Încrederea oamenilor în presă este în scădere, fenomen explicat prin invadarea spațiului media de avalanșa de informații parțial adevărate, combinate cu senzaționalism și dezinformare. Pentru a continua să funcționeze și să supraviețuiască în această perioadă tulbure, redacțiile au nevoie mai mult ca oricând de credibilitate. Asta încearcă să facă Reporters without Borders (RSF) prin Journalism Trust Initiative, explică Cătălina Albeanu.
Journalism Trust Initiative (JTI) e un standard formulat de peste 100 de profesioniști din industrie ca o normă ISO și își propune să ofere un avantaj redacțiilor care urmează bunele practici editoriale și lucrează transparent. Din 2019, peste 1500 de organizații media au ales să se implice în acest proces. France Télévisions în Franța, swissinfo.ch în Elveția, RTE News în Irlanda sau CBC-Radio Canada sunt printre primele organizații media care au obținut certificarea.În România, există două publicații certificate: PressOne și Átlátszó Erdély. Pe termen lung, JTI va permite organizațiilor media certificate să acceseze mai multe surse de finanțare, de la granturi sau donații până la venituri din advertising.