Ioana Gheorghita: Mi se pare important sa pastram credinta ca moneda industriei de comunicare nu este informatia, ci semnificatia, sensul

Ioana Gheorghita: Mi se pare important sa pastram credinta ca moneda industriei de comunicare nu este informatia, ci semnificatia, sensul

Comunicarea nu este un ambalaj, ci un mod de conectare si dezvoltare de relatii pe termen lung, crede Ioana Gheorghita, brand strategist. Ioana a colaborat cu peste 20 de agentii de publicitate, iar recent lucrat in echipa de strategie Ableton, unde a avut un rol cheie in dezvoltarea identitatii de brand si a conceptelor narative strategice.

Anul acesta, Ioana face parte pentru prima data din juriul Internetics. Organizat de The Institute, festivalul reuneste 28 de agentii si companii participante care au inscris 150 proiecte pentru 59 de branduri si ONG-uri. Castigatorii vor fi anuntati pe 25 noiembrie, in cadrul Galei de Premiere Internetics 2024. 

"Tehnologia aduce audientele mai aproape de procesul creativ. Mai mult ca niciodata, brandurile se contureaza si se manifesta in conversatiile celor care le folosesc", spune Ioana. 

Povestim cu Ioana Gheorghita in continuare despre lucrarile inscrise anul acesta la Internetics, cum s-a schimbat procesul creativ in ultimii ani si cum vede ea simbioza dintre comunicatori si tehnologie. 

 

Cum e sa lucrezi in domeniul creativ in 2024

Legatura mea cu industria creativa este interesul pentru ceea ce ii misca pe oameni. Sunt fascinata de mecanismele misterioase din spatele gandirii si comportamentului. In acelasi timp, in place infuzia in realitatile brandurilor, fiecare cu ambitii, limitari si contexte de piata extrem de diferite.

Challenging mi se pare abundenta de informatie, care poate deveni coplesitoare. De asemenea, faptul ca brandurile din era tech par sa seteze reguli noi, atat in procesul creativ, cat si in output. Partea frumoasa este ca nevoia umana de conectare si fascinatia pentru continut interesant – de fapt, felul in care functioneaza comunicarea creativa – raman neschimbate.

 

Cum s-a schimbat pentru tine perspectiva, in ultimii ani

In ultimii 3 ani jumatate, eu mi-am pastrat rolul, dar am schimbat industria. Am fost strateg de brand in Ableton, un brand iconic in music tech, care dezvolta hardware si software pentru muzica electronica. Am cunoscut o lume in care soarele nu este ideea de comunicare, ci produsul vizionar si sofisticat, care prin istoricul sau unic are puterea de a aduna in jurul lui o comunitate de useri (artisti consacrati sau incepatori), care mentin brandul efervescent.

Mandatul strategiei de brand era de meaning management: alinierea conversatiei organice despre brand, din interiorul si din afara organizatiei, cu viziunea strategica de produs. Instrumentul de lucru erau hartile semantice ca reprezentari ale acestor conversatii vii. Intentia era sa oferim mai mult decat un concept de comunicare: un framework suficient de flexibil, pentru a transporta si a crea un heritage de brand valoros.

Legata de realitatea organizatiei, am avut ocazia sa inteleg brandul ca un sistem sofisticat, cu multe in parti in miscare. Totodata, am invatat sa lucrez in incertitudine, ancorand gandirea strategica undeva intre o simplificare periculoasa si o complexitate paralizanta. Adica, sa continuu sa aplic best practices in comunicare, cu respect pentru  multitudinea de lucruri pe care (nici nu stiu ca) nu le stiu.

 

Cum s-a schimbat procesul creativ sub influenta tehnologiei

Simt o mare deschidere la a adapta procesul creativ la brand si la contextul sau. In acelasi timp, pastrand principiile unei comunicari eficiente: clar, relevant, distinct, interesant raman cuvinte cheie.

Technologia vine cu acces la informatie – iar asta ne poate ajuta si incurca in acelasi timp. Mi se pare important sa pastram credinta ca moneda industriei de comunicare nu este informatia, ci semnificatia, sensul.

Totodata, tehnologia aduce audientele mai aproape de procesul creativ. Mai mult ca niciodata, brandurile se contureaza si se manifesta in conversatiile celor care le folosesc.

 

Ce expresie nu mai suporti sa auzi in publicitate

“zona de digital” :)

 

Experienta in juriul Internetics

A fost prima oara pentru mine cand am fost in juriul Internetics. Am descoperit in mare parte cazuri usor de citit, cu abordare creativa limpede si rezultate admirabile. Am apreciat sa vad masurat impactul in afara indicatorilor de digital, in brand si business.

De asemenea, pentru ca locuiesc mai mult in afara tarii, m-am bucurat sa iau un fel de “puls cultural romanesc” al anului trecut – multe dintre campaniile jurizate includeau  creare de continut. Mi-a placut!

 

Cum tii pasul cu noile tehnologii

Mi-am dorit experienta intr-o companie tech tocmai pentru a intelege mai mult aceasta lume. La inceput eram teribil de panicata de abundenta de informatie si tool-uri cu care lucrau: voiam sa inteleg tot. Apoi am inteles ca e imposibil – nu doar pentru ca exista limite legate de cat pot eu sa asimilez, ci si pentru ca lucrurile sunt in miscare, mereu. Am aflat ca neuroplasticitatea doare, dar ca asta e o veste buna, inseamna ca functioneaza. Revenind la comunicare, cred ca avem la dispozitie o jungla de tool-uri noi de descoperit.

 

Simbioza dintre creatori & tehnologie: Ce e foarte important pentru a mentine echilibru in aceasta relatie

Este o intrebare mare si m-am confruntat cu ea lucrand intr-o companie tech. De fapt, as indrazni sa o refolmulez putin: “simbioza dintre comunicatori si tehnologie” (pentru ca si in tech gasim creatori: de produs, de proces, de continut etc.) Pentru mine este important ca, indiferent de ce ne propunem, sa existe obiective specifice pentru ambele parti. In industria creativa, comunicarea nu este un ambalaj, un add on, ci un mod de conectare si dezvoltare de relatii pe termen lung, ceva profund uman si deci esential. Atata timp cat este loc pentru perspectiva asta la nivel strategic, relatia e sanatoasa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related