[Creativitatea de zi cu zi] Arnold Vieriu: Alerg zilnic 21 de kilometri de gânduri, idei și trăiri și mi le notez pe cele mai importante în notes pe telefon, imediat după ce îmi termin cursa

[Creativitatea de zi cu zi] Arnold Vieriu: Alerg zilnic 21 de kilometri de gânduri, idei și trăiri și mi le notez pe cele mai importante în notes pe telefon, imediat după ce îmi termin cursa

Arnold Vieriu este Social Media Expert și Partener Bad Habits. Crede că publicitatea ar putea fi puțin amenințată de creativitatea din seriale și așteaptă cu mare interes progresele AI-ului în vindecarea cancerului și în eficientizarea unor procese creative.

"Mood-ul contează mult – de asta cred că e bine să fim fericiți. Dar e cam imposibil să fim fericiți non-stop, așa că zilele în care suntem moody ar trebui anulate de la brainstorminguri", spune Arnold.

Se inspiră creativ din observații - telefoanele oamenilor din metrou sau orice mic conflict dintr-un supermarket. Îi place să asculte sfaturile de viață ale doamnei Ema de la curățenie și să gătească cu ce găsește prin casă. Alergatul îl scoate mereu din impasurile creative, iar KPI -ul nu e cea mai bună gură de aer proaspăt pentru el în căutarea de idei noi.

 

Definiția personală a creativității

Cred că este orice acțiune, din orice domeniu, care reușește să atingă în vreun fel mai mulți oameni. Îmi place când o regăsesc în cele mai random momente, în cele mai random domenii și în cele mai random forme.

 

Cum s-a schimbat perspectiva 

De-a lungul timpului nu cred că s-a schimbat foarte mult, ci s-au mărit un pic orizonturile, aș zice. Mă gândesc la generațiile părinților noștri care au trecut printr-o schimbare de 180 de grade și care au ajuns să aprecieze creativitatea, joburile conexe creativității, dar și arta în general. Acum este mult mai socially accepted să nu îți dorești să devii medic sau avocat și să faci ”ceva creativ în online”.

 

Tabieturi, shortcut-uri, rețete

Judecați-mă cât vreți, dar eu am ajuns la ”înțeleapta” concluzie că un om fericit pe plan personal este un om mai bun în toate, inclusiv în procesul creativ. Și mă bucur că de câțiva ani îmi iese.

În ceea ce privește tabieturile care invocă creativitatea, la mine este clar alergatul – alerg zilnic 21 de kilometri de gânduri, idei și trăiri și mi le notez pe cele mai importante în notes pe telefon, imediat după ce îmi termin cursa.


Alerg un semimaraton aproape in fiecare zi, indiferent de vreme

 

Ce a intervenit odată cu experiența

Odată cu experiența a venit palma peste față a timpului, care ne-a ajutat să creștem frumos și bine cât eram parte din targeturile tuturor campaniilor, iar acum ne motivează să menținem nivelul cât mai sus pentru tot ce facem. Cred că e mai frumos să accesezi sursele de inspirație, chiar dacă este mult mai greu decât în trecut.

 

Surse de inspirație

Ador observația. Îmi place să mă uit în telefoanele oamenilor din metrou și trag cu urechea la orice mic conflict dintr-un supermarket. Îmi place să ascult sfaturile de viață ale doamnei Ema de la curățenie și cel mai mult îmi place să gătesc cu ce avem prin casă. Întotdeauna vom avea nevoie de insight-uri bune pentru idei, așa că observația din lumea reală este cea mai bună sursă de inspirație, dacă reușești să o faci cu adevărat, ofc.


Imi place sa calatoresc cat mai mult si cat mai divers

 

Cursuri, ateliere, evenimente care să te inspire

Cel mai bun workshop de creativitate la care am luat parte au fost primii ani de viață în care am avut norocul să mă joc LEGO. Și din cele de viața de adult, cel mai mult mi-a plăcut la The Alternative School for Creative Thinking, unde am învățat cât de importantă este structura, chiar și în creativitate. Deci tot un fel de LEGO.

Iar în online, nu mă ascund: am 3 conturi de TikTok diferite, ca să pot experimenta toate nivelele creativității de acolo.


Predau ”Branding prin social media” la FJSC de 2 ani, iar la cursul despre influenceri am reusit sa o aduc pe Iulia Albu la catedra

 

Obstacolele creativității

Simt că acum trebuie să vorbesc despre creativitatea de la job. Cred că cel mai mare obstacol al creativității este termenul ”KPI” – din start se înjumătățește universul.

Mood-ul contează mult – de asta cred că e bine să fim fericiți. Dar e cam imposibil să fim fericiți non-stop, așa că zilele în care suntem moody ar trebui anulate de la brainstorminguri.

 

Ce se întâmplă când ai momente de blocaj?

Pe mine alergatul mă scoate din orice impas. Fie că vorbim despre un blocaj, despre o prezentare, despre o situație personală – mereu mereu găsesc rezolvarea în timpul unei alergări bune.

 

AI, Social Media și creativitatea

Social media ne ajută să vedem creativitatea în toate formele ei, dar în același timp vine și cu efectele ei negative – nu intru în detalii, că le știm cu toții.

Despre AI numai de bine, aștept cu mare interes progresele AI-ului în vindecarea cancerului și în eficientizarea unor procese creative. Oamenii care aleg să folosească ”AI în locul creativității” sunt fix oamenii care nu o înțeleg, deci din punctul acesta de vedere suntem more than ok.


V-am zis ca imi place sa ma uit in telefoanele altora :))

 

Domeniile creative din ultimii ani

Cred că toate domeniile au devenit mai creative, iar publicitatea este un pic amenințată. Voi folosi referințe din seriale Netflix ca să punctez câteva domenii, inclusiv publicitatea:

  • Suits – avocați care te fac din vorbe și au câștigat prin niște speech-uri superbe.
  • The Good Doctor – medici care folosind niște șuruburi experimentale salvează vieți
  • Emily in Paris – un account creativ care în meetingul de briefing cu clientul povestește ideea campaniei.

 

Ai un role model?

Sunt mare mare fan Pablo Rochat. Cred că reușește să țină foarte up to date creativitatea, mai ales că este om de publicitate.

Și recent am descoperit un TikToker român, Răzvan Danciu – care reușește să mă facă să râd în hohote mereu.

 

Tool-uri creative

În afară de Canva – care cred că a revoluționat modul în care putem să lucrăm prezentări...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related