Apogeul festivalului Golden Drum 2024 a fost Gala Premiilor, desfășurată în parteneriat cu Mastercard, pe 10 octombrie 2024, în Portorož, Slovenia. Evenimentul de anul acesta a marcat a 30-a aniversare a festivalului, un moment semnificativ care subliniază trei decenii de excelență creativă și inovație.
Sărbătorind excelența creativă
Juriile Golden Drum 2024 au recunoscut lucrări creative excepționale, acordând un total de 62 de trofee Bronze Drum, 58 de trofee Silver Drum, 37 de trofee Golden Drum și 17 premii Grand Prix, din cele 223 de nominalizări selectate.
Prestigiosul premiu pentru Agenția Anului, susținut de A1 Slovenija, a fost acordat agenției LePub din Milano, în timp ce titlul de Rețeaua Anului a fost acordat McCann Worldgroup.
Heineken a primit prestigiosul Brand Grand Prix pentru realizările lor creative deosebite. Distincția de Creative Director of the Year, susținută de Elan, a fost acordată lui Bartosz Jeglejewski, directorul de creație de la McCann Polonia, responsabil pentru campania „Room for Everyone.”
Titlul Independent Agency of the Year, susținut de NLB, a fost acordat agenției Bickerstaff.756 din Kyiv.
MRM Romania a obținut titlul de Digital Agency of the Year, în timp ce UM Romania a fost numită Media Agency of the Year. Recunoașterea pentru Production Agency of the Year a fost acordată echipei wearekindofstudio.
În secțiunea All Juries, Best of Genius Loci, un premiu care onorează lucrările ce surprind esența spiritului local, a fost prezentat celor de la Fp7 McCann Beirut pentru „Selfless Shelves,” creat pentru clientul lor Arla Foods.
Best of Social Good, susținut de Lidl Slovenia, a fost acordat Saatchi & Saatchi Ucraina pentru proiectul lor impactant, „The Minefields Honey Project,” dezvoltat pentru Kernel, Ministerul Afacerilor Externe.
Premiul Game Changer, susținut de Telemach Slovenija, a fost acordat celor de la LePub, Milano, pentru proiectul lor inovator, Pub Museums, creat pentru Heineken.
Cea mai de succes agenție din regiunea Adriatică, care a primit premiul special Adriatic Agency of the Year, susținut de Zavarovalnica Triglav, a devenit McCann Skopje.
Tot în cadrul serii, Eka Ruola, Chief Creative Officer și Președinte al Nitro Group din Finlanda, a fost onorat ca nou membru al Hall of Fame Golden Drum, alăturându-se astfel unui grup distins de vizionari creativi care nu doar că au fost o sursă de inspirație, ci au influențat profund lumea creativității, așa cum o cunoaștem.
Young Drummers
În cadrul competiției Young Drummers, organizată în colaborare cu Slovenian Tourist Board, Nicoletta Gulíšek din Slovacia și Matúš Kollárik de la Istropolitana Ogilvy au câștigat cu seria lor de postere »Love-correct.«
De asemenea, juriul a acordat mențiuni speciale și altor lucrări, onorând calitatea și creativitatea remarcabilă a acestora: seria de postere »Real life wonders« realizată de Faruq Alimi și Ajani Olamitayo de la Noah's Ark Communications, Nigeria, și seria de postere »It's in our Sloveins« realizată de Tassy Fanni și Schafarek Boldizsár de la Republic Group // DDB, Budapesta.
Felicitări tuturor proiectelor câștigătoare și echipelor din spatele acestora!
Festivalul Golden Drum s-a născut dintr-o idee simplă, de a reuni creativi din diferite țări, pe atunci adesea numite ca noi țări europene. În urmă cu treizeci de ani am învățat să jucăm după reguli, în timp ce dansăm pe ritmul propriei noastre muzici. În domeniul publicității, regulile nu sunt folosite ca ghid. Ele sunt pânza pentru rebeliunea noastră artistică. Le respectăm, le înțelegem și apoi le transformăm în ceva de neuitat și unic. Festivalul Golden Drum a fost ales ca unul dintre cele șapte festivaluri regionale cu premii incluse în clasamentul WARC, și este, de asemenea, inclus în The Drum World Creative Rankings.