VML obține un premiu Bronze la categoria Creativity In B2B, secțiunea Best Use of Earned Media, în cadrul prestigiosului festival internațional London International Awards, pentru campania 15 sub 15, realizată pentru Smartree și Teach for Romania. VML este singura agenție din România premiată la ediția din acest an.
"Un Bronze acordat României la categoria Best Use of Earned Media, într-o piață dominată de decizii bazate pe logică și soluții practice, demonstrează că ideile din sectorul B2B pot nu doar să influențeze performanțele comerciale, ci şi să trezească emoții puternice. Campania 15 sub 15 a fost concepută să atragă atenția sectorului corporate asupra abandonului școlar timpuriu, care plasează România în topul statisticilor negative ale Uniunii Europene, oferind companiilor o soluție concretă de a investi în viitorul forței de muncă. Felicitări întregii echipe pentru premiu și mulțumim Smartree şi Teach For Romania pentru încrederea şi suportul oferit pe parcursul întregului proces.", Bogdan Teodorescu, Executive Creative Director VML România.
Campania aduce în prim-plan poveștile emoționante ale a 15 copii sub 15 ani care, deși sub vârsta legală de angajare în România, sunt nevoiți să muncească pentru a-și ajuta familiile.15 sub 15 este un apel către mediul de business de a investi în viitorul educației prin susținerea proiectelor Teach For Romania. Mesajul a fost transmis prin intermediul unei ediții speciale a revistei 15 sub 15, inspirată după un cunoscut format internațional al unei reviste de business.
Timp de 2 luni, o echipă formată din jurnaliști și fotografi cu experiență recunoscută la nivel local și internațional – Ana Maria Ciobanu, Andreea Pietroșel, Felicia Simion și Bogdan Dincă – au documentat 15 cazuri din întreaga țară, ilustrând realitatea dură a inegalității sociale.
15 sub 15 este o radiografie a modului în care sărăcia extremă afectează frecvența școlară, puterea copiilor de a visa și de a-și planifica viitorul, stabilitatea emoțională și încrederea în sine. Majoritatea copiilor din revista 15 sub 15 locuiesc în mediul rural, au fost deseori martorii violenței în familie, își duc uneori zilele între școala, munca și vizitele la penitenciarele unde unul dintre părinți execută o pedeapsă, împart o singură cameră cu alți opt frați mai mici, au unul dintre părinți plecați în străinătate”, Ana Maria Ciobanu, jurnalist.
Proiectul 15 sub 15 vine în contextul unei rate alarmante de abandon școlar în România, suntem pe locul 1 în Uniunea Europeana, iar 1 din 5 copii din medii defavorizate abandonează școala până în clasa a VIII-a. Impactul economic negativ al acestui fenomen este semnificativ, având consecințe asupra capitalului uman, șomajului și sărăciei în țară.
Credits:
Echipa Smartree România
Alexandra Peligrad – Chief Executive Officer
Alina Netea – Marketing Manager
Echipa Teach For Romania
Mara Niculescu – Fundraising, Communication & Advocacy Director
Sorana Radu – Senior Communications Specialist
Giorgiana Aștefanei – Communications & Media Relations Specialist
Cosmina Schiau – Head of Corporate Partnerships & Climate Programme Manager
Echipa VML România
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Ioana Ichim – Group Creative Director
Bogdan Dinu – Group Creative Director
Irina Szelleki – Copywriter
Miruna Belgun – Art Director
Cristina Nichita – Art Director
Mihai Adler – Art Director
Stefan Matei – DTP
Miki Crăciunescu – Strategy Director
Sonia Ardelean – Strategic Planner
Octavian Aftanasă – Social Media Manager
Mina Ionescu – Business Director
Raluca Dinu - Account Director
Irina Matei – Accunt Manager
Andreea Bucur – Digital Account Manager
Denissa Mic – PR Director
Simona Chirițoiu – Traffic Manager
Echipa Essence Mediacom
Adriana Lungu – Senior Content Project Manager
Ana-Maria Spârlac – Special Projects Manager
Claudia Gorunescu – Digital Account Manager
Daniela Fâșie – Senior OOH Manager
Mihaela Dumitrescu – Trading Director
Sanda Stanciu – Print Buyer & Planner