dezvolta continuu. În prezent, sunt studentă la CIL* SCHOOL, un mini MBA al industriilor creative.

 

Obstacolele creativității

În general, bugetul este cel mai mare dușman al creativității. :) De asemenea, mă descurajează persoanele cu care nu sunt pe aceeași lungime de undă și cu care trebuie să depun eforturi suplimentare pentru a comunica.

 

Ce se întâmplă când ai perioade de blocaj

Momentele de blocaj sunt, de fapt, momente de oboseală accentuată, care vin după perioade intense de muncă. Funcționează să iau o pauză: mă relaxez, văd un film, o piesă de teatru, citesc beletristică sau, dacă pot, plec câteva zile cu familia. Timpul petrecut cu copilul mă ajută să mă reconectez și să revin treptat.

 

AI, Social Media și creativitatea

AI și Social Media completează creativitatea, oferindu-i o voce și o imagine în exterior. Ideal ar fi ca AI să preia partea de task-uri, nu pe cea creativă, dar poate fi un ajutor în procesul creativ dacă știi ce să îi ceri.

 

Domeniile creative din ultimii ani

Industria filmului mi se pare cea mai creativă în acest moment. Mă bucur să văd că și designul de interior și designul de produs sunt în continuă creștere, încercând să implementeze idei neconvenționale și inovatoare. Cel puțin în afară. :)

 

Ai un role model?

În materie de camere de copii și locuri de joacă, urmăresc cu drag contul @grohplayrooms. În designul de interior, mă inspiră mulți creativi, precum Annterior, Hamid Nicola Katrib, Pick Two, Corvin, Twins Studio, Duende de Luna și Mihai Caraghiaur. Nu am însă un role model clar.

 

Tool-uri creative

Folosesc SketchUp pentru desen tehnic, Photoshop pentru moodboard-uri, Canva pentru prezentări rapide și CapCut pentru editare video.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related