Ad'Or-ul sub lupa, la a 24-a editie AdBreak

AdBreak despre Ad'Or, desfasurat miercuri, 30 mai, prezentat de Orange, i-a avut ca invitati pe Adrian Botan, CEE Creative Director, McCann Erickson si Bogdan Naumovici, Chief Creative Officer, Leo Burnett Group, tema dezbaterii fiind festivalul local de publicitate Ad'Or 2007. Pe fondul intrebarilor provocatoare din public, cei doi invitati au dezbatut cand conflictual, cand "politically correct" subiectul acestei editii. Astfel, printre multe altele, cei prezenti la AdBreak au putut afla despre existenta ghost-urilor la Ad'Or, despre agentiile care au ramas acasa, despre participarile si absentele viitoare din festival, dar si despre posibilitatea infiintarii unui alt festival de creativitate, cu un juriu format exclusiv din reprezentanti locali.

"Un director de creatie foarte bun, un fost coleg de liceu si un politician foarte bun", a fost caracterizarea atribuita lui Naumovici de catre Adrian Botan, pe scena AdBreak. "Promite mult, si, ca toti politicienii, se tine de cuvant. E un baiat simpatic", a completat acesta referitor la obiectivul indeplinit de Leo Burnett odata cu cea de a cincea editie consecutiva castigata. Botan, cel care a iesit printre primii cu declaratii impotriva festivalului Ad'Or, a tinut sa mentioneze cateva din spoturile pe care el le-ar fi vazut invingatoare in competitie. Printre acestea, "MMS-ul lui Cohn&Jansen, care ar fi castigat categoria Telecom si cred ca ar fi putut lua si cel mai bun spot. Gavrila cu "Puiul", ar fi luat ceva, pentru ca a intrat pe shortlist la Golden Drum. Pe mine asta ma innebuneste la Ad'Or - ca se judeca in context local, nu la standarde internationale. Se merge pe principiul "hai sa-i mai iertam". O varianta ar fi un festival cu membri ai juriului din Romania. In momentul asta sunt destui directori de creatie care ar putea juriza un astfel de festival". Ideea propusa de Adrian Botan nu a fost in asentimentul lui Bogdan Naumovici, care este de parere ca in Romania "nu avem competenta si obiectivitate pentru asa ceva. Nu suntem o piata matura de publicitate. Inca aruncam cu jucarii prin parc".

Bogdan Naumovici a precizat ca neparticiparea unor agentii la Ad'Or este "o vrajeala de PR imensa". Motivul? Respectivele agentii nu au castigat de ani de zile niciun alt premiu la niciun alt festival de creativitate. Din aceasta perspectiva, dupa parerea directorului de creatie al grupului Leo Burnett, singura agentie legitimata sa faca asta este McCann, care "macar demonstreaza an de an ca are lucrari". "Eu cred ca McCann a facut o mare prostie ca n-a venit anul asta, as fi vrut sa ne batem", a continuat reprezentantul Leo Burnett.

Referitor la piata de publicitate din Romania, Adrian Botan a spus ca la noi "nu exista ideea de integritate, scapi cu orice. Sunt niste businessmeni care fac bani si atat, nu sunt lideri, nu invata oamenii sa gandeasca, in afara catorva agentii, noi sau Leo Burnett. Festivalul asta invata prost piata, clientul zice "faceti-mi un ghost, pe urma faceti-mi una pe bune. Uitati-va si la Effie, cate din campaniile alea au vreo inovatie? Effie ar fi un festival misto daca oamenii ar sti sa deceleze ce e vanzare din cauza pietei si ce e datorita publicitatii".

De la a 24-a editie AdBreak, desfasurata in Music Club, nu a lipsit nici de aceasta data momentul de stand-up comedy, oferit de Bobo de la trupa Showtime. Urmatoarea editie AdBreak va avea loc la sfarsitul lunii iunie, iar tema va fi festivalul de publicitate Cannes Lions.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related