[Creativitatea de zi cu zi] Alex Constantin: Inspirația vine din rutină și perseverență, mai mult decât din clipe de iluminare

[Creativitatea de zi cu zi] Alex Constantin: Inspirația vine din rutină și perseverență, mai mult decât din clipe de iluminare

Alex Constantin este Senior Copywriter Ogilvy Romania și recent și-a făcut abonament la un motor de AI care compune muzică - el bagă versuri, alege stilul și sexul și piesa-i gata. Așa arată noua creativitate, dacă nu o fi chiar moartea muzicii sau a pasiunii. Printre blocajele sale creative se numără oboseala, întâlnirile care puteau fi mailuri și câteodată, căutarea perfecțiunii.

"Poate ar trebui să existe și un AI care să se numească VAIVAI și la orice prompt să se plângă și el de problemele lui. Mai pe serios, dacă reușești să te stăpânești puuuțin în relația cu toate tool-urile gepete pepete buzzword .ai, probabil că nu vei ieși zombificat pe partea cealaltă", spune Alex.

Și-a dat seama în timp că ideile bune ies din rutină și din perseverență, mai mult decât din revelații. Printre domeniile creative din ultimii ani - ar numi tot ce ține de gaming. Role Model-ul său? Un om care să fie atent cu ceilalți oameni.

 

Definiția personală a creativității

Totul e extraordinar, cât timp e neașteptat - nu știu dacă am venit eu cu asta sau am auzit-o la Dumbledore, dar mi se pare că se potrivește foarte bine. Poate creativitatea nu e neapărat ceva ce poți explica sau defini pe de-a-ntregul, dar știi că e acolo, o recunoști pur și simplu. Iar manifestarea ei sigur e un amestec de lucruri, când reușești să combini noul cu familiarul, când reușești să combini și niște muncă, dar și niște chill, iar la final iese cevaaaa okdecentbun, cel puțin.

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra creativității de-a lungul timpului

La foarte început am avut, ca mai toată lumea, probabil, impresia că momentele de creativitate sunt un fel de eureka effect. Și liniștea aia gravă de după descoperirea epocală. Dar, din păcate sau din fericire, descoperirea epocală pe care am făcut-o repede a fost că inspirația vine din rutină și perseverență, mai mult decât din clipe de iluminare. Clasic.

 

Tabieturi, shortcut-uri, rețete

E, am, cum să n-am, am. Se numește brainrot content.

 

Ce a intervenit odată cu experiența

Experiența aduce o selecție mai clară, știi deja ce idei au șanse să funcționeze și pe care să le lași în draft. Totuși, devine mai greu uneori să accesezi acea spontaneitate pură – e ca și cum rutina ar putea să te păcălească să iei scurtături. Dar, odată ce știi asta, îți dai seama că trebuie să fii atent să nu te lași anesteziat de experiență. Practic, mă ajută să fac diferența între ideile care sunt doar flashy, cele care ar putea avea greutate și cele care le-ar combina pe ambele.

 

Cum îți antrenezi tu creativitatea

Irl, tot. Orice și oricine poate fi o sursă de inspirație. Lumea e plină de povești bune, doar trebuie să le găsești. Iar eu pun un milion de întrebări oricui, oricum. Și dacă e să vorbim și de internet content – super tare, Tik Tok, de exemplu, mie mi s-a părut tot timpul un loc în care poți să găsești lucruri uimitoare și care te conectează cu perspective din toată lumea. Pare că lumea e mai ok cu Tik Tok acum, nu? Sau nu? Nu știu. În fine, mie îmi place. Și poți vedea și acolo cine râde, cine visează și cine e revoltat, iar asta e o reflecție autentică a spiritului culturii moderne.

 

Obstacolele creativității

Oboseala, întâlnirile care puteau fi un mail și, uneori, perfecționismul. Ideile bune se ascund de cele mai multe ori când te simți forțat să le găsești mai repede decât e, de fapt, nevoie.

 

Cum treci peste blocaje

De cele mai multe ori e nevoie de o conversație complet diferită, care să îmi reseteze gândurile și să-mi schimbe starea de spirit. Plus, să recunoaștem, în momentele astea, procrastinarea creativă își face treaba.

 

AI, Social Media și creativitatea

Poate ar trebui să existe și un AI care să se numească VAIVAI și la orice prompt să se plângă și el de problemele lui. Mai pe serios, dacă reușești să te stăpânești puuuțin în relația cu toate tool-urile gepete pepete buzzword .ai, probabil că nu vei ieși zombificat pe partea cealaltă. Poate. Eu, ok, recunosc, m-am jucat cu aproape toate ai-urile pe care le-am descoperit. De dată mai recentă mi-am și făcut a b o n a m e n t la un ai care face muzică. Adică bagi tu versuri, îți alegi un stil și un tip de voce, male sau female, iar mai apoi îți – o să zic literalmente – literalmente produce o piesă care sună chiar foarte bine. End of music as we know it.

 

Domeniile creative din ultimii ani

Eu nu mă joc, de ce să mint, dar gaming-ul pare exemplul extraordinar, mai ales că și-au creat propriul limbaj vizual și narativ care, ce să vezi, a devenit pop culture mai apoi. Cum era și un alt domeniu pe care îl mai cunoaștem.

 

Ai un role model?

Nu am un role model creativ, dar poate pot să spun că mooor, în sens pozitiv, după oamenii care sunt atenți la și cu alți oameni. Cu tot ce înseamnă asta.

 

Tool-uri creative

.docx e ok pentru mine. Cu dark mode.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related